För mycket är aldrig tillräckligt.
Den här länken har jag nu mailat till min man. Lite diskret sådär.
www.alltombarn.se/livsstil/krystgava-en-bonus-efter-forlossningen-1.5728
Den här länken har jag nu mailat till min man. Lite diskret sådär.
www.alltombarn.se/livsstil/krystgava-en-bonus-efter-forlossningen-1.5728
Hallå, min förra gissning står kvar, torsdag och pojke.
Lapinette, desto större skäl att du ska få en fin ring! Jag har ju en liten röd väska på G och den som väntar på nåt gott... tror inte att jag ska fråga mannen om fler håvor faktiskt. Vi har ju en balkong att bekosta, i Stockholm.
Håller för övrigt på att trumma ihop en tjejmiddag i morgon. Det kan absolut bli för sent och för mycket dricka Amelle, men aldrig för mycket socialt umgänge och god mat...
Lapinette, är det sämre prognos med oregelbunden cykel eller bara irriterande? Min var jätteoregelbunden, vissa månader kom mensen inte alls, fertiliteten påverkades inte av detta men en konsekvens är att ingen kan säga exakt när mitt due date är.
Lapinette, håller också tummarna för dig!
förhoppningis, nu blir man ju väldans nyfiken på vad du har tänkt dig för wedding-push-present...
Åh men amen LONDON! Jag viiiiill!!!
Hallå! Nänä, här liggs inte och krystas. Har varit och simmat idag och sedan mest såsat på soffan, det har regnat och varit strax över noll grader idag. I eftermiddags åkte vi på rutinkoll på sjukan, läkaren är numera jättesnäll och gick till och med på att ändra bebisens arrival date, från den 7 jan till den 11. Så nu har jag "bara" gått 4 dagar över tiden och inte 8. Faktum är att det stämmer också, för det tidiga datumet baserades på de första ultraljuden, i vecka 6 och 8. Då utvecklas ju alla bebisar likadant. Sen var det nån läkare som ändrade datumet i vecka 20 av outgrundlig anledning. Vi kollade också på den igen på ultraljud, den är stooor och har jättelånga ben så nu får jag vackert förbereda mig på some major pain, nu när jag propsar på att få gå längre över tiden. jaja, hellre ha ont i tjugo timmar än att behöva oroa ihjäl sig över liten, underutvecklad bebis i flera veckor.
Firade mina barnlediga bonusdagar med en middag med tjejkompisar på en spansk restaurang som stoltserar med michelinkock från Barcelona. Sååå gott! Åt torkad, saltad torsk med syltad lök och paprika. Jag vet, låter inte alls gott men det var det. Att kunna få en sådan rätt, balanserad! Bokade också in ännu ett besök på samma lyxiga restaurang där vi var för 1,5 vecka sedan, den här gången lovade de att vi får fönsterbord. På lördag kväll blir det åter passionsfruktsufflé och chokladsorbet och eventuellt en rätt med det bestialiska namnet "crispy suckling pig". Eller så låter jag bli... väcker lite för starka asslciationer till jordnöten och den måste ju våga komma ut.
Skor: Som amelle går jag nästan bara i gympaskor fast jag gillar Le Coq Sportif när jag är ute och "fingår"; är det powerpromenad så kör jag alltid Nike Air. Trist men funktionellt. Sen är jag fortfarande jättejättekär i mina leopardtassar, plus att jag ju har ett par våldsamt söta röda mary janes som jag köpte i London, men dem får jag nöja mig med att klappa på för högklackat är mitt enda totalförbud under graviditeten.
Lapinette, näe jag har väl aldrig sagt att klack är tant... snarare att jag aldrig kommer att bli så vuxen som man behöver vara för att kunna fylla ut / bära upp (eller vad sjutton man nu gör med) ett par höga klackar. Är avis på dem som faktiskt fysiskt KAN gå i klackskor, för ni kan ju välja!
Förhoppningsis, grattis, tråkskor är i sanning det svåraste man kan köpa efter foundation. Men den där reklamen vid Medborgarplatsen, "se på dina skor, andra gör det" ljuger. Vem sjutton bryr sig om vad folk har för skor liksom? Okej om de är extremt fula eller kulörta eller porriga, men annars..?
förhoppningsis igen: Det var kanske du som skrev om dykning? Också ett totalförbud, om det sker i samband med graviditet. Förutom när det gäller min kanadensiska väninna, som - som jag redan berättat - blev gravid just under en dyksemester på indonesien efter att allt annat misslyckats (dit räknas 7 IVF:er). Så... alla sätt är tydligen bra. Men hon var nog lite skärrad i efterhand ändå.
Och förhoppningsis, slutligen: Drick jättemycket champagne, du har så mycket att fira!
Nu ska jag få lite massage och sen ska jag läsa lite (INTE om bebisar) och sen är det beddie buys.
