För mycket är aldrig tillräckligt.
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
God morgon! (Ett tips till dig som vill ha ständigt försprång: Flytta till ett U-land i Asien.)
Förhoppningsis, har du roat dig med att försöka räkna ut hur mycket du drack?
Mmm, det är väl männen som får se ens mindre trevliga sidor... Ibland när jag typ välter eller mannen kallar mig tjockis, pekar jag på honom och säger "ditt fel".
Och om han inte hade blivit så himla ledsen om jag anklagar honom för saker, hade jag nog varit mycket tjaskigare mot honom. Plus att han faktiskt jobbar häcken av sig för att vi ska ha det bra.
oj nej. vill nog inte veta...
men en snabbräkning säger
2 glas vin
ca 5-7 glas champange
4-6 white lady
1 mackmyra
3-4 andra drinkar
Låter som en trevlig kväll förhoppning!
Gjorde faktiskt som dig fast före vårt bröllop. När mamma skulle springa iväg och köpa lite lunch åt oss beställde jag en tunnbrödsrulle med räksallad. Den proppade jag i mig innan jag hoppade i brölllopsklänningen.
Har druckit en del champagne sen mitt alkoholförbud upphävdes men däremot ingen glögg. Ikväll blir det den första.
Gemma, jag är inne ibland och valsar på FL men rent generellt så hänger jag på bebistråden här på BT sen 1,5 år tillbaka. Den startades just för att man tyckte att folk var så rabiata på FL.
Annars har jag varit iväg och kört lite spinning på lunchen. Sitter nu och äter lite innan jag ska ta och jobba några timmar till. Ikväll kommer 10 tjejer hem till mig så jag har laddat med glögg och lite annat.
God kväll flickorna! (Och nu är det verkligen god kväll för de flesta på tråden, nattis för Gemma såklart)
Nu är jag hemma! Allt gick toppen; Flytta, packa, flyga, träffa vänner och familj igår och idag. Nu är jag hemma! Och det känns verkligen underbart (Men kallt).
Mannen har redan börjat jobba och jag har fikat med syster och mor idag på lilla centrum i hemstaden. Mysigt värre!
Har lyckats kika på ett luciatåg och ätit lussebulle och pepparkaka, så jag försöker så gott jag kan med julpoängen. Men i någon av er nivå kommer jag aldrig att komma upp i, det är ett som är säkert!
Kikade efter dig på tv-sändningen av Nobelfesten igår, Förhoppning! Så glad jag blir av att du hade skoj.
Gemma, jag såg bilderna på Facebook från babyshowern och du såg mycket fokuserad ut vid prissättningen, så jag förstår att det togs på största allvar. Maten såg också mycket god ut! Förresten, vem av er tre på blivande mammor-bilden ska föda först? Den ena såg ju sprängfärdig ut!
Det måste väl ändå vara dags att efterlysa en vadslagning om jordnötens ankomst och kön här på tråden? Vad tror ni?
Gemma, jag tror att er lilla son bestämmer sig för att hoppa ut den 2 Januari klockan 14.25.
Margaux, så ledsamt att höra att ni tappat gnistan och intimiteten. Hoppas att ni kan hitta tillbaka till varandra eller finna ett sätt att gå vidare- ihop eller var för sig.
Väldigt modigt av dig att ta steget att erkänna hur du kände, i alla fall. Det är viktigt att känna efter i sitt förhållande, hur man känner och vad man vill med sitt liv!
Så, nu sitter jag här och försöker varva ned efter alla telefonsamtal och träffar med släkt och vänner som har fullkomligt drällt in sedan vi landade. Då hjälper ett glas vin och chokladpralin förträffligt! Och att läsa era inlägg i tråden såklart! Jag måste erkänna att jag längtar lite efter er när jag är borta!
Dagens ytlighetsinlägg:
Vad tycker vi om Silvias, Maddes och Viktorias klänningar på Nobel?
Stålis
Välkommen hem till Sverige!!
Skönt att höra att själva flytten gick så smidigt, när kommer resten av era grejer? Börjat kika på bostäder än?
Såg i svenskan i morse att 25% av lägenehterna på hemnet i sthlm är på fast pris nu men de blir ändå inte sålda...
Hur känns det att era chanser till en vit jul ökade ganska drastiskt, ok göteborg är kanske inte känt för snö men ändå.
Lapinette
10 tjejer och glögg låter mysigt, hoppas ni får det trevligt. Vilken glögg blir det?
Vad det gäller klänningarna tyckte jag att madeleines klänning klädde henne jättebra, fin färg! Victorias urringning var lite nytänkande för henne, kul med något nytt! Har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om Silvias ännu, mitt första intryck var - OJ vad har hon på sig? Såg ut som om det inte fanns några ärmar på den. Men det är bra att hon inser att hon inte är purung längre och hoppar över bara armar/axlar och djupa ringningar. Härlig färg!!
Hoppar på Stålis gissningar
lite kluven tror på pojke, men något säger mig att det blir en flicka...
Gemma exakt vilken dag är det beräknat till? Vet att du skrivit det tidigare men det blir många inlägg att läsa igenom för att hitta rätt.
Idag har jag varit ute vid mina föräldrars grav, jag och min bror konstaerade lite krasst att vi idag har varit föräldralösa i ett år. Mindre kul...
Men Stålis är du redan hemma!!!! Attans vad fort det gick...eller så är det jag som är trög. Så nu kan du sitta här och chatta på samma tider som oss. Vad konstigt det måste kännas, ja inte att tjatta utan att vara tillbaka. Hur länge var ni i Kina?
