Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

För mycket är aldrig tillräckligt.

Lapinette
    Lider också en total brist på glamour nu, vädret är hemskt och kreditkorten är maxade så det blir till att inte göra något alls.

Var på Sats och tränade igår och sen gick jag till frissan vilket var väldigt nödvändigt då jag har skjutit upp det aldeles för länge. Måste ha så långt hår som möjligt över balsäsongen så det går att sätta upp ordentligt.

Har ännu inte hört något om
    - examen
    - lägenheten
    - jobbet

dvs allt jag väntar på, börjar bli väldigt trött på att inte veta och känslan av att inget händer.

Izunia
    Oj vilken tråd, patetiska försök av fotografen att försöka förklara sig! Såg att ni fått lite bilder iaf, hur känns det? Är ni nöjda med kvaliten? Spännande att få följa din graviditet nu när Gemmas jordnöt snart är ute. Har ni ett arbetsnamn?

Gemma
    Ingen jordnöt idag heller? Blir lite nyfiken då du brukar ha varit inne och skrivit långa inlägg på morgonen innan jag kommer upp. Enl kl på BT är de skrivna mitt i natten... Kan vara så att du har lite annat att göra än att hänga här, men håller tummarna ändå!
    Kissa hela tiden + myggjakt låter inte som en harmonisk sömn, förstår helt vad du menar med att du är van vid sömnavbrott. Kan du sova något på dagarna?

Amelle
    Hur trivs ni på söder då? Var sats söder bra? Ni bor i studentlägenhet eller något sånt va, eller har jag rört till allt? Under tiden ni bor på söder borde ni prova att äta på Bistro Süd om ni inte redan har gjort det. Brukade äta där under min tid på söder och tyckte det var något helt annat än söders vanliga utbud.

Gemma igen
    Folk säger att tiden efter beräknat datum bara sniglar sig fram. Att alla ringer bara för att höra om man fortfarande är hemma gör tydligen inte saken bättre, måste vara väldigt stressande! När en av mina vänner gått 1 vecka över tiden tog vi en snigelpromenad vid Brunnsviken, jag var lite orolig och frågade iett om hon inte kände något. Hade ingen lust att vara själv med henne där ute om hon började föda barn. Allt jag hört om första barns förlossningar som oftast tar många timmar och det faktumet att vi faktiskt inte var mer än någon km från centrala Stockholm verkade som bortblåsta.
    Binder de fast händerna på mammorna under kjejsarsnitt?? Så fruktansvärt barbariskt!! Varför det? Ok är det akutsnitt kanske de inte hinner vänta på att bedövningarna ska ta lika länge men är det inte bättre att ge henne full dos lustgas eller något. Skulle få mardrömmar efter en sådan berättelse! Låter klokt att läsa på så man vet vad som händer och är lite förbered om det blir snitt.
    Hihi vad det gäller sex säger alla väninnorna samma sak, sex är nästan det sista de tänker på! Att ens försöka komma i stämning var ett skämt men det var bara att bita ihop och försöka med alla knep de kunde. Som en tjej sa, "jag har aldrig i hela mitt liv velat att det ska vara över på 3 sek, nu var det min högsta önskan. Mannen fick order om att vara mycket snabb"

Glittertyg och hemmagjorda mobiler, pyssligt värre! Lägg gärna upp lite bilder så vi får kika på ditt "kokongande".

• förhoppningsis

Lapinette

Rean på NK var bra, rätt mycket folk och vid 14 när vita kort släptes in gick jag hem. Köpte en skjorta, fyllde på med cremer,scrub, ansiktstvålar osv från Kanebo. Köpte massa julpynt också + mängder med skjortor och slipsar till mannen.
    Trevligt med frukost/lunch där i lugn och ro, lite energitillskott. Fånigt att den delades ut när man kom bara, man vill ju inte traska runt med den i handen och äta.

Amelle
    Tycker absolut att ni bör prova den när ni är där. Bra priser och bra mat och bra service, iaf när vi åt där. Men boka bord innan det är mycket folk och få bord. Hur känns det att bo i studentlya då? Har ni eget kök eller delar ni?

Lapinette igen
    Men kan ni inte ta drinkarna på tex gondolen och sen promenera upp till sud och få lite aptit på vägen.

Gemma
    oh, ok då får vi vänta lite till. Hoppas du förstår att så fort du inte är inloggad dina "vanliga tider" så kommer vi att reagera.

