• Amelle

För mycket är aldrig tillräckligt.

Aaaah Lapinette, det låter som ett overkligt gott julbord! Gillar särskilt upplägget med små desserter så att man har utrymme att prova lite av varje.

• Amelle

Jag som inte ens ätit frukost än blev plötsligt VÄLDIGT sugen på julbord. Särskilt med tanke på att vi förra året spenderade julen i Mexiko, fatta att det var två år sen jag käkade julmat sist!

• Amelle

Låter himla läckert Gemma, vill hemskt gärna se bild på er!

Vi är bägge sämst i universum på att hålla tyst om saker, så han har redan fått se bild på min klänning, om än inte med mig i.

• Amelle

Fast han är om möjligt ännu sämre än vad jag är på att knipa, bästa exemplet kanske är när han planerat att fria ?på riktigt?, då hans första frieri var lite, hmm, tafatt. Han hade stora planer på när och hur det skulle göras, men så när vi hade varit på Byn en vardagkväll och promenerade hem så fick han plötsligt för sig att han inte kunde hålla sig längre utan föll ner på knä och allt :) Då blev jag lite generad, hehe.

Klänningen finns på garamaj.se, första sidan, längst ner. Empirio heter den. Just eftersom den är lite guld-nougatig tror vi det kan bli snyggt om han har samma färgskala, plus att vi kommer gifta oss utomhus i juli och då känns det trevligt med en ljusare kostym.

• Amelle

Hehe, då håller jag utkik på fisböken.

Himla kul att se hur ni alla såg ut på bröllopet, tror att när jag sett Gemma har sett alla gifta trådisar i bröllopsoutfit.

• Amelle

Så fina ni var! ÄLSKAR verkligen din klänning, har en stor svaghet för spets. Underbart med den vinröda färgen som går igen överallt, supersnyggt.

• Amelle

Smart att klippa av den, det har jag inte tänkt på att man kan göra. Har ni andra sparat era klänningar eller sålt?

Blir alldeles lycklig och pirrig av att titta på fina bröllopsbilder på så kära, glada och stiliga brudpar.

• Amelle

Yes, livet är lite draperat. Yttertyget är vad jag skulle säga en sorts brokadspets, den var med i en bröllopstidning och då stod det ?fransk spets? men det vete tusan, mer åt det transparenta brokadhållet skulle jag säga. Underklänningen är crèmefärgad och övertyget nougat. Kommer behöva ha någon sorts djupt ringad bustier eller vad det heter, typ en gördel som är djupt ringad där bak, vanlig bh funkar inte då det måste gå ner ordentligt i ryggen.

Hoppas också att min klänning kommer vara sönderdansad, låter jättehärligt och vi lär knappast vara ett sånt brudpar som drar sig tillbaka vid midnatt medan alla andra fortsätter kalasa. Fattar inte grejen, okej när man inte hade fått sexa innan bröllopsnatten, men nu vill jag för allt i världen gå miste om vår egen bröllopsfest!

• Amelle

Tillbaka efter strömmingslunch och pepparkakor till efterrätt. Här blir det inte heller mycket gjort i dag, fast jag har inget akut att göra. Mest sånt som är till efter jul och det kan man ju skjuta upp? Har redan gått in i semesterläge, sista dagen är på torsdag och då ska vi hem till ena chefen och dricka glögg redan vid tretiden. Sen är jag ledig i två veckor, ska bli underbart!

Vi kommer ha fullt upp ändå med att packa ihop och fixa lägenheten inför stambytet som ska sätta igång redan vecka 2. Ser ju inte jättemycket fram emot den biten, förstås.

• Amelle

Stålis ? det ÄR omständigt. Suck. Försöker att helt ignorera det, dvs. inte prata om det eller tänka på det för då blir jag deprimerad. Kommer hålla på 10 veckor i både kök och badrum, och eftersom vi bor i en 1:a och inte är sugna på att leva utan vatten i en massa byggdamm så flyttar vi ut.
    Har som tur var löst sig med en liten studentlägenhet som vi kan hyra i andra hand. Men vi måste ju tömma lägenheten på allt av värde, tejpa igen alla skåp, och plasta in övriga saker och möbler för att skydda från damm. Enda fördelen är väl när vi sen ska sälja lägenheten, det är nog en fördel för många spekulanter att det är stambytt och fräscht. Tänkte passa på att sätta in nytt kök när de ändå håller på, och så blir ju badrummet nytt också.

Nu är det ju inte mycket lägenheter ute, men vi håller koll på läget.

Angående lägenheter så skulle jag säga KÖP om ni hittar någon ni gillar och tycker att ni får till ett ok pris. Det tar så mycket tid och energi att hålla på och leta, och det är ju inte säkert att man hittar något bättre/billigare. Får man den där känslan att man kan tänka sig att bo i en lägenhet när man kliver innanför dörren så är det ju grymt, har bara fått den i en enda lägenhet av alla vi varit och kollat på.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.