För mycket är aldrig tillräckligt.
Alltid de bästa rubrikerna Gemma!
Nu åker jag till Hong Kong med mannen, ha en underbar söndag damer!
Alltid de bästa rubrikerna Gemma!
Nu åker jag till Hong Kong med mannen, ha en underbar söndag damer!
Hemma igen i Kina, så skönt! Nu ska jag läsa vad ni har diskuterat de senaste dagarna så uppdaterar jag om vår tripp imorgon. Är så trött nu och mina elefantben värker efter allt promenerande de senaste dagarna!
God eftermiddag Gemma plus jordnöt och god morgon alla nordbor! (Snart är jag en av er!)
Hong Kong är gött, som vi säger i Götet. Vi hade ju tänkt från början att ta en tur till Peking istället för Hong Kong som vi ändå har varit till så många gånger förut, men nu är jag glad att vi ändå åkte till HK, det är en så trevlig stad. (Lapinette, ni måste ta er hit!)
Nåväl, vi har hunnit med ett gå säkerligen tjugo mil trots ett superbt tunnebanesystem, shoppat teknik (Bland annat en digitalkamera- äntligen) och kläder och cashmere och provat pälsar! Mannen ville att jag skulle köpa päls men när jag väl stod där framför raderna av alla nytillverkade, fina, samvetstyngande skapelserna så tog det ändå stopp; Det gick bara inte. I alla fall inte att köpa en helt ny.
Letade efter ett par snygga skinnstövlar också men inte hittade jag några som föll i smaken, så typiskt då jag verkligen behöver ett par.
Sen köpte jag nästan en Mac, Gemma! Men beslutade mig för att jag köper i Sverige så får jag svenskt tangentbord. Nu har jag inte det, och ibland blir jag förvirrad då bokstäverna och vissa tecken ligger "fel".
Vi har även ätit mumsmat i Sohos mysiga kvarter, bland annat min favoritrestaurang med spansk mat. Soppan med svarta bönor, fajitas och nachos. Det behövs inte mycket för att jag ska bli nöjd!
Tills slut höll vi nästan på att missa sista båten till Kina igårkväll. Jag sprang säkert en kilometer och kryssade mellan folk i mina högklackade skor för att hinna till biljettluckan medan mannen lunkade efter med alla väskor och påsar. Som tur är hann vi med! Det var svettigt.
Vi drack även julmust och åt pepparkakor inne på IKEA, däri bestod mina julpoäng!
Förhoppningsis, jag såg en bild från balen på Facebook. Du såg ut att ha skoj! Vad kul att tillställningen blev lyckad!
Gemma, känns halsbränna verkligen som kvinar i halsen? Jag har nog aldrig haft halsbränna. Att du står ut!
För övrigt har jag boxats jättemycket i mina dagar; kickboxing, vanlig box och riktig boxning. Det är jätteskoj och verkligen uttömmande! Sen får man fantastiskt snygga axelmuskler efter ett tag. Tyvärr har jag inga sådana nu, får starta projekt boxning när vi flyttat hem.
Projekt "flytta hem - panic edition" börjar officiellt NU.
Packa packa packa, fixa fixa fixa.
Undrar hur kvinar känns att ha i halsen? Knivar menar jag ju såklart!
Gemma, det är klart att ni ska beställa hem en maffig roast turkey middag. Låter klart enklast men ändå trevligt.
Själv tänker jag inte laga någon julmat, endast låta mig serveras från svärmor som lagar utomordentligt god mat. Däremot kan jag tänka mig att tillverka lite julgodis för att ge bort då vi inte ger vanliga julklappar vuxna emellan i vår släkt. Har ni några trevliga recept som är väl beprövade?
Gemma, har du bild på ballerinorna? Låter superfina.
Jag var iväg idag en sväng och letade efter skinnstövlar men hittade fortfarande inga! Det är alltid samma visa för mig, Letar jag efter något specifikt så hittar jag det ALDRIG. Kan faktiskt inte dra mig till minnes att jag någonsin hittat det jag letat efter. Nej, pank och utan önskningar eller begär ska man vara när man shoppar, då hittar man alltid lika mycket fina saker och kläder!
Lapinette, vad kul att höra att ni planerat in HK-trippen i April. Det är verkligen en bra årstid att vara där, under sommaren är det minst sagt svettigt.
Förhoppningsis, är det examensfest imorgon? Vad bjuds det på om man får fråga?
Tar en paus i kaoset här hemma bland packning/skicka/slänga-högarna. Vilken röra!
Så mycket vin-snack det är i tråden! Jag blir mer och mer intresserad men vet inte vart jag ska börja riktigt. Jag behöver liksom börja ända från grunden. Har ni tips på någon bok eller sajter som täcker grunderna bra?
Fredagen spenderade jag packandes och tvättandes och sedan till en fantastisk teppanyaki! All slags fisk och skaldjur, biffrulader, gåslever och en massa annat smått och gott. Drack härlig varm saké som värmer gott nu när det börjar bli kallare här.
Efteråt tog vi en tur till stammisbaren och träffade några vänner, men det blev en tidig hemgång då det var mycket att göra idag.
Idag har jag hunnit shoppa lite påfyllnad i garderoben; Två stickade klänningar, stickade strumpbyxor och en svart polo. Letade efter skinnstövlar igen men självklart ingen lycka där!
Hittade däremot en superfin väska, men vet inte om det känns motiverat att betala över tusen riksdaler för en no-name väska som inte är så klassisk, här i Kina?
Lustigt hur man vänjer sig vid prisläget efter ett tag, i Sverige hade jag inte ens tvekat att slå till. Men när man precis inhandlat en polo för 40 kronor i fint material, då kränger snålnerven till när en väska dyker upp för en tusing!
Hur gillade jordnöten att tryckas på, Gemma?
Och trevlig blev examensfesten Förhoppning?
Nu- tillbaks till packningen!
Wow, grattis Izunia! Så spännande! Men jag får erkänna att jag hade mina aningar då jag klickade upp en tråd för ett par veckor sedan där du hade frågat någon när hon hade berättat på BT att hon var gravid.. Då tändes det en liten lampa hos Stålis!
Gemma, hur går det till när barnmorskan klappar bebisens huvud? Är det inte en massa.. eh, grejer emellan då? Förlåt min okunnighet.
Toppen förresten att barnmorskan är på samma linje med er angående naturlighet och vaccin, etc.
Förhoppning, kom det många på visningen?
Imorgon åker vi HEM! Jag längtar mig sjuk medan jag packar och packar. En skeppning av grejer skickas i veckan, och det allra viktigaste tar vi med oss i bagaget såklart.
Nu har vi ätit sista måltiden, sushi på favoritrestaurangen blev dem, inga dim sums tyvärr. Jag inhandlade även ett par lackstövlar och sedan iväg till massage, manikyr och pedikyr. Plommonlila nagellack är så läckert!
Nu- packa det sista, skriva packningslista och ringa svärfar om upphämtning imorgon eftermiddag. Sen dusch och sängen.
Nästa gång vi hörs har jag sammanslutit mig hos er svenskor och övergivit Gemma. Hoppas du håller upp Kina-fortet väl nu!
Amelle, för min del hade H gärna fått panta burkar för att köpa min ring, låter lite mer originellt än att dra det gamla kreditkortet!