För mycket är aldrig tillräckligt.
Amelle
Jag håller med dig, det blir inte bättre av att det regnar varje dag. Massor med te och levande ljus är en nödvändighet för att ta sig igenom den här tiden. Skulle vilja ha doftljus, men jag har ännu inte hittat några som mannen gillar än.
Modigt av dig att hoppa igen, men jag antar att det är något man måste göra för att komma över "första gången efter olyckan" kanske blir lättare sen.
Lapinette
hur var Rosendals marknad? Vet du om de har öppet på vardagarna eller är det bara helger? Gillar julmarknader, så mysigt och luktar så gott av brända mandlar mm. Utsikt över takåsarna är en stor bonus, även om det regnar och är grått som idag är det roligare utsikt. Själv stirrar jag rätt in i ett kontor. Fördelen är visserligen att det inte är någon där på helger när man är ledig, men för mig som pluggar hemifrån är det inte lika kul.
Skönt att du får träna igen! Jag har en förkylning som går och drar och jag aldrig verkar bli helt bra ifrån. Snart ger jag upp och tränar ändå.
Gemma
wow vilket inlägg!
Låter som vanligt som att du bor på världens underbaraste plats med mängder med underbara ställen och det känns som om Stockholm aldrig kan bli lika glamouröst. Även om jag vet att det är massa saker du tycker är mindre bra med kina så ser jag dem inte framför mig när jag får en bild av hur du har det. Har nog fått en riktig sagobild av att alla restauranger serverar jättegod mat, alla barer är jättebra, massor med bra affärer överallt men att man ska akta sig för simhallar för där är det spottande kineser. Vet att min bild är väldigt skev men jag får inte in något annat.
Lapinette
Vad mysigt med presenter när han kommer hem mitt i natten.
Vin är väl en bra gåva nu när du kan dricka det och vem vet, han kanske gömde ett paket någon annanstans...
Vi har gjort olika genom åren, nu var tanken att vi skulle köpa något gemensamt i julklapp till nya lägenheten men eftersom den flytten inte blev av så vet jag inte alls vad jag ska hitta på. Har total idetorka, mer prylar känns fånigt då vi troligen kommer att flytta rätt snart ändå.
Nu har min amaryllis börjat blomma, fick en som snittblomma i lördags, i en bukett med lite barriga grenar mm, väldigt juligt.
Ska snart fixa naglarna och sen blir det lunch på stan med en vän. Då städerskan kommer idag tänkte jag ta en lång shoppingvända men vädret är så tråkigt så jag hoppar nog över det. Funderar på att köpa en mellanlång yllejacka/kappa. Har en jättefin "rumpkort" svart från Bruuns Bazaar och en hellång som jag mest använder över balklänningar. Vill ha en lårkort också, men är rädd att det ska se konstigt ut då jag är ganska kort. Vill inte se ut som om någon har kapat av mig benen, även om jag nästan alltid går i högklackade stövlar.