Inlägg från: Stålhandske |Visa alla inlägg
  • Stålhandske

För mycket är aldrig tillräckligt.

Amelle, angående inriktningen på civilekonomsutbildningen blir det förmodligen analytisk. Är väl mer intresserad av att fokusera på affärsutveckling/management än redovisning, men man vet ju aldrig- jag kanske blir en utmärkt skatterådgivare eller dylikt.

• Stålhandske

Förresten, svärfar åker till Tyskland för att köpa drycker inför jul och nyårshelgerna på onsdag. Vad kan man be honom att köpa för vin och champagne? Är mest ute efter goda varianter som är goda att dricka ensamma, möjligen till lite ost/choklad/annat julmums.

• Stålhandske

Vilka härliga nyheter Förhoppningsis! Underbart!

Idag har vi kikat på två lägenheter, en som behöver helrenoveras och en som redan var fin. Men båda i tråkiga 70-tals byggnader. Ska man fokusera på det egentligen? Jag blir iaf väldigt o-sugen.

Trevligt med julpoängen som bara strömmar in! Själv blev vi bjudna på nyårsfest idag, det är alltid trevligt att ha planerna klara i förtid. I vanliga fall står vi där två dagar innan och funderar på vart man ska ta vägen, haha.

• Stålhandske

Just det Amelle, har ni kollat på några fler lägenheter?
    Stambyte låter omständigt, vad måste ni göra med lägenheten inför det? Ni måste väl inte flytta ut?

Nu ringde mäklaren från den lägenhet som vi såg på igår som var fin och ordninggjord. Hon hade fått stryka alla på listan förutom oss och tre stycken hon ännu inte hade ringt. Vi som trodde att den skulle budas upp rejält i pris! Jag bad henne ringa de andra på listan och se om någon var intresserad. Får inte tag på H nu som är på möte. Han sa uttryckligen imorses att "om mäklaren ringer så buda för guds skull inte utan att prata med mig först". Sedan känns det jobbigt då vi bara har tittat på fyra lägenheter totalt, man kanske inte ska köpa första bästa?
    Fast å andra sidan kan ju detta bli en mycket utdragen process om man tänker så. Suck.

• Stålhandske

Gemma vi tröttnar ALDRIG på att höra om och se bilder från ert bröllop! Jag var inne på Fisböken och kikade på bilderna även om jag vet precis hur de ser ut. Så vackert!

• Stålhandske

Amelle, omständigt var ordet. Men det är förmodligen inte många som vill köpa och flytta in i en lägenhet där ett stambyte väntar, så det är ju en fördel att ha det gjort när ni nu ändå vill sälja. Ni kanske hittar en annan lägenhet under tiden!

Jag har väl inte varit överförtjust i någon av lägenheterna som vi tittat på än, tyvärr. Så vi sa att vi inte var intresserade av den förra då det var tre till som ville ha den. H är mer inne på den som man måste totalrenovera. Tyvärr ser han endast till det som är bra med totalrenovering; Att man får det precis som man vill ha det. Och jag ser bara på det sämre: Bo i en byggarbetsplats.
    Sen är byggnaden så sinnessjukt tråkig, kan bara inte komma över det! Men det är väl som ni säger att utsikten blir desto bättre när man istället får se ut på de finare husen.

• Stålhandske

Har aldrig riktigt förstått det där med sex på bröllopsnatten. Nu för tiden har väl de flesta redan provkört kärran innan de genomgått köpet, och i de flesta fall i flera år innan de gifter sig. Man vet vart allt sitter och hur det funkar och i de flesta fall hur det slutar också- varför press att sexa på just den natten då man förmodligen redan är slutkörd?

Nä, vi hoppar nog över det vi också. Om inte lusten faller på helt oväntat, såklart.

• Stålhandske

Älskar att läsa vad ni har diskuterat under dagen!

Nej, vi skulle förmodligen inte bo i lägenheten medan den renoverades, det är sant. Men jag som är oerhört otålig skulle förmodligen hoppa upp och ner av irritation när alla deadlines skjuts fram av hantverkarna, och i ren protest flytta in ändå, i byggdammet. Annars gillar jag att renovera, sådär ett rum i taget. Tapeter, måla, betsa, ja ni har ju redan nämnt allt det trevliga!
    Vem av oss är det som har aqua färgad mosaik i badrummet? Är det Margaux?

Idag har jag julpysslat med mina hemmagjorda julklappar hos min kära mor och far. Allt möjligt har det blivit; Julkola, mozartkulor, wienernougat, minttryffel, glöggtryffel, chili/saffrantryffel, vit cognactryffel, fyllda chokladdoppade daddlar. Som tur är så blir jag så åt jag en stor frukost och lunch så jag låter bli att provsmaka för mycket!

• Stålhandske

Gemma, I löööv Ebba! Blir alltid lika förvånad över hennes mörka mansröst när jag ser henne på TV.

• Stålhandske

Lapinette, har sett 1408. Den är bra men väldigt enerverande!

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.