Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

För mycket är aldrig tillräckligt.

Lapinette, det var nog inte jag. Kom precis från jobbet ca 18.45 och såg att de hade rea. Hann precis in på NK för att köpa den för mina sparade NK poäng. SÅ jag bröt inte riktigt mot mitt shoppingförbud.

Mannen har tagit sitt förnuft till fånga ang ikväll. När jag kom hem från träningen så föreslog han middag ute, så det blir restaurang restaurangen ikväll. Han höll med mig att det var bra att passa på så nänge man har den bokstavligen runt hörnet.

Amelle
    Hade mannen insisterat på att ligga i soffan och inte röra ett finger så hade jag nästan kommit och ätit hos dig. Lät supermumsigt!

• förhoppningsis

God morgon
    Hörde precis på nyheterna att Gemma ska få ännu mer snö och att militären nu kallas in,
    Vädret här är lite samma som det har varit hela "vintern" grått och regn fast idag är det inget regn -än.

Gemma
    Har kikat på en riktig Kellyväska länge men den ligger lite över vad som är möjligt på en biträdandejurist lön. Föll pladask när jag såg den väskan och tänkte att den skulle vara perfekt på jobbet.
    Perfekt storlek om jag inte behöver ha papper med mig då hela A4 inte går ner.

tråkigt att höra att du blöder fortfarande, det borde du nog kolla upp. FÅr se det från den positiva sidan, du har fått ordentlig användning för de stora trosorna du köpte spec för förlossning och efterblödning.
    Inte så att du kommer använda dem sen igen antar jag.

Restaurangen är en del av Melkers kjedja. Den heter Restaurang Restaurangen Tm och har jättegod mat och bra service. Det är avsmakningsmenu med rätterna döpta efter smaker sen får man ett litet glas vin till varje rätt. En av våra absoluta favoriter bland restauranger, en av de sakerna jag kommer sakna med att flytta härifrån. Är där så ofta nu när vi bor i huset bredvid att de känner igen oss.

• förhoppningsis

Lapinette
    Jag har adrig ätit på Pontus men gillar deras drinkar. Tycker man inte om smårätter så är inte Restaurangen något att ha men jag och mannen är helt överrens om att vi föredrar det framför de restaurangerna där man får ett berg med mat.

Har varit ute i snöstormen, var på inflyttningsfest hos en kompis. När vi skulle hem hade det slutat snöa så det blev en promenad istället för den sedvanliga taxin. Det var riktigt mysigt att gå hem genom ett vitt stockholm, lite kallt om knäna då jag hade kjol, men väldigt fint.

• förhoppningsis

Amelle
    Jag tycker absolt om semlor men bara i måttliga mängder, mannen däremot äter gärna 2 om dagen från att de börjar säljas...
    han försöker gå upp i vikt så han förenar nytta med nöje som han säger. Jag brukar hålla mig till de små semlorna eftersom jag tycker att det kan bli lite mycket annars.

Idag ska jag iväg och titta på ytterligare en kompis nya lägenhet, de flyttade in igår men ska riva lite väggar och flytta ett kök innan de blir nöjda.

• förhoppningsis

Halloj tjejer
    nu har jag börjat inreda nya lägenheten i tankarna. Flyttfirma och flyttstädning är bokat, internet, telefon o tv paketet (com hem) flyttanmält osv.

De vi byter lägenhet med gav mig en ritning över deras lägenhet med alla mått inritade och vi gav dem en över vår tillbaka. Sitter nu och surfar inredning, bokhyllor, garderober och framförallt små badkar...

• förhoppningsis

God morgon tjejer
    Idag skiner solen nästan över stockholm!

Praoade som småbarnsfamilj igår då väninnans 4 månaders dotter var hos oss stor del av dagen. Phu! Hon vägrar sova längre än 30 min per gång på dagen mensover ca var annan timme. Lite knepigt att få något gjort...

Idag blir det långpromenad och jakt på en sjukgymnast och troligen kommer flyttfirman med kartongerna idag så jag kan börja packa lite smått om jag känner för det. Börjar nog med att gå igenom källaren och rensa garderoben och badrummsskåpet. Massa saker att kasta!

Ha en bra dag

• förhoppningsis

Oj hm, hur beskriver man en lägenhet utan bilder?
    Får försöka ge en bild av den så lovar jag att det kommer foton sen.

Lägenheten är genomgående med stor balkong längst ena sidan mot en stor innergård med gräsmattor och planteringar.

Lägenheten är 111 kvm
    3 rum och kök, en lång hallkorridor
    i hallen är det mörkt stengolv men i resten tror jag att det är trägolv (utom i badrummen) Jag har bara sett lägenheten 1 gång och har inga bilder så jag tittar på planskissen och försöker minnas.

Alla rum är målade i ljusa färger men vi kommer troligen måla om i alla ändå bara för att det ska bli riktigt fräsht. Lättare att göra det när man flyttar in, ställer alla möbler mitt i rummen och så kommer hantverkarna dagen efter.

Äch jag ska se om inte jag kan fota planskissen och lägga upp så ni kan se...

• förhoppningsis

Nu ligger det 2 bilder i mitt galleri, hoppas de funkade.

I badrummet med ett inritat badkar är det inget badkar, de har satt in en dusch istället men det är stort så jag tror att det går att få in ett badkar också.
    I det andra badrummet är det gott om plats för att ha tvättmaskin och torktumlare. Skulle bli galen om jag var tvungen att boka tider för att tvätta.

Vi kommer ha det vänstra som sovrum för det är extra ljudisolerat.

• förhoppningsis

Lapinette
    har du bilder på er lägenhet uppe?

• förhoppningsis

Gemma
    OJ! Nu är jag inte helt säker på att jag förstog det hela rätt, men du blev alltså opererad utan bedövning och med bara hjälp av andning?
    Eller gick de in den gynekologiska vägen med instrument och tömde?
    Skönt att du har åtgärdat problemet nu och hoppas du blir bättre och slipper fortsatta problem.

Lilltjejen helammas inte längre så flaska är inga problem,
    sen kom mamman med ett litet bidrag också... vi bor bara ca 15 min promenadväg från varandra.

Håller med dig om Lindt Excellence 70%, det är en favorit här hemma! Fast jag brukar av misstag råka äta upp hela chokladkakan då och då, även om detinte var meningen.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.