Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

För mycket är aldrig tillräckligt.

Där var ni ju, letade efter något med Glamour i rubriken...

Ha det jättebra Stålis och berätta allt när du kommer hem igen!
    Själv ligger jag mest i soffan idagmed fötterna högt, hade jättekul igår och kom hem 5.30 i morse och var tvungen att väcka mannen för att få hjälp att få ut håret.
    Nu har jag 10 dagar kvar att återhämta mig till Nobel.

Hur var era lördagar? Adventspyntar ni idag?

• förhoppningsis

Amelle
    Det finns ju flera olika delar av Gondolen, överst är terassen, sen kommer Gondolens vanliga restaurang och baren . PÅ den våningen har de även en "Köksdel" där man kan få dagens husman + ett glas vin för ett riktigt bra pris. Sen längset ner vid McDonalds finns vinbaren. Det var där vi var senast. Vi brukar gå till köksdeken och äta lite då och då, mysigt spontant på vardagar!

I lördags var jag på gondolen igen för fördrink, men det var uppe i baren, gillar verkligen deras utsikt! Trots att kl bara var 16 var det massor med folk där. Drinkarna var som vanligt bra. Vädret var inte det bästa så det var inte en helt trevlig tripp från gondolen till advokatbyrån, regn och ordentlig blåst. Från byrån där jag drack 2 glas bubbel (de ville tydligen inte köpa riktig champange til 100 pers)på stadshuset fixade vi lite sistaminuten förberedelser innan vi öppnade portarna för resten av gästerna...
    Älskar att dricka bubbel ur klassiska champangeglas, det känns alltid väldigt glamouröst, lite som på film.
    Trots att jag har varit på stora middagar i stadshuset/gyllenesalen ett flertal gånger är det alltid något specielt att bli förd till bordet i balklänning uppför den stora trappan.
    Efter en riktigt god middag, med bla vilt och vin, ledd av 2 av stockholms operasångare, dansade vi i blå hallen fram till middnatt, då släckte vi ner hela blå hallen och den kvinliga sångersan kom ut på den lilla balkongen klädd i vitt och sjöng en adventsång. Sen fortsatte vi att dansa till kl 1 då de beställda bussarna körde oss till eftersitsen för vickning och mer festande och dansande till 5.

Alla verkade väldigt nöjda och flera sa att det var den bästa balen de varit på. Alltid kul att höra, vågar inte tänka på hur många timmar jag har spenderat på den här balen under 1 .5 år men det är den sista jag arrangerar så snacka om att sluta på topp!

Lovar att återkomma med smaskigt nobelskvaller av den stilen ni inte kan läsa om i damtidningarna hos frissan...

• förhoppningsis

Amelle
    Även om det inte är lika hypat längre att klä upp sig och få hår och smink fixat är det fortfarande ett väldigt trevligt avbrott från vardagen.

Balerna på Karlberg är väldigt trevliga! Första gången jag var där var jag sååå besviken, vi var så många så vi fick inte plats i balsalen så det blev i deras gympasal istället, även om de hade försökt få den fin så är det inte samma sak. Mycket bättre andra gången när jag var där, då var vi i deras riktiga sal.
    Gillar deras koncept med 3 dagarsfester!

Gemma
    Vad skulle din skräddare ta för en klänning?
    Vore faktiskt ett alternativ, kan bli lite knepigt med provandet bara.

Är det inte lite "slöseri" att bjuda de svenska vännerna som är på väg hem på svensk glögg? Ni lär ju uppskatta det 100 gånger mer än vad de gör.
    Jo jag menar såndana platta glas, visserligen försvinner bubblorna tidigare. Men efter att ha rusat runt i high speed fart och fixat det sista och dubbelkollat allt så är det helt ok eftersom det snarare handlade om att svepa på stående fot för att lugna nerverna. Dessutom var den inte äkta, hade aldrig funkat i vår budget, det var ju närmare 700 personer där.

Nobelskvaller kommer levereras, det finns skäl till att inga journalister är tillåtna på night cap, inga kameror alls. Rätt bra alla kan slappna av på ett annat sätt vilket leder till roligare festande. Pristagare som hittar på bus osv.
    Förra gången blev det efterfest på Grand på ett rum där.