Idag har vädret varit helt hemskt hela dagen. Funderar på att köpa en jättefin jacka/oljerock från Babour om det ska fortsätta så här, om inte annat så kan den nog behövas i London. Har bakat bullar stor del av dagen så idag blir det en väldigt hälsosam middag med bullar och te. Uppfyller kanske inte hela kostcirkeln men ibland får man synda lite... efter gårdagens jättemiddag så orkar jag inte laga mer mat. Lagade en mastodontmiddag igår för att uppmärksamma att vi varit gifta 1/2 år.

• förhoppningsis

Gemma
    Stackare!! Vad hemskt att ha blivit matad med allt detta så nära förlossningen, men se det positivt. Nu har du ju en möjlighet att göra allt du kan för att komma runt det, vilket det verkar som att du gör. Tror det är jättebra att ni pratar med läkaren nu och är övertydliga med hur ni vill ha det. Hoppas läkaren förstår er och respekterar era önskemål. Finns det möjlighet att byta förlossningsläkare annars?
    Tycker att det låter oroväckande att de redan nu vet vem som kommer förlösa er, de måste ju ha fler läkare och jobba i skift. Så hur vet de att ni hamnar på just hennes pass?
    Men stå på er, pprepat tjat brukar hjälpa!
    Att oroa sig lite för förlossningen är ju helt normalt, men att se fram emot den med totalpanik är nått helt annat.

Kom ihåg - börjar de göra något så protestera högljutt!
    Det är om att vråla - NEJ RÖR INTE! Om någon drar i ens bröstvårtor utan att fråga... Det är aldrig ok annars så varför skulle det vara ok nu? Det kan ju knappast ha någon akut mediciskt funktion.

Om jag vore du skulle jag ha brutit ihop och krävt att få föda hemma och sett till att få tag i en privatläkare som kan assistera. Skickar en styrkekram.

Vad det gäller firandet så är jag för "alla dåliga ursäkter för en bra middag"
    Vi firar dagen vi blev ihop, dagen vi flyttade ihop, förlovningsdagen och bröllopsdagen. Nu i början firar vi 1/2 år på bröllop också. Vi firar inte med presenter och allt utan mannen försöker komma hem lite tidigare från jobbet, gärna redan vid 18.30 om det är möjligt. Sen äter vi en stor och god middag tillsammans med levande ljus och fin dukning osv. Mysigt!

Det blev kanel och kardemumma bullar, min väninna som bor i en liten 2a utan riktigt kök med man och en 4 mån dotter höll på att få spader. Vädret var så dåligt att att långpromenad var uteslutet och hon höll på att bli galen på att stirra på samma väggar. Så vi storbakade med lilltjejen på sin filt i ena hörnet av köket. Praktiskt så länge hon ligger still, sen blir det knepigare.

• förhoppningsis

Lapinette
    Läste lite fort och fck för mig att det var Amelle som hade skaffat en vinkyl och nu monterat in den i garderob i studentrummet... snacka om lyx. Men så var det inte riktigt. Hur hög är vinkylen mot garderoben? går det att göra något vettigt av ytan som blir över?
    Med en resa inbokad kanske det är roligare att shoppa där istället?

Amelle
    Hur stor är lägenheten? har den kök o badrum så är den väl ganska stor.Är det en vanlig eller en "familjelägenhet"

Nu är jag ordentligt förbannad på min examinator, ringde för att höra varför det inte händer något. Än en gång kom det massa dravel om semester och mycket att göra osv. Nu har jag väntat i snart 2 månader!!! Helt oacceptabelt! Det får ta max 3 v mellan vändorna. De flesta tar bara 4-5 dagar på sig! Blir helt galen och vet inte vad jag ska göra... Kan absolut inte klaga till honom heller då det med stor sannorlikhet kommer påverka det hela negativt.

• förhoppningsis

Stålis
    Lustigt, mitt lägenhetsletande hamnade också långt före jobbsökandet... Även om jag bor helt perfekt nu och inte är helt sugen på att flytta alls. Men mannen trivs inte alls och verkar inte kunna komma härifrån fort nog.

Det var klart och vi skulle höras efter nyår för att enas om de sista detaljerna. Efter nyår brukar ju betyda efter trettondagen då de flesta kommer tillbaka till jobben igen. Har inte velat ringa då jag är övertygad om att han behöver första dagarna på jobbet till att gå igenom mailboxen och se till att saker kommer in till domstolarna inom fristerna. Men tycker att han kunde ringa mig snart...

