• Lapinette

För mycket är aldrig tillräckligt.

Morning förhoppning,
    Om jag slapp gå ut idag skulle jag vara glad! Vad härligt med London, speciellt nu när pundet rasar.

• Lapinette

Det blir alltid nästan någon som blir sur på någon när det ordnas möhippor. Svårt liksom att uppfylla allas krav. Själv har jag uteblivit från ett par men varit med och ordnat på desto fler. På två av dem jag uteblivit har jag istället ordnat en alternativ aktivitet, typ en kväll på Restaurang J. Något som jag uppskattade på min hippa var att en flaska champagne kom från en väninna (hon hade bra ursäkt, bor i Kalifornien) och senare bjöds jag på en drink från en annan väninna (som just då var med sitt jobb i Mexico). Det tyckte jag var trevligt!

• Lapinette

förhoppning - jag brukade alltid ta ett varmt bad när jag kom till hotellet efter en lång shoppingdag i London. Köpte alltid lite badoljor som jag kunde ha i badet. Så skönt för trött shoppingkropp och fötter.

Margaux - trixigt det där med möhippan. Tycker det är konstigt att du inte har varit inblandad i planeringen som står bruden så nära. Även om de har träffats och haft möten utan dig så borde de väl ha frågat om åsikter, skickat ut mail till samtliga inblandade. Normalt sätter man väl en ungefärlig budget som passar alla?

Gemma - hur går och hur mås det? Min mammas sambos dotter fick igår en liten Melvin. Han var egentligen beräknad till den 6-7 januari. Hon gick över tiden trots att det var hennes tredje son.

• Lapinette

Stackars Gemma, hoppas det sätter igång snart! Har du provat att tvätta fönster och allt de där de säger ska sätta igång en. Jag vet att sex och skumpa inte funkade...men kanske hoppa jämnfota?!

• Lapinette

Stålis - gällande Kina/Hk behöver vi nog mest tips gällande vad vi ska se förutom HK. I själva HK bor ju våra kompisar så de lär nog dra iväg oss på sina favoritställen. Vi har 5 dagar där vi vill se något annat i Kina och vi vet inte vad?!

• Lapinette

Stackars Gemma om hon ska gå till slutet av månaden...hoppas jordnöten vill komma ut snart!

• Lapinette

Iza - det är inte i fingrarna du ska skära? Kanske dags med glasögon .

Själv sitter jag här och har noll arbetsmotivation. Imorgon drar vi till Italienska alperna. Ska bli så skönt och så här ser väderprognosen ut .
    www.j2ski.com/snow_forecast/Italy/Canazei_di_Fassa_snow.html
    Det har snöat som bara den de senaste 14 dagarna!

• Lapinette

Helgplanerna ser ut så här:

På lördag morgon 8:20 lyfter planet mot Salzburg. När vi väl kommit dit och fått ut allt bagage som inkluderar pjäxor och skidor också så blir det en flera timmars bussresa upp till vår lilla by, Canazei. Kommer fram någon gång under eftermiddagen. Lär packa upp, kanske ta en promenad i byn och på kvällen blir det middag på hotellet.

På söndag blir det en stor frukost innan vi tar bussen till den stora kabinbanan. Hoppas att det inte är knökfullt utan så där lagom med folk när vi åker upp mot det stora liftsystemet. Solen skiner och snönglittrar på träden. Sen blir det lite mjukstart med några lagom svåra backar innan vi letar upp ett lunchställe på en alptopp som har många solstolar och lä. Tar och beställer en god pasta och eventuellt en dessert i form av en paj med massor av hallon och blåbär på. Sätter oss i en varsin solstol och bara njuter. Masar oss tillslut upp och tar tag i eftermiddagens skidåkning. Väl tillbaka på hotellet blir det en välbehövlig dusch. Om vi orkar en tur ned till spat för lite bubbelpool annars kan jag mycket väl tänka mig att sängen och min bok lockar. Klär sen om för middag som består av god, robust mat och härligt italienskt vin. Lullar så småningom till rummet och tar ett kapitel eller lite dubbad italiensk tv innan vi nannar kudden.

La voilà, det där hoppas jag blir min helg! Ni får ha en bra vecka och ett stort lycka till Gemma! Jag är säker att jordnöten hinner titta ut innan jag är åter. STOR KRAM

• Lapinette

Hi girls,

Tillbaka i staden efter en vecka med snö, sol, massor av mat och frisk luft. Dock hade vi lite otur när vi skulle åka ned och det var dimma i Innsbruk (tror jag tidigare sa att vi skulle till Salzburg men det var fel). Efter att ha cirkulerat ovanför Innsbruk och t o m försökt att gå ned, piloten vände precis vid de låga dimmolnen så åkte vi till München. Summasummarum vi kom fram till vårt hotell kl 22.00 på kvällen istället för som beräknat vid 15-tiden. Hemresan gick bättre ! Annars har vi åkt utför, en dag faktiskt på längden, har ätit massor med pasta, pizza och bott på ett superbra hotell. Vi hade en chaufför som körde oss till kabinabanan varje dag, ett SPA med olika ducshsystem, basu, turkiskt bastu etc och så var det 4-rättersmiddag varje kväll.

Men som sagt nu är vi åter i stan (och jag förskyld) och vad ser jag - STORT GRATTIS GEMMA TILL DOTTERN! Har tänkt på er i veckan, suttit i liften och funderat om jordnötet kommit ut och vad det blev. Se så fel jag hade, det blev ju en flicka!

Amelle - så du får hem maken på "heltid". Vad härligt! Kommer han att vara mycket i Frankrike/Paris framöver? Min reser också i jobbet (säljare) men är faktiskt hemma väldigt mycket. Det är oftast i slutet av ett kvartal då det blir lite hysteriskt då han jobbar på ett amerikansk bolag.

Margaux - vad skönt att möhippan är över! Trist att den verkade spåra ut lite mot slutet men det händer ju ganska så ofta tyvärr.

förhoppning - låter som rejäl shopping i London! Själv ser jag faktiskt redan fram emot nästa resa som kommer att bli så totalt olik den vi hade nu, Barcelona. Hoppas verkligen jag hittar en klänning till Parisbröllopet i mars...och så gärna ett par skor, kanske en handväska....ska nog stoppe undan kreditkortet de närmaste veckorna.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.