För mycket är aldrig tillräckligt.
Snacka om glamouren personifierad - Zea - klänning uppsydd av Lars Wallin!!
Snacka om glamouren personifierad - Zea - klänning uppsydd av Lars Wallin!!
Zua - du glömmer ibland att göra blanksteg efter punkt och då tror BT att det är en webadress du vill ange.
Oj, oj, oj om jag vore klok så skulle jag inte vara här inne just nu ...men det är jag ju inte . Har varit ute och ätit och tagit en bar på vägen med maken... m a o något yr i mössan. Från början bestämt att vi skulle besöka Koh Pagnan och sen Skrapans nya bar men då t-banan stod still gick vi upp och åkte till en av våra favoritrestauranger på Kungsholmen, Spisa hos Helena. Det blev ett glas champagne med räkor och mango och sedan deras bookmaker och till det ett rekommenderat "supemjukt" chilenskt vin. Jag som inte verkar tåla något längre blev bara mer och mer "italiensk" ju mer vi fick i oss...och vi hade italienska gäster vid sidan om oss som var betydligt mer diskreta. Nåja, jag talade från hjärtat.
www.spisahoshelena.se/varmratter.html
Sen ville maken gå hem men jag tyckte det var kasst då vi tidigare pratat om bar-runda så jag stannade på en Kubanskbar där jag druckit rom tidigare med en väninna, på Scheelegatan. Väl där så ville han dricka öl.Öl???!!! Ursäkta, vad är det? Jag beställde två mojito. De var sååååå goda att jag hann beställa två till innan vi skulle lulla hemmåt. Tror ni inte på fn att baren dessutom var full av fransmän. Jag som varit så upptagen med maken hade inte uppfattat detta men förstod/hörde när vi skulle gå. Blev lite sur för jag tyckte att han skulle ha pratat med dem. Det hade jag ABSOLUT gjort (jag menar om jag hittat svenskar på Rivieran)! Nåja, han sa hejdå på franska och urskuldrade sig med att han hellre pratade med MIG.. pourquoi?
Har inte tid att läsa allt ni skrivit men lovar att ta igen det i helgen. Ville bara säga att jag varit hos frissan och är numera "korthårig". Ca 10-15 cm åkte av och här sitter jag i en lockig, mörk page. Såg ut så här för ca 15 år sedan så det känns inte så drastiskt medan maken är i chock.
Amelle - gjorde precis samma sak när jag gick i nian. Hade superlångt och jämnt hår och så drog jag av alltihop till en kort pojkfrisyr. Har varit destomer konservativ på äldre dar.
Om en vecka!
Kommer kännas konstigt att gå på fest i "kort" hår. Konstiga tankar man får ibland men undrade just om min nya frisyr matchar klänningen?!
Gemma - vad sugen jag blev på chevretoast. Känns som evigheter sedan jag åt det (typ 2-3 veckor)! Måste åtgärdas! Dock blir det väldigt lite egen mat i helgen då vi ska bort och fira en födelsedag imorgon och en på söndag.
Men visst är det sjukt att sådana tankar ens dyker upp?! Typ samma sak (fast ändå värre) var när jag ramlade utför en trapp i Grekland för typ 8 år sedan och skar upp mitt knä så det fick sys. Det första jag tänkte på när jag låg där i trappen med hela familjen omkring mig var att jag hade slitsen på långklänningen preis på den sidan. Skulle nämligen på ett bröllop samma dag som planet anlände på Arlanda.
förhoppning - det går inte att sätta upp det här håret...det är kort. Lycka till med flyttningen!
Själva ska vi fira födelsedagar i helgen. Min gudson (brorsbarn) imorgon och en väninna (som jag inte sett på tusen år) på söndag. Där emellan blir det nog det vanliga dvs tvättstuga, städa lägenheten och så hoppas jag på en liten tur i våra hemkvarter imorgon. Så sällan jag går omkring i affärerna som ligger häromkring så det hoppas jag på...och ja, glömde säga i helgen ska vi även boka vår Kinaresa dvs hotell och inrikesflyget.
Jag tycker det är helt ok med kort hår och absolut trevligt med en ny mer sofistikerad look. Jag gillade även mitt långa hår men det var helt klart dags med en förändring. Har precis tvättat det för första gången och oj vad konstigt det kändes. Nu har "frissat" till det lite och känner mig nöjd.
Iza - jag kommer att lägga ut en bild på min nya frisyr. Om inte annat så lär det nog bli lite kort från bröllopet i Paris i mitt fotogalleri på FB.
Gemma - du är definitivt en sån person som ser aldeles fabolous ut i kort hår. Har verkligen svårt att tänka dig som långhårig. Har en väninna som är likadan fast hon försöker just nu att spara ut. Är ganska så säker att när det nått axlarna så åker det av igen för hon är helt enkelt så mycket snyggare när hon visar sin långa nacke.
Tror inte det blir Princesstårtor på födelsedagarna. Idag är det min bror som står för middagen och jag vet att det väntas älgstek. Mums! Imorgon ska vi till faschionabla Djursholm. En väninna som köpt ett hus nära vattnet som har renoverats upp. Ska bli intressant och se hur det har det.
Själv så såg jag ett jättefint hus i mina gamla kvarter till salu i helgen.
www.erikolsson.se/Pages/ViewObject.aspx&object=20619&btmail=432371
OM vi hade haft en familj så hade jag/vi absolut varit intresserade. Den ligger verkligen idylliskt precis bredvid en liten sjö. Nu känns det inte aktuellt. Om det bara blir jag och maken så bor vi aldeles förträffligt just nu.
