• Amelle

För mycket är aldrig tillräckligt.

Försöker sätta mig in i brudens situation, och det är klart att jag skulle bli lite besviken om en av mina bästa vänner inte var med på möhippan. Men då räknar jag ju med att alla skulle vara meddelade i god tid (och att summan skulle vara en sådan att INGEN behöver tacka nej pga. ekonomin).

Min känsla är att alla möhippor ska vara så himla speciella och aktivitetsfyllda nuförtiden, en del hastar ju från den ena aktiviteten till den andra, men jag skulle tycka att EN grej räckte, sen middag, goda viner, snack och partaj resten av kvällen. Nåt som alla kan vara med på och tycka är kul.

• Amelle

Exakt förhoppning, så tror jag också. Man vet ju hur svårt det är för alla att få ihop det, så skulle Margaux bara vara med på middagen tror jag det skulle finnas förståelse från brudens sida. Särskilt med tanke på uppbokat jobb och kort varsel.

• Amelle

Har hamnat i serieträsket igen, och Gemma, jag har inte glömt Dirty Sexy Money
    Gossip Girl snackade vi om på middagen förra veckan, även den ligger högt upp på min att-se-lista. Nu har jag tankat över säsong 1-3 av The Wire från en kollega, har ni sett den tjejer? Ska tydligen vara helt beroendeframkallande bra. Och så förhandsbokade vi Krigets vindar, den gamla 80-talsserien som släpps på dvd den 13 februari. Hur ska jag hinna jobba?!

• Amelle

Lappis - nice! Det låter verkligen helt underbart, och byn ser mysig ut. Och jag är ändå ingen skidfantast :)

• Amelle

Gemma - hinnsvepning låter läbbigt. Men det kanske bara är själva ordet som är scary, ungefär som "vårtgård". Det låter ju onekligen lovande med förvärkarna, nu ligger den nog och laddar i väntan på att göra storslagen entré, hehe.

• Amelle

Helgen går i fattigdomens tecken, tyvärr. Ikväll kommer bror och syster hem på middag, tänkte nåt med ugnsrostade rotsaker som grund. Imorgon träning och sen hemmamys hos en väninna, kommer hyra en film och äta en bit mat. Söndagen ser ungefär likadan ut...

Just det, måste jobba en del också.

• Amelle

Halloj förhoppningsis!

Dig verkar det ju knappast gå nån nöd på
    Härligt med London.

Har precis haft middag för syskonen och nu har ungdomarna gett sig ut på stan. Tanten är jobbsliten och degar i soffan...

• Amelle

Izunia - tupperware! Du måste rapportera om detta fenomen. Visste inte att det fortfarande existerade.

• Amelle

Hoppsan! Vilken glad nyhet! Trodde knappt mina ögon, fick för mig att Gemma först beskrev en dröm. Känns som om att det gick väldigt fort?

Så det blev en tjej ändå

STORT GRATTIS till prestationen!!!

• Amelle

haha izunia - vi var exakt samtidiga :)

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.