För mycket är aldrig tillräckligt.
Amelle - jag har ingen aning!!!??? Jag bara antog då hon skrev så lugnt och sansat. Om det hade varit mastodontvärkar skulle åtminstone inte jag sitta här på BT och skriva om apelsinsufflé.
Amelle - jag har ingen aning!!!??? Jag bara antog då hon skrev så lugnt och sansat. Om det hade varit mastodontvärkar skulle åtminstone inte jag sitta här på BT och skriva om apelsinsufflé.
Amelle - idag är det perfekt bakisväder! Kryp tillbaka till sängen och sova några timmar till. Du hinner ändå handla, ta ett bad och se fräsch ut till kvällen.
Själva ska vi ta en sväng på stan i brist på andra aktiviteter. Tyckte först det kändes onödigt då vi inte är ute efter shopping men efter att ha tänkt till lite insåg jag att det finns en del småsaker jag vill köpa in innan semestern typ åksjuketabletter och pocketböcker. Sen så ska jag ju hälsa på väninnan med den snart 1-åriga dottern så en liten födelsedagspresent sitter ju inte fel.
Imorgon är det kanske jag som är trött i mössan efter vår kväll på Riche. Hoppas dock att jag ska klara mig ifrån illamåendet och den totala black-out som jag hade på nyår. Förstår fortfarande inte varför jag blev så dålig (har bara hänt 3 ggr tidigare i mitt liv). Jag drack bara skumpa och rödvin till maten...inget extra, massor med vatten och tog den sista skålen vid midnatt. Strax efter "stupade" jag.
Som jag trodde, en rutinkontroll. Skönt att läkaren äntligen verkar förstå hur ni vill ha det.
Gemma - med semestern menar jag vår alpresa om en vecka. Åker ned till Italien i en vecka för att åka utför och andas massor med friskt luft. Kina/Hong kong är inte förrän i april och innan dess blir det både Barcelona och Paris (bröllop).
Vi har haft en mindre lyckad tur på stan. Kom hem med en påse med nödvändigheter från Apoteket (upptäckte sen att jag redan hade åksjuketabletter så nu har jag väldig många sådana) och två pocketböcker. Det var allt! Vi letade även skidglasögon (varför ser man ut som en insekt när man bär dem) samt att jag letade efter en klänning på REAn till bröllopet i mars. Hittade en jättefin guld-beigeaktig klänning på Sand men självfallet efter att ha letat i flera av deras butiker så fanns den inte i min storlek.
Känns som det hade gett mer att ligga hemma i soffan och pillat sig i naveln än att springa sig trött på stan MEN nu vet jag att det inte finns något där ute för mig. Det blir att spara slantarna till Barcelona och hoppas att jag hittar något där.
Varför inte åka dit och försöka bli gravid på plats . Har för mig att du är rätt ung (jämfört med mig).
Det var lugnt här inne idag. Kanske är det solen som har lockat ut alla istället? Den lockade i allafall ut oss. Fast först var vi tvugna att sova ruset av oss efter skumpa, Reisiling och Rioja på Riche igår.
Summering av kvällen på Riche - Maten var god, ok skulle jag säga men inget speciellt fast det hade jag inte förväntat mig heller. Maken tog ostron till förrätt och sen choucrot medan jag åt vårrullar och sedan rödingfilé med skaldjurspaella. Tjejen som serverade oss var mycket bra och personlig, sånt uppskattar jag. Vad mer, jo ljudnivån var stundtals mycket hög och ju senare det blev desto högre nivå och mer partyinspirerat folk. Lite jobbigt för rösten men skoj att få se en massa partysugna människor. Vuxna karlar som satt med löständer (de trodde de var roliga?!) och raggade på unga flickor, tjejer som verkade ha glömt byxorna hemma och så kom några fd kompisar till maken förbiknatande. Trevlig kväll på stan m a o.
Och idag tungt i huvudet men efter ett par alvedon och någon extra timme i sängen så var livet ok igen. En lång frukost och dusch och sen iväg till Hagaparken för promenad. Åkte iväg och storhandlade och sen hem för en varsin stor kopp med roboiste och äppelmunkar. Ikväll ska vi göra något så 80-talsaktigt som tacos. Minns inte när jag åt det senast.
Amelle - ett gäng karlar i typ åldern 40 och uppåt som sitter och dregglar efter allt som har byst och passerar deras bord. Löständerna vet jag inte riktigt hur de hade tillverkat men de tyckte det var superskoj att sitta där och glo med dessa i truten (de såg så jäkla dumma ut!!!).
Margaux - vi åker till en liten alpby som heter Canazei. Har kollat in och det har snöat massor hela veckan och ska fortsätta t o m torsdag. Som det ser ut nu så ska solen titta fram på vår första skiddag (söndag) men vi får se om prognosen håller, hoppas, hoppas!!!
Barcelona blir det på alla hjärtans dag. Första gången vi firar den tillsammans då maken är på den där mässan varje år. Så det blir torsdag - söndag, 14-17 februari.
Margaux - tror du? Vilket datum har du satt på Gemmas lilla jordnöt?
Canazei tillhör Dolomite superski så det är ett enormt system. Har själv bara varit över från Cannes till Limone och åkt (Italien) annars så har jag varit nästan överallt i Frankrike och på en hel del ställen i Österrike. Denna gång ville jag ha god mat, bra hotell (med SPA), mysig alpby och bra liftsystem. Förut (när jag åkte med en väninna) så värdesattes närheten till liften, bra ställen att gå ut på nattetid och så fick boendet gärna kosta så lite som möjligt. Tiderna förändras...eller ska jag säga tiden har förändrat mig .
Det där med en gåva vid födseln trodde jag var ganska vanlig förekommande, eller? Har åtminstone vänner som fått symboliska smycken när de fött sina barn. Själv hade jag tänkt att låta maken fixa iordning ringen (diamanten han köpte till mig i Sydafrika) men som sagt...det verkar ju inte bli av så vi kanske ska fixa iordning den ringen i allafall.
Amelle, det är som vanligt en diamant och sen har jag fått mormors riktigt breda vigselring i guld som vi tänkte använda. Sen har vi inte kommit så mycket längre.
Gällande barnverkstan så är jag skitförbannad just nu då vi skulle ha åkt till Uppsala i veckan för att sätta in ett litet embryo MEN min ägglossning kommer aldrig! Sen IVF'n verkar min cykel vara helt ur spel .
Konsekvensen för mig denna månad innebär att det inte blir något embryo från frysen. Har man en regelbunden cykel vilket jag har haft ända tills jag gjorde IVF'n så plockar man in ett embryo i en normal cykel dvs 3 dagar efter omslag på ÄL-testet. Jag borde ha fått omslag i helgen och då jag troligen inte får något imorgon heller så innebär det att vi åker iväg på semester utan en liten eskimå i magen .