Vad mer? Jo, Kina...har faktiskt inte nämnt här vad vi tillslut beslutade. Vi valde mellan Shanghai, Beijing, Guilin (sockertoppsberge) och Hainan (söderhavsön). Jag skiftade nog varje vecka mellan de olika alternativen men tillslut kändes det här mest "rätt". Det blir två helger i Hong kong, den första stannar vi hos våra vänner och den andra tar vi in på hotell (de bor så trångt). Måndag - fredag sticker vi iväg till Guilin och Yangshou. Stannar nog två nätter i Guilin och tre nätter i Yangshou.
Tillbaka efter att ha kikat på min väninnas fantastiska hus i Djursholm samt pratat med den forna ägarinnan av Ulriksdals Wärdshus. En väldigt vaken dam i sina bästa år (86 år). Det var faktiskt en släktmiddag och så grannen (den 86 åriga damen) och så vi. Kändes lite udda men det var jättetrevligt!
Hur har era helger varit?
Zea - har svårt för nya namn . Jag behöver aldrig logga in med lösenord på min egen dator så ibland hoppar jag ut numera för att folk inte ska tro att jag sitter här hela tiden. Annars gör jag gärna som dig, låter sidan ligga uppe hela dagen.
Önskar jag hade några killkompisar kvar. När jag var yngre fanns det definitivt en drös, många dansare bl a. Nu när folk fått familj och en del flyttat över Atlanten så är det inte så mycket mer kontakt än när någon gifter sig etc. Trist tycker jag men det är väl så det går... även med tjejkompisar. Många har inte tid längre .
Middagen hos min bror var supergod. En älgkalv som var så mör och fin och så hade de gjort en spännande potatisblandning till med lite nötter, västerbottenost, spenat (tror jag det var) m.m. Vi hade allihop skramlat till en elgitarr till födelsedagsbarnet. Han blev lyrisk och satt och kramade den hela kvällen.
Gemma - till dig säger jag "kniiiiiiiiiiip". Finns det ingen så där mammagymnastik på gymet där du går? Där man får ligga och göra olika knipövningar och träna upp kroppen igen. Har för mig att jag har väninnor som gått på SATS och gjort detta.
Igår bokade vi vår Kinatripp och vi ändrade oss IGEN! Har aldrig varit så jäkla velig när jag kollat på resor förut. Förstår inte varför men Kina känns så stort och ogreppbart. Maken fick lägga den slutgiltliga rösten och då det regnat hela helgen och han verkar trött och utarbetad så blev det den bekvämaste lösningen - vi åker till Hainan! M a o det blir sol, bad och några små utflykter förutom 4 dagar i ett hetsigt Hong kong.
Gemma - tar tacksamt emot tips och har sen tidigare noterat de där två byarna du nämnde. Ska kolla upp lite mer när vi närmar oss resan. På fredag är det Paris som gäller och bröllop. Hoppas vädret blir bättre men just nu visade de typ 13 grader och ösregn på fredag .
Han har spelat gitarr i några år och hade växt ifrån sin första elgitarr. Min brorsa ringde till den äldsta sonen för att få smakråd inför köpet och storebror visste precis vad han ville ha, vilken sort och vilken färg. Toppen!
Förresten, kan ni här inne spela instrument?
Min familj (mammas sida) är väldigt musikalisk och vi har både musiker och musikalartister i släkten men själv hatade jag mina pianolektioner. Fick hela tiden tillsägelser om att jag skulle klippa min naglar! Jag gillade inte att läsa noter utan spelade hellre på gehör. Ändå så tragglade jag på med pianot i flera år.
Zea - min bror (om man ska vara korrekt - halvbror) är 10,5 år äldre än mig så han har alltid varit mer en fadersgestalt och någon jag har sett upp till. Inga fighter där inte.
Känner dock igen det där med att ha en bror som är duktig på samma gebit som en själv. Min bror var femfaldig svenska mästare i Latinamerikansk dans. Så klar lillsyrran skulle gå i hans fotspår. Sprang omkring på danstävlingar innan jag knappt kunde gå och framtiden var självfallet utstakad. Inte lika självklart för mig som i omgångar riktigt hatade dans, min partner och tränaren.
förhoppning - vi har faktiskt tagit beslut om Kina. Vi bokade inrikesflyg och hotell på Hainan och i HK (den sista helgen) igår! Helt otroligt att det skulle vara sån beslutsångest.
Jagar kråkor och kaniner! Låter inte så ätbart.
Oj, missuppfattning! Har aldrig tävlat med brorsan. Som sagt han är 10 år äldre än mig så när han tävlade typ Junior SM så sprang jag runt i pauserna och samlade paljetter och stenar i en tändsticksask.
Nej, bättre att tävla med någon i sin egen ålder så man hamnar i rätt åldersklass. Min partner och jag är uppväxta i samma lilla förort, min mamma grabbade tag i honom på lekis och på den vägen blev det. Bytte aldrig partner (som de flesta gjorde) utan höll ihop från 6 - 21 års ålder då han ville sluta. Var aldrig ett par privat utan han var mer som en bror (på tal om killkompisar som ämnet har varit idag).
Vi tog tyvärr inga fem mästerskapstitlar i Latin i Vuxenklass men däremot en drös i både latin och modernt som Juniorer. Hann bara tävla 3 SM i vuxen och ett av dem var vi en poäng ifrån att vinna (jävla mutade dommare ). Som sagt, dans är en bedömningssport och det är många gånger man önskat att man istället sysslat med typ längdhopp eller kast med liten boll.
Dansa gör jag absolut av idag men mest på SATS och på bröllop !