• Amelle

För mycket är aldrig tillräckligt.

Lapinette - vad är det för sten och vad hade du tänkt dig för ring?

• Amelle

Lapinette - håller tummarna för att det ska "lossna" i natt.

• Amelle

Heja förhoppningsis! Så skönt det måste vara att ha ett startdatum och kunna släppa det där nu. Men jag trodde att det var klart redan innan jul - är det här samma jobb eller är det nåt nytt?

Tillbaka från stallet och sitter nu med mitt Provence-planerande.

• Amelle

Okej, då är jag med!

Provence är ju alltså inte förrän i sommar, bröllopsresan. Men iom att det är högsäsong så har en del hotell redan blivit uppbokade.

• Amelle

Hej alla!

Ser att det spekuleras om Gemma ligger och trycker, man blir ju lite misstänksam då inte skrivit här. Men å andra sidan har det varit falskt alarm tidigare, så man vet ju aldrig.

Är ganska bekväm av mig jag med, och när man ska göra stan finns det bara en sak som gäller och det är jumpadojjor. Löpskor eller street spelar ingen roll, bara de är sköna och inte helt platta! Mina Stan Smith med ljusblå sula gillar jag jättemycket, problemet är bara att de är vita och därmed ganska opraktiska i slask. Men jag använde dem ändå i Berlin och det gick hyfsat bra.

Jag behöver ju knappast klackar, tvärtom så känner jag mig oftast som en lyktstolpe, trots att fästmannen är bar mycket längre. Det beror lite på humöret :) Som jag se det så är den stora fördelen med klackar att man får skitsnygga ben, så till kjol är det ju egentligen grymt.

• Amelle

Här blir det lugnt: jobb, träning och eventuellt en tur till tvättstugan.

Låter underbart med champagne - perfekt för att förgylla en tisdagkväll.

• Amelle

Ja det är extremt mycket folk på gymmet nu, det märks att folk startar sina nya liv såhär i januari.

Blev det nån Barbour eller satsar du på att köpa det på plats?

• Amelle

I London lär det ju knappast vara något problem att hitta :)

• Amelle

Måste erkänna att jag är sämst i världen på att stryka. Gör det bara i absolut nödfall och försöker använda andra kläder istället. Fästmannen är mycket bättre på det så jag brukar överlåta det åt honom. Särskilt svårt är det att stryka karlskjortor, försökte stryka hans skjorta en gång när han skulle komma hem sent, tror jag höll på i en halvtimme och det såg för jäkligt ut...

• Amelle

Vilket märkligt sätt av hennes tärna, konstigt att bjuda NÅGON till en dyr möhippa med bara en veckas varsel, och att det dessutom är en av brudens bästa vänner gör det bara ännu märkligare. Förstår att du tvekar, det är ju ganska mycket pengar såhär i fattig-januari.

Om du väljer att bara närvara vid middagen så har du ju jobbet att skylla på (och blir hon ledsen kan du ju säga som det är ? men då kanske bruden blir förbannad på tärnan och så sätter det igång en cirkus som man kanske inte önskar sig innan bröllopet). Svårt!

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.