Gemma
    Skönt att det känns bättre nu, bra att du får stöd av din man, känns som att han kommer göra sitt yttersta för att du ska få det som du vill under förlossningen. Måste vara en tröst i allt detta. Hoppas att allt funkar bra och att läkaren förstog att ni verkligen menade allvar. Trevligt av henne att gå med på att träffa er med så kort varsel, bådar gott tycker jag.

Någon som hört något om Margaux på länge?
    Fast hon kanske har fullt upp nu...

Vad det gäller lägenheten ska vi skriva papper på fredag för att skicka in till värdarna ang bytet. Så nu har det äntligen börjat röra på sig där, alltid något!

Min examinator hävdade bestämt att han inte hade fått min uppsats och mumlade något om Teliamailserver, dagens sämsta ursäkt! Han viste att jag skull skicka in den innan jul, efterlyser man inte den då? Spec som han viste hur gärna jag ville ha den registrerad före nyår... ville att det skulle stå 07 på mitt examensbevis. Mailade igen idag och fick sen mail att han hade fått det. Så förbannad att jag ställde till med mer bakning, bra med saker som ska knådas och bankas på. Spec som min mammas kusin kommer imorgon, den enda släktingen jag har på min mammas mammas sida. Han är gammal och jag har nästan aldrig träffat honom tidigare. Ska bli spännade...

• förhoppningsis

Gemma
    Men NEJ! Fattade hon ingenting?? Antar att medbestämmanderätt över sin egen kropp inte är något som tillämpas, men det där är ju på gränsen till övergrepp. Är det ett kinesiskt eller amerikanskt sjukhus?

• förhoppningsis

Skckade lite fort...

Hoppas ni förklarade med skärpa att det var precis sånna saker ni ville undvika!

• förhoppningsis

Gemma
    Tänkte att om det är ett Amerikanskt sjukhus kanske man kan hota med att stämma dem om de fortsätter så mot er uttryckliga vilja. Även om det är ett stort steg och inget man kommer gå vidare med så kan det kanske få dem att förstå vidden av ert allvar. Måste vara jättejobbigt att ha det här hängande över dig nu, sista biten av graviditeten som ända kan vara påfrestande då man är ganska stor och springer uppe mycket på nätterna.
    Se till att mannen frågar "varför" så fort de säger att de ska göra något, även omd et "bara" är en undersökning så visade de ju att inte ens undersökning kan man lita på att de gör utan att ställa till med något.
    Låter bra med thaimat med väninnan för att tänka på annat ett tag.

Jag måste bara få dela med mig av lite goda nyheter, universitetet ringde nyss och meddelade att min uppsats är registrerad!! Nu måste jag bara skicka in ett intyg från advokaten jag gjorde praktik hoss så är allt klart. Advokaten mailar in det idag så jag borde kunna hämta mitt examensbevis i morgon!
    Så nu flickor bjuder jag på champange till alla i tråden, Izunia, jag har ett alkofritt alternativ om du vill ha istället.

• förhoppningsis

Gemma
    Amerikanska sjukhus är så rädda för att bli stämda att det räcker med att andas stämning och advokat för att saker ska hända, hoppas det tar skruv här också. Avråder dock å det bestämdaste från att faktiskt stämma dem på riktigt...

Margaux
    Kul att bli faster, spännade för familjen att veta dag innan det händer. Fast att som Gemma vänta och vänta och inte veta när det kommer är en sak, min väninna hade planerad igångsättning, de åkte in och var säkra på att komma hem med en baby. De åkte in och fick beskedet att naturen skulle få ha sin gång så de fick åka hem igen. Att berätta för alla då att det inte var någon baby ännu var tydligen inte så kul.
    Vet ni om det är en flicka eller pojke?

Här på tråden delar vi ju med oss av det som händer i våra liv, bra som dåliga saker så det är klart jag ville dela min nyhet med er. Ni fick faktiskt veta innan mannen, ville inte ta det på telefon så jag tar det när han kommer hem.

• förhoppningsis

Antar att våra tidigare gissningar är förträngda så här kommer min nya

Iza - den 12 januari och en flicka
    Margaux - den 13 januari kl 14:28 och en pojke
    Amelle - den 12 januari och en flicka
    Lapinette - den 15 janari och en pojke
    Förhoppningsis - den 14 januari och en pojke

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.