• Amelle

För mycket är aldrig tillräckligt.

Hehe, nu är jag med i matchen Gemma, det tog sin lilla tid då jag precis som förhoppning var inställd på lite mer hands on glamour :)

Trött efter två hela dagar med den fina men krävande familjen i frisk skogsluft. Har ätit massa gott, druckit massa gott, sovit och promenerat i skogen. Mest trött är jag efter att ha kört bil i beckmörker, jag hatar verkligen det då jag har världens sämsta mörkerseende. Annars ÄLSKAR jag verkligen att köra bil och kör nästan jämt när jag och mannen är ute och åker. Han gillar det också, fast inte riktigt lika mycket som jag, så jag brukar få min vilja fram. Skulle himla gärna vilja prova att köra på bana någon gång.

Menar nog inte bakfickan på Gondolen, utan köksserveringen, här är menysidan:
    www.eriks.se/default.asp&n2=42

Blev tipsad om den av min chef och har inte så bra koll på vad som är vad eftersom jag - believe it or not - aldrig ätit på Gondolen! Superskumt, men varje gång jag varit på väg dit har det blivit ändrade planer.

Gemma: tänkte fota mina små änglar men kameran behövde laddas så du får ge dig till tåls. Ujuj vad jag blir avis på er cassoulé, förresten.

Lappis: hur var det igår?

förhoppning: Nobelbal - du vet var du ska vända dig med de smaskiga detaljerna och skvallret va?!

• Amelle

Nu kollar jag på ett av mina favvoprogram på min absoluta favvokanal: Two Fat Ladies på BBC Food. Riktigt sköna tanter, men den ena har tyvärr kolat vippen (om det var av rökningen, allt fett de har i maten, eller för mycket pimplande låter jag vara osagt).

• Amelle

indiebrud: Hej!

Medina2: Gemma är lurig och syftar på det specifika u-land i Asien där hon själv befinner sig :)

• Amelle

Okej, då är jag med på vad som är vad förhoppning! Vilken himla trevlig kväll du verkar ha haft igår, kul att du fick så mycket positiv feedback. Jag har bara varit på två baler, ena på Karlberg och den andra i Stadshuset. Superkul att få klä upp sig så där, men det verkar ju vara rena vardagen för dig.

• Amelle

Förresten Gemma, hur reagerade den stackars killen som fick champagnen över sig? Bra i det läget att i alla fall ha en graviditet att skylla på...

• Amelle

Hello ladies!

Nu börjar jag bli allvarligt deprimerad av att inte ha sett solen på vad som känns som en hel månad. Jag brukar aldrig ha svårt att stiga upp om mornarna utan bara kliva upp direkt när klockan ringer, men idag snoozade jag inte en, inte två, utan TRE gånger.

Igår hoppade jag för första gången sedan min vurpa och var faktiskt lite skrajsen. Men det gick bra och jag tycker ju det är svinkul. I dag blir det spinning och styrketräning, känns som om att det är viktigt med fysisk aktivitet nu när kroppen bara vill gå och lägga sig hela tiden.

• Amelle

I dag har det varit full rulle på jobbet, oj oj. Fick ändå en skön avslutning då jag var på massage. Eller förresten, skönt är kanske inte rätt ord, snarare var det som en njutbar misshandel av min stackars rygg. Ni vet när det gör ont utav satan fast på ett nästan perverst skönt sätt :) Så går det när man sitter framför en dator och knattrar hela dagarna. Muskelknutor kommer som ett brev på posten.

Gemma - altid lika härligt att läsa dina små essäer. Håller med förhoppningsis om att man mest blir suktad och vill åka dit! Mannen min kommer hem nästa fredag, jippi! Då stannar han dryga 3 veckor, dessutom.

Lapinette - vilken trevlig överraskning din man kom hem med. Ni verkar ta hand om varandra ordentligt i denna process som ni är mitt uppe i. Men så är det väl - antingen svetsas man samman eller så tär det på relationen av att möta motgångar.

Stålis - välkommen hem och berätta gärna om dina äventyr i HK när du pustat ut.

förhoppning - hur går det med lägenheterna? Ligger ni lågt på köpfronten med flit eller har ni inte hittat någon ni gillar? Man funderar ju på om prisraset kommer fortsätta, samtidigt finns det ju en himla massa lägenheter ute just nu innan jul. Ska gå på tre visningar på söndag, spännande.

Margaux - gillar box jag med! Brukar alltid försöka tvinga med kompisar på det, men nu är det ingen hit eftersom jag inte kan springa. Älskar att man får ta ut alla sina agressioner samtidigt som det är superbra träning.

• Amelle

...och nu är jag extremt glad att jag kopierade mitt förra inlägg då BT plötsligt la av...

• Amelle

Här håller fredagsstämningen på att infinna sig ? härligt. Och julpyntsstämningen med för den delen, då vi har en blodig tävling här på jobbet om vilket rum som har bäst julpynt.

Tävlingen avgörs på julavslutningen nästa vecka, men än så länge måste jag säga att mitt rum leder överlägset. Vi kör tema kitsch, med en grön granslinga i plast med små ljus upphängda i fönstren, rött, tjock glitterband över ingången och runt klockan, diverse tomtar, änglar, julkulor och ljusslingor, samt kronan på verket: en ljusslinga i form av små tomtar.

Grannrummet försökte kontra genom att köpa ett irriterande änglaspel och bjuda på julfika samt julsånger, men än så länge ligger de way behind.

• Amelle

Intressant med en lektion Margaux! Jag är också en champagnetjej, men älskar också söta viner av typ Tokaj och Sauternes. När jag var på bröllop hos franska släkten i somras bjöds det ett underbart vin på dunk (som påminde om Sauternes men hette något annat) och som fungerade fantastiskt till foie gras.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.