För mycket är aldrig tillräckligt.
Izunia:Nej, jag har inte kvar din mail.Är det ok för dig att lägga ut den här?
Izunia:Nej, jag har inte kvar din mail.Är det ok för dig att lägga ut den här?
Tillbaks efter en skön massage klämde även in lite manikyr och pedikyr.Man får passa på nu när man är ledig.
Amelle-Mellan slutet av augusti- nov var vi på 4 st frackbröllop.Det är lätt att låsa sig och tror att man måste se ut som en tant när man går på bal och frackbröllop.De du egentligen bara måste tänka på är att klänningen ska vara lång.Det finns 2 butiker i Sturegallerian som brukar ta in långklänningar som inte kostar allt för mycket.Det finns en vintagebutik ganska långt upp på Sturegatan som jag hört ska helt fantastiska klänningar.Ska vara tärna på ett frackbröllop i augusti där vi ska få våra klänningar uppsydda av Lars Wallin vilket känns väldigt generöst.
Förhoppningsis.Har tyvärr inga heta Riga tips.
Nu ska jag iväg och spela tennis för att sedan äta middag med några vänner på PA.
Kram
Hej girls!
Jag ska till Lars Wallin på tisdag för att ta mina mått.Vi kommer att vara 5 tärnor.Brunetterna och jag som är färgad kommer att ha en silverfärgad klänning i blank siden.Blondinerna kommer att ha en klänning i någon lila nyans.
Amelle-De är precis den butiken jag syftade på.
För vintage, kolla även in Beyond Retro på Åsögatan och deras butik inne på Top shop drottninggatan.Om jag hittar någon bild på mig från något frackbröllop så mailar jag gärna dig den.Sen kanske vi inte har samma stil men bara för att få ett hum eller nåt.
Gemma-Vad underbart vacker din väninna måste ha varit.Mina tärnor hade inte heller något i närheten av så dyra klänningar.De va klänningar från Dvf kommer inte ihåg namnet på modellen.Men de passade vårat sommarbröllop med tema mörkkostym.Vissa av er har ju sett bilderna.
Förhoppningsis- Du kommer att bli en riktigt dröm mamma.Sitter inne med värsta mamma tipsen.Lycka till med flytten!
Själv kommer det att bli en ganksa lugn helg.
Imorgon ska jag och min kära mammi ha en heldag ihop och sedan gå ut och äta middag.På lördag är det födelsedagsdrink hemma hos en kompis och för dom som orkar blir det säkert utgång.
Varför blir det alltid blått när jag skriver
Lapinett - Tack!
Lapinette: Kan tänka mig att du är jättefin i ditt korta hår. Jag måste också klippa mig snart. Och det är inte en liten bit som måste väck. Har i större delen av mitt liv haft långt hår. Men nu är de längsta partiet av mitt hår nere vid svanken( Inte ok). Vill också åka till Paris på bröllop nästa helg.
Izunia: Du är allt för gullig. Nu har du lite sköna NY tips i din mail. Kul med Österrike, men ta det lugnt i backarna.
Amelle: Vad har du för mail?
Gemma: Du är verkligen så snygg i din korta frisyr. Förstår att du inte sparar ut.
Godmorgon!
Är helt slut som artist ;)Vi gick hem efter födelsedagsdrinken igår. Hade varken ork eller lust att gå vidare. Är det ett tecken på att man börjar bli äldre ? ;)
Amelle - Vad kul att du hittade så mycket fint i butiken. Köper inte du klänningen så gör jag de.. 70- tal och grönt- me like very much! Inboxat mig ? Förresten håller så håller jag med dig. Jag älskar princesstårta. Xoxo bageriet på Rörstrandsgatan har de godaste princess tårtorna- och kostar därefter.
Lapinette - Jättefint hus. Vi säger precis om er, blir vi fler så kan vi tänka oss att köpa hus. Blir det bara jag och mannen bor vi mer en gärna kvar i stan. Kul med eran Kina resa. När jag vad där så stressade jag bara runt, hann inte få en riktig känsla för detta enorma land. Men våran Shanghai- korrenspodent Gemma har gjort att jag vill ge Kina en chans till.
Idag blir det en lugn dag. En kompis som kommer förbi på en lunch. Och tennis med mannen senare på eftermiddagen.
