• Lapinette

För mycket är aldrig tillräckligt.

Undrar också vart Margaux tagit vägen. Halllååå!!

• Lapinette

Gemma - har så svårt att förstå det där med att någon gör saker med ens kropp utan att först fråga om det är ok. Definitivt kulturella skillnader! Vet att detta inte går att jämföras med vad du blivit utsatt för men när jag var i Japan som 20-åring och skulle köpa en bh kom damen in i hytten och rattade runt med mina bröst. Stod där aldeles chockad och hade säkert vidöppenmun när hon kom in med en ny storlek. Sånt skulle ju aldrig inträffa här!

Tycker det låter högts obehagligt och förstår dig till fullo! Vet inte hur ni ska tala om för henne så att meddelandet går fram. Hur gör man i Kina? Skriker man som i Israel eller säger man en sak, nickar och bugar som i Japan och menar något annat?

• Lapinette

Gemma - Bra att du går ut och träffar väninna. Försök att få tankarna på annat även om jag förstår att det är svårt (samma för mig när jag hoppas och hoppas inför varje mens ).

• Lapinette

Stålis - gillade dina Hong kong tips! Kan nog bli lite svårt att hitta till ställena bara.

• Lapinette

Ska kanske passa på och fråga - har du varit i Peking och/eller Guilin?

• Lapinette

Här har det varit livat i natt!

Ser att nu samtliga har lagt in bud på jordnötens ankomst så jag känner mig lite tvungen att göra detsamma även om jag aldrig kan/brukar gissa på kön etc.

Iza - den 12 januari och en flicka
    Margaux - den 13 januari kl 14:28 och en pojke
    Amelle - den 12 januari och en flicka

Då slänger jag till med den 15 januari och en pojke. Har minst två tjejer i gravtråden som gick typ 10 dagar över tiden. Gissar sedan på pojke då du inte verkar vara så sötsugen utan äter nyttigt.

Iza hoppas det går bra hos tandläkaren. Själv så ringde jag min tandläkare och avbokade tiden de har gett mig. Har gått till samma tandläkare sen skolan men nu när vi flyttat känns det himla jobbigt att behöva åka ut till förorten kl 08:00 på morgonen. Måste hitta en tandläkare i stan. Tandläkaren tycker jag är ett nödvändigt ont, precis som gynekologen. Fast gällande gyn så är jag ju där jämnt numera så det har blivit en vana och det där med sprutor är ju mer eller mindre också en vana (att ta själv) sen IVF'n. Konstiga saker man blivit van vid under 2007(vaginala ultraljud och sprutor).

Nej, trevligare kan man ha det! En vecka till sen är det SEMESTER!!!

Och Margaux - jag har läst spanska på gymnasiet så m a o vääälidgt avlägset. Har dessutom inte varit i Spanien på många, många år men ska ju dit om en månad - Barcelona!

• Lapinette

Förhoppning - jag måste ha missat någon viktig info. Vad då åka till Ryssland? Är det semester eller ska ni bo där ett tag.

• Lapinette

förhoppning - det går framåt! Först studierna och nu lägenhetsbytet. Vi får se om det även blir Ryssland för din del...för är det då tänkt att du ska hänga med? Och vart?

• Lapinette

En väninna till mig ringde i veckan så jag ska också över och titta på hennes dotter för första gången MEN det tog nästan ett år! Vi har lite sporadisk kontakt men när hon inte återkom efter att jag lämnat några meddelanden i maj så gav jag liksom upp. Har dock tänkt på henne hela tiden och undrat om allt gick rätt med barnet och tänkte själv ringa efter julen. Nu ringde hon och mår strålande (den mest optimistiska människa jag känner).

Annars så ska vi ikväll köra spinning, som vanligt och sen blir det hem till soffan för jag vill se Let's dance som startar ikväll igen.

Imorgon har jag bokat bord på Riche med bror + flickvän samt deras kompisar. Ni vet dem med "finmiddagen" jag hade hemma i höstas. Bokade Riche då det kändes skönt att även ha möjlighet till nära barhäng.

• Lapinette

Är det verkligen dags nu, inte något "vanligt" besök?!! Känner att jag inte hänger med i alla turer men det var så "lugnt" skrivet här ovan så jag bara antog att det var en koll Gemma skulle på.

I Stockholm supergrått. Det kan verkligen inte bli gråare än vad det är idag. Ångrar att jag bokade om tvättstugan för vi kunde lika gärna stanna inne hela dagen och bara mysa omkring (bokade bort den idag kl 12:00 för jag tyckte den förstörde hela lördagen). Har inte bestämt vad vi ska göra idag.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.