Klänningarna - Jag gillade Victorias urringning skarp medan jag tyckte Madeleine såg ut som en brotterska i sin och vår drottning tja, vet faktiskt inte heller vad jag tycker...hhhmm...annorlunda.
Goddagens!
Välkommen tillbaka till gamla trygga Svedala, Stålis! Ingen tillbakalängtan till Kina än så länge?
Jag gillade nog hela den kungliga trions nobelklänningar. Är egentligen inte så förtjust i snedskurna klänningar som den Madde hade men tyckte att den var elegant på henne, dessutom i fin färg. Vickans urringning var supersnygg och ja gillade Silvias originella klänning, hon passar jättebra i den starka färgen dessutom. Det enda som är synd med henne är att hon numera ser ut som en sträckbänk i ansiktet à la Wacko-Jacko.
Nu börjar vårt julepyntande på jobbet verkligen spåra ur. Grannrummets senaste drag är en julkrubba, varpå vi snabbt kontrade med mer ljusslingor, en gran som skiftar färg, porrtomtar som min kompis tillverkat, en stor vas med färska tallgrenar från landet, samt en mjukistomte i fleece. Det blir lite bisarrt när det är ett gäng absurda tävlingsmänniskor som ska ha pyntrace. En brännbollsturnering som spårade ur för två år sedan är fortfarande ett känsligt ämne som ger upphov till HÖGLJUDDA diskussioner om vem som egentligen vann, samt anklagelser om fusk.
Hej, oj, jag känner att jag har lite klänningsuppdatering framför mig. Och samtidigt måste jag ju prioritera arbete den här veckan, när jag inte sover eller försöker göra det, det blir svårare och svårare att komma till ro. Tillbringar nätterna med att bygga torn av kuddar som jag sedan frustrerat river ner på golvet, bara för att börja om igen. Och så fort jag lugnat ner mig någorlunda så är det dags för toalettskvättande, igen. Inte så att jag har svårt att sova på rygg eller ont eller svårt att vända mig, jag är smidig som en balettdansös (nåja, förutom när jag river ner displayen i matbutiken på grund av att jag än en gång underskattat min volym). Men det är klart att en hel del underliggande stress gör sig påmind på natten. Kissar gör jag nästan i sömnen numera, har haft gott om tillfällen att öva under de senaste åtta månaderna...
Lapinette: You don't strike me as the tunnbrödsrulle type. Å andra sidan käkade jag själv tonfisksallad på burk till lunch på bröllopet, för att det gick snabbast och fanns närmast till hands. Man ställer ju knappast och lagar till en bouillabaisse ett par timmar innan vigseln, eller hur?
Förhoppningsis: Jag är grymt impad av din kapacitet! Är helt övertygad om att du höll stilen hela vägen ändå. Alternativt strategiskt nog valde danspartners som var lagom mycket på örat för att inte märka nåt.
Vadslagning: Jag gissar också på pojke, och det blir eventuellt klockan 10.33 den 11 januari (de beräknar den 7), och tror typ... 50cm - är det inte vad de brukar vara? och, uhm... 3700g. För jag äter så bra och ganska mycket. Kanske en del av musklerna jag bygger går in i bebisen också? Notera att jag inte har något som helst fog för mina gissningar, förutom datumet då, och att mammas bebisar höll sig mellan 3200 och 3600g allihop.
Stålis, i Kina regnar det, är mörkt som i en säck och luktar en blandning av kol och avgaser. Har just stått 45 minuter i taxikö och sniffat på folks cigarettrök. What more can I say? Välkommen hem! Skulle ge rätt mycket för att vara i dina moonboots just nu.
I morse hände det igen, på mammagruppens julfest. En nybliven mamma sätter intet ont anande ner korgen med sin bebis bredvid mig, något i mig får väl henne att associera till moderlighet (kan vara den enorma jättemagen som - jag svär - fördubblats i storlek sedan vi tog fotona i helgen), bebisen kastar en hastig blick och skrynklar sen ihop hela ansiktet i ett illvrål. Själv ler jag stelt och försöker säga uppmuntrande ord till bebisen, utan resultat. Varför hatar alla bebisar mig? Och varför känner jag typ... noll känslor? Nåja, jag har ju tre veckor på mig att uppbåda modersinstikter, om den kommer när den ska vill säga. Några andra mammakompisar som ska ha barn ungefär samtidigt som jag var helt chockerade över att jag inte packat BB-väskan än. Och när jag berättade att vi inte ens fått grejerna (de blir just nu grundligt inspekterade av kinesiska myndigheter) tappade de hakan. Men jag har ju bestämt mig för att den ska komma efter nyår, gärna två veckor. Och hur svårt kan det vara att packa en BB-väska? Dator. Datorsladd. Kamera. Kameraladdare. Sladd till dator och kamera. Mobil. Mobilladdare. Det var kanske allt? Just det, smink, till fotograferingen. Resten borde väl lösa sig. Tar kanske lite Voluspa doftljus och min Vera Velour-morgonrock, och ett och annat paket nyttiga snacks och energidrycker. Men man är ju van att packa sin resväska på tio minuter, och när sammandragnigarna kommer har man väl sisådär en 12 timmar på sig, åtminstone. Det är luuugnt!
Efter det mysiga mötet (blir mer och mer tight med vissa särskilt coola mammisar) bar det av till gymmet och lunchrestaurangen där jag träffade en kinesisk väninna. Nu ska jag fortsätta skriva artikel, har ju börjat komma igång riktigt fint. Med P3 puttrande i bakgrunden blir det extra mysigt.
Kram på er, söta chix! G