Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

För mycket är aldrig tillräckligt.

God morgon! En lite sliten Förhoppningsis här, kom hemtrillande vid 3 inatt och vid 5 väcktes jag av mannen som skulle ut och jaga. Jag somnade om rekordfort, vet att vi pratade lite men jag har inte en aning om vad vi pratade om. Idag är planen mer Gossip GIrl i soffan med nya Elle.

Amelle
    Grattis på födelsedagen!! Trevligt med födelsedagsmiddag ute, praktiskt att slå ihop det med andra födelsedagsbarn.
    Var det mycket folk på IKEA? Har hört att det tar ång tid att beställa köket där om det är folk som stör hela tiden. Vad blev det för kök?

Margaux
    Champangekurs, ditt jobb låter alltid så "ojobbigt" i mina öron, bara massa saker som andra associerar med glamour och vardagslyx/lyx. Insnöad i nordnorge är kanske inte så kul men att komma hem till en stor alla hjärtansdag middag är aldrig fel! Vilket mottagande!

Gemma + Izunia
    Slipper allt renoveringsjobb eftersom vi har hantverkare till det. Bara tanken på att måla/slipa väggar själva får min armbåge att bulta av smärta. Det svåra är att inte använda armen nästan alls då det är höger. Har packat en trave flyttkartonger nu vilket kanske inte var helt lämpligt men det måste göras och jag kan inte bara sitta och titta på när mannen gör det. Dessutom är han inte riktigt betrodd när det gäller att packa mina saker =). Det svåraste blir nu när jag är ledig 2 dagar i veckan i samband med flytten, tycker att det är perfekt tid att packa och dona på. Flyttstädningen gör jag inte heller själv utan den har vi också folk som gör. Hantverkare och städare har iof inte något med min armbåge att göra utan det var bestämt sedan långt innan, vi tycker att det är värt att betala för att slippa.

Izunia
    Åh en spark!!
    Vad tråkigt för din man att inte få vara med när de hände.
    Härligt med Reafynd, 70 % är aldrig fel! Jag har 36/37 i skor och det är inte ofta det är något kvar i min storlek så länge att det hinner bli 70%
    Fick precis som Amelle först för mig att det var en klänning till dig du letade efter inför din väninnas bröllop. Har tyvär rensat nästan alla mina bröllopslänkar så jag är nog inte till nån större hjälp är jag rädd.

Lapinette
    Vill absolut höra mer om din resa när du kommer hem! Låter som att ni hunnit med en hel del under her helg.

Har ni noterat att det är sko och handväskmässa snart?

• förhoppningsis

Izunia
    Vi har ju av olika orsaker flyttat en vådlig massa gånger senaste 6 åren och insåg redan efter den 2a att flyttfirma är underbart. Flyttstädning har jag alltid köpt, för slö och har alltid för mycket annat att göra i samband med flytten.

Håller med om Luciakänslan på den sista, men det kan ha att göra med att det är ett rött band i midjan. Tycker de andra var fina, funderade på band i midjan på min klänning men valde en annan modell sen.

• förhoppningsis

Stålis, det var länge sedan vi hörde något, hur har du det i Götet?

Gemma
    Jag tror inte att Izunia ska gifta om sig, klänningarna är till hennes väninna som börjat planera sitt bröllop.

Hantverkare är guld värda! Vi målade ju om hall, innerhall kök och sovrum för ett par månader sedan och bara på det lilla hann vi bli lite osams, vågar inte tänka på hur det skulle bli med helrenovering a´la "vi gör allt själva".
    Letade du efter något speciellt på tygmarknaden eller var det bara ett spontanbesök? De bitarna skulle jag sakna om jag var du när du flyttar till Sverige igen.
    Sympatiskt med skostorlek som är anpassade till det som säljs i omgivningen, fast man kanske kommer ifrån en del av alla spontanköpta skor om man måste åka bort för att kunna handla.

Håller tummarna för att ni får som ni vill i löneförhandlingarna. Ibland är det inte bara mer pengar i kuvertet som är det viktiga vilket arbetsgivare verkar ha lite svårt att förstå. Har hört att flera företag har börjat erbjuda annat som tvätt och barnhämtning, städning och fler veckor semester numera.

Själv har jag tagit en 2 timmars promenad på Djurgården i solen, riktigt skönt! Nu har jag för första gången på 5 år använt en gemensam tvättstuga och måste erkänna att den har en klar poäng. Maskinerna går fortare och det är flera stycken... har berg med tvätt och massor med saker som måste tvättas separat så det blir säkert 10 maskiner att köra, spar massa tid och för att inte tala om elräkningen... HAr alltid använt våra egna men nu kan det nog bli så att jag gör på det här sättet ibland. Jobbigt med bärandet bara!

Lapinette
    jag har aldrig varit i Barcelona och det lär tyvär dröja innan jag kommer dit är jag rädd. Weekendresor är jättesvårt med mannens jobb, han vet ju ofta inte ens i början av veckan om han kan behöva jobba lite på helgen. Får ta väninnorna och åka dit eller nått.

• förhoppningsis

Izunia
    Den var väldigt fin, enkel och stilren men ändå speciell med spetslivet.

Amelle
    Hittade ni något annat på IKEA när ni var där?

Fint väder idag igen, ska roa mig med tvättstugan och sjukgymnasten + luncha med väninnan och hennes dotter

• förhoppningsis

Lapinette
    Dina skor låter helt underbara, älskar sånna skor! Kan du inte lägga ut en bild?
    Uteserveringar - åhhhh! Längtar otroligt efter sommaren nu.

Amelle
    Alkoholens decificerande förmåga är ju välkänd, funkar på alkohol med.

