• Lapinette

För mycket är aldrig tillräckligt.

förhoppning - har en väninna som säljer SNÖsmycken för ca halva priset mot i affär men jag kommer aldrig iväg och handlar hos henne så det var hon som föreslog att hon skulle komma hem till mig och då passar vi på att bjuda in andra kompisar. Perfekt att köpa lite julklappar...och så några till mig själv så klart. Använder väldigt mycket halsband, gillar det!

• Lapinette

Hi, hi...ja hon är inte så billig! Det är lite småhemligt det där så jag borde nog inte skriva om det här.

• Lapinette

förhoppning - har tyvärr inte utnyttjat detta tidigare men däremot fått fina smycken när jag har haft tjejmiddagar hemma. Mitt favorit ställe i Sturegallerian har tyvärr stängt. Besökte det ofta innan jag skulle träna på SATS Stureplan. De hade otroligt många märken (jag är inte beroende av just SNÖ utan köper allt som faller mig i smaken).

• Lapinette

förhoppning - gillar också smycken men brukar vara dålig på att byta. Örhängena är morgongåva från maken och hör ihop med förlovningsringen. De har suttit där sen bröllopsdagen. Sen har jag en tjock guldkedja som jag fått av pappa typ i 18 eller 20 års present. Den har jag om det inte blir långa moderna halsband typ SNÖ. På den hänger en skruvad berlock som är svärmors (med diamanter...ja, diamanter är det självfallet i örhängena och på ringarna också ).

• Lapinette

En av mina fd väninnor har en man som har bacillskräck. Detta innebar att jag aldrig höll i deras barn då jag inte ville bli beskylld för att inte ha tvättat händerna innan jag tog i barnet eller för att sprida konstiga sjukdomar vidare. Det första året tog hon inte tunnelbanan och åt aldrig på restaurang, om man inte kunde sitta utomhus med barnet. När det var barnkalas så ringde de upp och frågade om det gick någon sjukdom där dessa barn (typ kusinerna till deras son) gick på dagis. Inga småbarn fick hålla eller vara i närheten så deras små släktingar fick hålla sig på avstånd...vilket små barn inte har vett att förstå. Lovar att hela släkten höll på att gå upp i atomer när det skulle krånglas varenda gång. Det komiska i historien är att detta par bodde mitt på Drottninggatan så varje gång de gick ut möttes de av massor med folk och något kvarter bort av avgaser men det verkade inte vara något problem.

• Lapinette

Tror inte han varit sjuk speciellt mycket men har en jobbig uppväxt i bagaget. Har man en tung ryggsäck så kan det visa sig på alla möjliga konstiga sätt.

• Lapinette

Amelle - så ert kontor är ungefär som att gå på Åhléns?!!

Margaux - ditt liv låter onekligen helt underbart!

Ska erkänna att jag också gillade Dyrberg Kern. Köpte örhängen och ett stort supperläcker armband till en nyårsoutfit för några år sedan. Har dock inte sett deras senaste kollektion så det är därför jag skriver "gillade".

• Lapinette

Hej tjejer!

Har inte varit inne här i helgen utan tog en datorfri helg. Superskönt faktiskt! Min make är dock addicted så honom hittade jag framför sin laptop med jämna mellanrum men jag fick faktiskt ingen abstinens själv (det brukar jag annars få). Har skummat igenom lite av det ni har skrivit.

Izunia - grattis!!! Vad härligt att du klarat av de första 12 veckorna. Ett lugnt och nyktert nyår skulle jag ge mycket för att få uppleva (av den anledning så klart!).

Margaux - vad trist att höra att förlovningsringen har åkt ned i asken igen. Hoppas det bara en är en tillfällig svacka och att du snart bär den på ditt finger. Känner dock igen det där när förhållandet övergått i vänskap och intimiteten inte finns kvar.

Gemma - skönt att försäkringen täcker förlossningen. Själv tar man ju bara så förgivet att allt detta betalas automatiskt. Tycker det känns tillräckligt tungt att behöva betala IVF'erna och all medicin som hör till och då är ändå den medicinen rejält subventionerad. Jag betalade 1 800 och den skulle ha gått på 17 000!!! Hiskeliga summor!

• Lapinette

Gemma - vad är det du skriver om?

Ytterligare en mörk dag i Stockholm. Fast vad mycket trevligare det blir när alla adventsljusstakar lyser i fönstren. Själv jobbar jag hemifrån idag då jag ska ha väninnorna hit ikväll. Skönt att slippa stressa från jobbet tidigare samt att jag tänkte träna på lunchen. Skippade nämligen mitt favoritpass igår då jag var så trött samt behövde tvätta, städa och slå in all kola jag kokade sent i söndags kväll. Jag vet, hade varit bättre om jag gjort allt detta under helgen men helgen bara "försvann". Satt istället framför Nobelmiddagen och slog in drygt 100 kolor.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.