• zua

För mycket är aldrig tillräckligt.

Mitt inlägg försvann..jag gör ett nytt försök.

Vad härligt att mina favo BT-girls är kvar!

Gemma: Stort grattis!!Vad spännande.

Lapinette: Hur mår den vackra kaninen?
    Trivs ni bra i lägenheten?

Själv har man jobbat och rest en hel del.
    Idag flyttade vi även in i vår nya lägenhet, från St-eriksplan till Odenplan.Vi har svårt att slita oss från den här delen av stan.Snacka om att man lyckats vända på dygnet.

Finns ni med på Facebook?

Kram
    från fd, zea numera zua

• zua

Hej girls,

Har saknat er.

Själv har man rest och jobbat som vanligt och försökt fixa lite i den nya lägenheten. Slutade nyligen på mitt jobb, då jag vantrivdes.Det blev bara inte bättre.Förhoppningsis, försök att ge de lite mer tid.Du kan alltid söka till byrån där min man jobbar ;) han blev precis delägare.

Gemma: Mega grattis!!Blev det en flicka eller pojke? Har barnet fått något namn ännu?

Kaninen: Är allt bra med dig?

Izunia: Grattis! När är det tänkt att den polska prinsessan ska föda?

Kram, från fd.zea

• zua

Izunia: Tack! Min svägerska och min väninna ska få barn runt dessa datum. Hur har din graviditet varit hittills?

Förhoppningsis: Tack! Han har jobbat där i drygt 5 år ( om jag inte minns fel, vi är så sjukt dåliga på att prata jobb hemma).

De är en mindre byrå, och han är allmänpraktiserande advokat.Om jag skulle nämna namnet på byrån skulle du säkert veta vilken, eftersom grundaren är en känd advokat.Om det låter intressant.. kan jag kolla med mannen ifall de söker folk.Jobbar man så många timmar om dagen med ett krävande yrke så är det väldigt viktigt att man trivs och inte gråter när man går därifrån eller har magont innan man ska dit.

Kram,

Z

• zua

Lapinette: Det stämmer, vi har bott här i lite över 2 månader.Men det är fortfarande en hel del kvar att fixa.Vi ska snart börja med golven på nedervåningen och sedan ska vi byta ut luckorna i köket.Övervåningen är vi nöjda med.Vad spännande med IVF- eller?

• zua

Lapinette:Ok,för våran är vindsetage.En 3:a på 117 kvm.

Nederv:Består av hall, gästtoa, tvättstuga med dusch, kök med kakelugn, bibliotek( kan även göras om) med kakelugn och en ganska stor klädkammare.

Överv:Vardagsrum med öppenspis, stort badrum med dusch och jacuzzi,altan och sovrum.Jag blir också helt matt när jag tänker på allt fix som måste göras.Hoppas du förstod min beskrivning.Vår granne har en lägenhet på 59 kvm, när och om han säljer är vi sugna på att köpa och slå ut.

• zua

Känns som jag har målat upp värsta lyxlägenhet, så är inte fallet..men den är otroligt mysig och varm.När vi haft folk över är det knappt någon som vill gå hem:)

Gud, vad allas boende eller blivande hem låter fina.

Izunia: Vad skönt att du haft en smidig graviditet.Med din positiva inställning kommer det säkert att fortsätta så.

Gemma:Min väninna som har en son på 1 mån har precis samma inställning som dig. I love it!En frisk och stark tjej, gud vad mysigt! Vad heter hon?

Lapinette:Jag *strör* lite lyckoglitter över dig.

Trevlig Helg på er!!

• zua

Lapinette: Vilka fantastiska skor!Säger som Izunia..My style.

Izunia:Vad kul med NY en av mina favvo städer.Har varit där ett par ggr.Om du behöver lite tips?Mailar jag gärna dig några.

Margaux:Tack!Men ni har ju knappast en liten lägenhet.Jag personligen tycker inte att det är kvm som räknas utan mer hur den är planerad och vilka detaljer den har.Argentina, är en av de länder som är på min göra lista.Vill höra allt efter din resa :) Tycker inte alls att det är konstigt att vilja ha tid för sig själv.Jag brukar åka iväg på ca:3 weekend resor per år utan min man för att hälsa på vänner som är utspridda.

Förhoppningsis:Härligt att du är nöjd med din nya frisyr och hårfärg.Jag tycker att mycket hänger på håret..

Amelle:Hoppas att du känner dig bättre efter helgen.Visst är det kul med inbjudningskort?

Gemma:Maxine, vilket vackert namn! Tro det eller ej så har det varit en av mina top 5 tjejnamn.
    Vi var och såg Juno i fredags.Vilken underbar film.Jättebra manus.Juno är exakt en sådan dotter jag skulle vilja ha.Om det vore möjligt att bestämma sånt.

Kram/Zea

• zua

Lapinette: Ser att du inte bara har bra smak när det gäller skor, även när det kommer till möbler.

• zua

Gemma:Visste inte att det var så ovanligt.När jag bodde i Indien, var det en tjej i vår skola som hette Maxine som hade en väldigt härlig utstrålning(därför ett av mina favvo namn).Sedan har jag en liten förkärlek för namn som har ine på slutet Claudine är ett annat exempel.

• zua

Förhoppningsis:Du springer mellan flyttkartonger och tvättstugan.Själv fick jag panik när jag såg hur våra fönster såg ut i detta fanastiska väder så jag har tvättat alla fönster idag.Känns som värsta deltids jobbet.

Gemma:Jag gick gymnasiet i Indien och vi flyttade pga min pappas jobb.Hmmm, Fred och Dante är 2 fina killnamn.Fast de ena namnet är redan taget.Auguste med franskt uttal tycker jag också är väldigt fint.Har vi fortfarande samma smak när det kommer killnamn;)?

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.