Gnatt, G.
Hallå! Idag har jag ödlat i sängen mest hela dagen, samt gått en powerpromenad på en timme (yes, fogarna är nu definitivt tillfrisknade). Har också varit på prenatalklass och konstaterat att jag nog dessvärre måste vara gravid i resten av livet.
Margaux, jag tycker att det är jättefräckt av den där väninnan att ha en så dyr möhippa. Men du behöver inte nödvändigtvis missa / skippa hela. När jag fick möhippa så blev två tjejer lite putta för att de inte fick ingå i gänget som ordnade det hela, men av motsatt anledning. Fixarna hade ordnat en lågbudgethippa (jättemysig) som skulle passa allas plånböcker; de två glitterväninnorna hade tänkt sig något annat, mer åt spa-champagne-hållet. Det som hände var att glitterväninnorna skippade dagsprogrammet men dök upp senare på kvällen, inför middagen, och ordnade ett eget litet program. De hade ringt min man i hemlighet och ordnat en frågesport, typ "hur väl känner du din man?" De som ordnade den "riktiga" hippan blev i sin tur lite putta för att glitterväninnorna stal showen för en stund, men jag var liksom bara GLAD över varenda initiativ, oavsett vem det kom ifrån. Allt sammantaget bildade en jättemysig kväll. Som pricken över i:et bjöd glitterväninnorna mig senare (efter bröllopet, när mannen var tillbaka i Kina och jag var ensam och deppig i Stockholm) på en hemmasnickrad spa-helg i den ena tjejens sommarstuga, med champagne, gåslever skogspromenader och fotbad.
Torsdag eftermiddag och inte ett spår av nån jordnöt. Fast... om vi ska vara rättvisa borde vi flytta fram alla våra gissade datum med fyra dagar, eftersom ju mitt due date har flyttats från den 7 till den 11.
Jag börjar för övrigt tro att jag ska vara "the pregnant lady" tills jag dör. Det är inte lika charmigt att vara gravid längre heller, nu när den blivit så himla stor. Det känns liksom inte som om jag härbärgerar jordnöten; snarare är det som om den går klädd i min kropp. Har gått sex dagar över tiden. Igår kväll var vi på prenatalkursen tillsammans med alla som är gravida i sjunde och åttonde månaden och de liksom bara, "Vaaaa? Ni IGEN?". Fast än en gång kunde jag konstatera att jag var smidigare och rörligare än alla andra, och den enda som inte drabbats av karpaltunnelsyndrom, svullna fötter eller oförmåga att vända sig i sängen / knyta sina skor. Tjejer, kan inte säga det nog många gånger - när ni blir gravida, träna varje dag, och vila. I promise, det är värt det.
Simmade tusen meter i morse, och när jag gick hemåt föll små snöflingor på min kappa. Åt lång lunch på favvogayhaket med min kinesiska väninna, hon som har en liten fyramånadersbebis. Hon är så söt och rolig; vi har verkligen jättemysigt ihop. Vi pratade om hur absolut TOKIG hennes man blir när någon av fastrarna eller de övriga släktningarna dyker upp oannonserade med en stor resväska och förkunnar att de tänker stanna "ett tag". Jag sa bara att jag förstår honom fullständigt, och hon sa att med tiden har hon också börjat göra det... samtidigt ligger det varken i hennes natur eller kultur att fråga "och när tänker du åka hem"? När hon får en gäst. Efter lunchen åkte jag och handlade mat; det blir lax ikväll. Och sen lyckades jag faktiskt nappa på soffan när jag kom hem. Börjar känna mig rejält sliten nu för jag sover knappt en blund på nätterna, är så frustrerad och stressad plus att det inte är sant att man kissar hela tiden när man är gravid - man KAN inte kissa, hur stort behovet än är, för man har liksom en jättebebis som mosar ihop hela ens underrede. Och med tanke på att jag dricker för tre för att fostervattnet inte ska minska så kan ni ju tänka er... Värst är i alla fall att grannen under oss har sin AC monterad direkt på fasaden som omger vårt sovum. Resonansen är fruktansvärd, när man har örat mot kudden så skakar hela sängen och det dånar i huvudet, trots öronpropparna. Tack och lov har vi ju världens bästa landlord som fattar att vi känsliga västerlänningar kan störa oss på sådant, så i morgon ska de ljudisolera AC:arna. Tror inte att det kommer att bli helt bra, men förhoppningsvis tillräckligt för att man ska kunna sova.
Nu ska jag kolla på min senaste DVD-vice: Gossip Girl. Ja, för den däringa Dirty Sexy Money såg jag ju slut på för länge sedan. Snyft.
Hur blir er kväll? Kram, G
Oj fast även om man flyttar fram dagarna så måste den komma inom två dagar... om någon av oss ska ha en chans. Och det tror jag inte att den gör.