• förhoppningsis

Är det försvarbart att sy upp en ny överdel till en kjol för ett tillfälle?
    Då det är balklänningsdax igen om 7 dagar, och sen 3 dagar igen efter det har jag lite balklänningsproblem.
    Har en trave i skåpet, 2 av dem är jag inte sugen på att ha nu så då är det 3 kvar. 1 hade jag i lördags, 1 lånade jag ut i lördags men den hinner chemas. men den sista är jag inte nöjd med överdelen på, sydde den i thailand och överdelen blev inte bra (2delad) så är det ok att jag syr upp en ny? Har 10 dagar på mig...

• förhoppningsis

Nu är mitt nya pass beställt, kom på att jag knappast kan åka till London i mitt gamla namn när jag beställt biljetter i det nya. Som vanligt var det tekniskt fel där så det tog eeevigheter. Klart om en vecka... Lite läskigt, känns väldigt definitivt att byta identitetspapper.

• förhoppningsis

Skönt att ni verkar överrens om att det är ok för mig att köpa en ny överdel! De flesta av klänningarna är hela och då är det svårare att ändra något större. Till den i lördags sydde jag på ett band med swarovskikristaller runt urringningen och la till ett sidenband runt midjan.
    Ser alltid till att jag fotas innan jag går hemmifrån men jag orkar inte släpa med mig kameran på balerna, då litar jag på att jag fastnar på någon annans foton.
    Lite bilder från olika baler ligger på facebook. Har inte hunnit lägga upp något eget från iår ännu, men några har addat mig på bilder så de finns i mitt galleri.

Margaux
    Nobel är indelat i 3 delar, i år ska jag inte på själva middgen utan bara på själva festen. Ett komplicerat system men praktiskt.

Gemma
    Massage varje kväll, låter som om du och jordnöten blir ordentligt ompysslade!
    Med så runtresta gäster är det faktiskt en helt annan sak, då ville de nog också verkligen ha svenska saker som glögg mm. Flera som säger att IKEAS utbud är annorlunda utomlands, mer annat så att alla svenskar ska kunna hitta "vanliga" saker till högtider mm. Kul att glöggen hos er kostar 55 kr, det är ju nästan som här!
    Är otroligt imponerad av att du i det närmaste är höggravid och ändå orkar traska runt så mycket med dina gäster. Det tyder på att jordnöten troligtvis inte kommer flera veckor innan beräknat, men det är ju ingen garanti.
    Låter som dina gäster fick ett väldigt trevligt besök hos er, blir alltid så sugen på att åka ner till kina när jag hör om allt som finns, beskrivningarna är så målande och lockande! Idag regnar det inte (ännu) vilket alltid är något, mer eller mindre öste ner hela dagen igår...
    Så om man skickar en bild till din skräddare med egna mått, funkar det? eller behöver de orginalplagget framför sig?
    Det är glamour, att ha så mycket gravidkläder att du inte hunnit använda alla, många lever mer eller mindre i samma under hela gravititeten. Du får skicka dem vidare till nästa i tråden som börjar ruva eller så...
    Så hoppas jag att du inte får din väns förkylning, aldrig kul att att vara sjuk!

• förhoppningsis

Margaux
    Jag kan absolut sy om det inte är för komplicerat, har egen symaskin och allt...

Förstår delvis tanken att man inte ska köpa för mycket gravidkläder för att man ska inte ha dem så länge. Men toppar mm använder man ju i nästan 9 månader, även efter förlossningen innan vattnet hunnit gå ur kroppen. Klart man vill vara fin även under graviditeten så de som köper ca 1 par byxor och 4 tröjor förstår jag mig inte alls på!

Box är jättekul men väldigt jobbigt! På min möhippa var vi på kickboxning för en av europas bästa tjejer, detta efter massa champange, jag trodde verkligen att jag skulle dö! Men kul var det!

Stålis
    Du som väntade på Laredoute rean, fick mail om att den börjar nu med upp till 70%
    Hoppas att allt är bra med er på resan.

• förhoppningsis

är det axelbandslöst eller med band?
    Har flera helt utan axelband och skulle gärna vilja ha en halterneck, men det brukar vara lätt att lägga till på ett mönster... Storbystad skulle jag inte kalla mig så det är nog inget problem. vore jättegulligt om jag kunde få mönstret

• förhoppningsis

glömde...
    har du någon bild jag kan få se? spännande!

• förhoppningsis

nästa gång vi byter tråd får vi skicka facebooklänkar till den nya!

Lapinette
    hur mår du nu? Är mannen fortfarande hemma?

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.