• Lapinette

För mycket är aldrig tillräckligt.

Härligt att läsa och "se" er igen! Har dock lite ångest över att jobba imorgon igen. Läste igår igenom all jobbmail och kände "trycket" igen. Prestera, prestera, prestera! Men jag vet att man tyvärr kommer rätt snabbt in i det igen *suck*.

Gemma - inga dunbolster i Italien . Dessutom sådana där avlånga och platta kuddar. Jag älskar kuddar som man sjunker in i med huvudet och fick självfallet ont i nacken av dessa. Hur jag än vek dem så blev det inte bra. Nåja, en litet minus men i övrigt hade vi ett stort rum med en avdelning med soffa, fåtöljer och tv.

förhoppning - det hade snöat 1,5 meter veckan innan vi kom så det fanns snö så det räckte för oss . Det blev tyvärr isigt i de där nedfarterna som alla skulle passera men så är det ju alltid. SPAt tillhörde vårt hotell så vi behövde bara betala några euro var för badrock och tofflor som vi sedan kunde utnyttja hela veckan. Tog hissen ned till -1 och klev rakt in till tropiska duschar, vilostolar, bastu etc. Vi skulle ha bokat massage men glömde det ideligen så det blev aldrig av. Annars var den betydligt billigare där och mer nödvändig (aj, aj i benen) än hemma.

Amelle - har nu två helger här hemma sen sticker först maken till Barcelona och sen kommer jag ned. Ganska så lagom att få lite andrum här hemma innan vi åker igen. Vill inte att det ska bli som i maj/juni i fjol då vi var bort 3 av 4 helger. Hann aldrig landa!

• Lapinette

Amelle - vad härligt! En av våra vänner har precis flyttat tillbaka till Cannes efter en tid på de sju haven. Hoppas på att åka ned och hälsa på henne så fort hon skaffat sig något eget. Själv kunde jag inte låta bli igår och titta på lite alternativ inför sommaren. Vågar inte ta upp det med maken än som tycker vi ska ta det lilla lugna i ett par månader efter HK.

• Lapinette

Vi försökte oss på sommarsemester i Sverige i fjol men det floppade ju totalt pga vädret. Hade bokat in hotell utmed västkusten och skulle åka nedåt mot Skåne. Avbokade hotellen och drog till Grekland istället.

Nu var jag lite inne på att ta en vecka till Sardinien i typ juni, innan alla andra åker dit och sen ta drygt en vecka i augusti här hemma. Som sagt, har inte nämnt det för maken än men vi pratade lite löst om Sardinien nu på semestern i Canazei då vår chaufför sa att han brukar åka vattenskidor där (han åkte inte slalom!).

• Lapinette

Amella - lägenheten ligger verkligen centralt nere vid hamnen så det är bra om ni vill äta och vara nere i Cannes.

• Lapinette

Amella - två klänningar låter precis som något jag behöver. Hittade dock inget på rean så nu förlitar jag mig på Barcelona. Självfallet måste du ha snygga klänningar när ni ska gå ut i Frankrike! Jag använde nästan alltid klänning när vi gick ut och åt när vi bodde där. Passar alltid och är så enkelt, inget behöver matchas...ja förutom skor och handväska då .

Själva tog vi oss över till Kungsholmen och gick utmed Norrmälarstrand. Hittade där en fransk korvgubbe som vi köpte korv av. Han var en riktig karaktär som pratade franska med alla som beställde av honom och förvånansvärt så kunde de flesta även svara på franska. Sen hamnade vi lite spontant på en guidad visning av Stadshuset. Riktigt intressant och något jag kan rekommendera om ni inte har gjort det tidigare.

Just nu har det varit konståkningsuppvisning och tvättstuga. Senare ikväll blir det lax med nötter, lime och chili och till det en varm potatissallad med ruccola, oliver, coctailtomater... ja, lite beroende på vad jag hittar i kylskåpet brukar hamna där i. Kanske öppnar vi en flaska vitt vin...för numera ligger ju alla flaskor på kylning så vi behöver ju inte planera längre.

• Lapinette

Amelle - vi anlitade också flyttfirmor när vi flyttade in här. En som tog hand om flytten från Frankrike (betald av makens företag) och en från min lägenhet. Fixade så de inte skulle komma in här samma dag för då hade det blivit lite rörigt.

• Lapinette

Sitter här med ett glas Chablis och har faktiskt lagt in mig på Fisbök. Var inne och tittade på vänners foton, de som bor i Hong kong och ner i Cannes och kände att vad fn jag borde också visa lite hur vi har det. Så nu laddar jag ned foton (maken är det som har alla annars) medan potatisen kokar och laxen är i ugnen.

Förresten skrev ett inlägg om Stadshuset men BT är verkligen inte skoj dessa dagar. Kan bara säga, värt ett besök! Intressant att få höra om alla detaljer och historik.

• Lapinette

Stålis - jag har faktiskt kollat på lägenheter som är till salu för att få inspiration till hemmet. Laddat ned foton på de vardagsrum, badrum och stilar som tilltalar mig. Har en mapp full med inspirationsbilder. Sen hade vi ju hjälp av vår inredningstjej som hjälpte oss massor. Har nu varit ganska så lata på hemmafronten sen ett halvår men vi kanske gör ett ryck senare i vår. Har ju fortfarande soffa + fåtölj samt byte av dörrhandtag på vår att göra lista.

Förresten, har fått ett nytt pris för råvinden (allihop som var tillfrågade tyckte att det förra priset var för dyrt). Nu har de gått ned från 22 000 till 15 000 per kvadratmeter. Vi skrev att vi var intresserade av 30 kvm men nu står det att vi måste ta de 55 kvm som är tilldelade oss eller inget . Vet inte hur vi ska trolla fram dryga 2 msek (råvind + kostnad för att omvandla den till bostadsyta) så med största sannolikhet tackar vi nej till detta.

• Lapinette

Margaux - vi ligger i lä! Har istället för att köpa en stor vinkyl köpt två små. En för rödvin à 30 flaskor och en för vitt vin à 30 st. Det hemska var att när vi plockade ur kartongerna som vinet legat i och la in dem i kylarna insåg jag att jäklar vad vin har druckit!!! Vi hade med oss upp säkert en 80 flaskor vin från Frankrike och nu har vi bara så vi fyller ett kyl. Har m a o druckit upp en massa "fina" viner men även hunnit springa en del till bolaget.

Själv är jag glad över att jag funnit mina Gatineuprodukter i svärmors grannby men Kiehls har jag aldrig hört talas om. Har lidit av problemhy i tonåren och då gick jag regelbundet och fick behandlingar, Elsa Hjeronymus.

• Lapinette

Maken har ställt in kylarna på rätt temperaturer så igår valde vi ut en Chablis som vi kylde lite extra innan middagen men det går ju desto fortare (kan vara lite mer spontan ) nu när de redan ligger på 12 grader.

Har jag missat en massa födelsedagar här på tråden? Stålis och Margaux??!

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.