• förhoppningsis

Lapinette
    Jag brukar också fota mina nya älsklingar, dessutom har jag en vana att presentera dem för resten av "sko-familjen" med: Här är ett par nya skor som ska tillhöra familjen, ta väl hand om dem så de trivs, eller nått liknande.
    Min man säger att jag är knäpp men lite gullig.

Ser fram emot fotot

• förhoppningsis

Ehrm
    kom på att jag kanske inte borde avslöja vissa saker om mig själv, ni måste ju tro att jag är helt spritt språngande galen så vänligen bortse från mitt föregående inlägg.

• förhoppningsis

Halloj
    Haft en hemsk dag på jobbet, börjar fundera på om jag valt rätt område. Det området jag jobbar inom nu är jag eg inte intresserad av och har aldrig varit heller. Tänkte att det kanske är roligare i verkligheten är i böckerna/teorin. Känner mig mest frustrerad och förvirrad hela tiden vilket inte alls är bra för mig o självkänslan!
    Dessutom kan jag inte ens tröstshoppa då jag sällan kommer från jobbet förrän affärerna stängt. Har börjat söka nya jobb nu...

Skönt att höra att det inte bara är jag som har ett eeeh väldigt nära förghållande till mina skor och väskor. Har dem i sina kartonger i fina staplar i klädkammaren, drömmer om en skohylla som är så stor att jag kan ha alla skor framme samtidigt. Nu får jag ju ingen översikt och glömmer tom bort vissa par.

När jag köpte min Mulberry Bayswater ville jag ha den med mig hela tiden. På tal om det, är det någon av er som har handlat från deras nätsida? Hur gör de med moms + tull mm? Väldig mycket billigare där. Min väska kostar "bara" 495 Euro (ca 6200) mot mina ca 8000...

Gemma
    Jobbigt med sjuka barn, särskilt om man är sjuk själv. Barn kan man inte göra så mycket åt för att hjälpa heller. Halstabletter, lindrande te och honung mm är ju bra som vuxen men går ju inte på barn. Hoppas ni klarar er ifrån allvarliga sjukdomsutbrott, men jag antar att du redan har en snorsug (om inte så kolla med någon i den amerikanska mammasekten)
    Tänk att ha möjligheten att specialbeställa kläder så som du gör, undrar vad det skulle kosta här.
    Surt med väskan, har inte du väntat jättelänge nu? Man skulle ju kunna tro att om man betalar de summorna för en väska så borde saker flyta lite smidigare än vad det har gjort för er.

Margaux
    Förstår att du ser fram emot shoppingen där! Skulle inte ha något emot att prova på den själv. Hur kommer det sig att du åker själv? Fick för mig att det var en jobbresa och att det skulle finnas kollegor mm med.

Lapinette
    Du behöver inte ha någon remover, räcker jättebra med vanligt varmt vatten, måste vara varmare än 38 grader bara för att gå bort. Det innebär att den inte är säker i termalbad och varma källor mm men i övrigt så ska den inte ställa till besvär.

Amelle och Lapinette
    Är ni också sjuka, stackare!!
    Är det bara jag som är frisk och kry för tillfället?

Amelle
    Kaplans har så mycket fina saker, brukar dreggla lite över deras skyltfönster när jag går till och från jobbet.

• förhoppningsis

Gemma
    så länge du inte ska gå på långpromenad så finns det inga skor som är opraktiska =)
    Det är jättebra att du skriver om de positiv delarna med mammalivet, skönt att höra nått annat än det eviga gnället om sömnbrist mm och få en glamourbild istället! Jag är precis som du, efter att bara ha hört allt gnäll hela tiden så är man inte helt sugen på barn.

Dina matinköp lät supergoda, min första spontana tanke när du undrade vad du skulle göra med dem var "äta upp dem - nu!"

Vad det gäller mitt jobb så är jag inställd på att det skulle bli jobbigt första tiden men inte att jag skulle gå gråtfärdig från jobbet med helt knäckt självkänsla... Att känna mig totalt värdelös och okunnig varje dag är inte meningen med mitt liv - hoppas jag. Firman sysslar med bolagsrätt mm vilket inte är "mitt område".
    Jag vet att det inte ser så bra ut i mitt cv om jag hoppar runt mellan jobben men då jag bara jobbar deltid nu så har jag ju ett bra skäl att byta.
    Mannen berättar att det brukar släppa efter 2 månader eller så, antar att det bara är att bita ihop så länge och hoppas att han har rätt.

Margaux
    ja det är nästan alltid långa dagar för oss, men det stör mig att jag jobbar över så mycket när han skulle kunna ge mig en arbetsdag till istället, bara på övertidstimmarna!! Delägare jobbar ganska mycket de med, fast på ett annat sätt. De enda jurister som inte jobbar mycket är de som jobbar statligt på myndigheter, de fikar mest och surfar på nätet...

Men kommer du inte träffa massa folk, eller iaf några, när du är på vingården? Tycker din resa låter kanon! Jag önskar att jag var lika duktig på att åka på semester själv, har nu massa ledig tid (4 dagars helger hela tiden) men ingen att åka med.

Zea
    Grattis till din man, får jag fråga inom vilket område din man jobbar? Hur länge har han jobbat i firman? Var det någon av de stora drakarna eller en mindre firma?

• förhoppningsis

Zua
    Hmm har han jobbat 5 år på samma ställe så är det inte den byrån jag först tänkte på, den har inte funnits i 5 år tror jag fast de är visserligen allmänpraktiker - säger de iaf.

Middagen jag skulle gått på blev dessutom inte av för mig

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.