Nu sitter man här framför datorn efter en mysig söndagslunch med väninna på besök.
Amelle - Om jag inte är helt ute och cycklar har jag inte lagt ut min mail. Min mail är iallafall izbrollop@hotmail.com
Innan vi flyttade hit bodde vi runt hörnet från Xoko. Flyttade hela en station. Det är många delar av Vasa och Birkastan som är så mysiga.
Det blir nog ingen tennis idag. Vill bara vara hemma och ta det lugnt.
Amelle - Ha, ha! Du menade ju självklart inboxen här på BT - visste inte att de fanns. Har den alltid funnits? Jag kan inte sluta *skratta* åt mig själv. Ibland står inte allt rätt till.
Gemma - Om jag hinner till Kina innan ni har flyttat hem. Vore det fantasiskt att bli guidad av dig. Du är inte den enda som dissar prinsesstårtan, hela min familj ogillar den!
Även om du är trött på dagarna, så tycker jag att du lever ett mer spännande och aktivt liv en vad de flesta singlar gör. Och då är du både gift och har ett litet monster.
Lapinette - När man träffar härliga damer över 80 sträcket, då vet man att det finns hopp för en själv. Hur var middagen hos din bror?
Förhoppningsis - Hur har de första nätterna i den nya lägenhet varit?
Jag loggar aldrig ut från BT, måste se ut som om jag är inne hela tiden. Kalla mig bekväm men jag tycker att det är så jobbigt att logga ut/in ;) Och alla dessa olika lösenord som man ska ha till allt. Det var därför jag fick ändra mitt nick från Zea till Zua för att jag hade glömt mitt lösen.
Idag blir det lunch på Sturehof med en gammal kollega. Ska ha ett möte angående ett projekt.
Jag var för trött för en tennis igår. Det blir att spela tennis idag med en killkompis. Vi har inte setts på ett tag, så det kommer att bli kul.
Har ni några nära killkompisar ?
Lapinette - Visst det roligt att man ändå tänker så..Ska nog också börja logga ut. Eller inte.
Maten lät helt ljuvlig. Vilken fin present!Skulle också krama om den som ett barn. Jag har fortfarande bra kontakt med vissa killar. Dem min man har blivit vän med. Lustigt va ? :)
Tycker er Kinatripp låter perfekt.
Förhoppningsis - Det är bara läsa Lapinettes och Gemmas svar så förstår du nog min fråga.
Lapinette - Min familj är också väldigt musikalisk. Farbror är operasångare och min bror skolar sig till operasångare. Själv har jag i princip samma story som dig när de kommer till mina pianolektioner. Jag fick inga tillsägelser om mina naglar, eftersom jag inte hade några. Var lite av en pojkflicka när jag var yngre ( vilket många har svårt att tro) Min pianolärare jämförde mig med min bror hela tiden som var så otroligt duktig, så jag tröttnade tillslut. Tyvärr.
Gemma och Lapinette - Ni verkar också ha en väldigt fin relation till era bröder. Många av mina vänner tycker att det är så fantastiskt att jag och min bror är så tighta. Som om det vore ovanligt.
Nu är man tillbaka efter lite snabb shopping på stan och tennis. Han körde slut på mig + att jag fick min mens idag, så vi spelade bara i 45 min.
Lapinette - Vet att du har tävlingsdansat. Men visste inte att det var med brorsan - coolt. Inte illa att ha varit femfaldig mästare i Latinamerikansk dans!! Dansar du fortfarande?
Förhoppningsis - Visst är det tråkigt när de blir så. Jag har fortfarande kvar de flesta av mina killkompisar. Och vissa har jag inte alls samma kontakt med sedan jag gifte mig. När jag och I träffades så tyckte han att de varit lite jobbigt att jag sådan nära relation till mina manliga vänner. Men som sagt, idag har han blivit polare med de flesta. Fast jag försöker få lite egentid med dem. Som idag tex blev de lite tennis och på torsdag ska jag vina med en annan. Men oftast ses vi par. Trivs du lite bättre på jobbet ?
Lapinette - My mistake! Ibland gör jag lite för många saker samtidigt. Tycker fortfarande att du är lika cool ;)