För mycket är aldrig tillräckligt.
Lapinette, nu blev jag ju sugen på din dessert - igen! Har just nu en massa goda grillade grönsaker och lax med krossad rosépeppar puttrande i ugnen. Igår kväll var vi lite dekadenta och beställde hem en massa meze, men det berodde mest på att mannen fick göra en panikutryckning och laga en trasig maskin på jobbet. Annars är vi förbluffande bra på att laga mat (i mitt fall närmast tre gånger per dag, eftersom jag har omfattande omelettfrukost, hemlagad lunch när jag inte går ut med väninnor, och så middag). Gillar helt enkelt min egen mat allra bäst. Idag var vi ute på lång skön promenad i solen som avslutades på arty farty café, jazzmusik, cappuccino och småprat med andra cafébesökare. Hur soft som helst. Sen gick jag hem med monstret och ammade lite medan jag kollade en fransk film. Under tiden storhandlade mannen, bland annat champagne till valentines. När han kom hem satt jag med monstret i knät och nätshoppade coola kläder till henne... hmmm, mitt argument är att hon växer sjukt snabbt, är snart 60cm lång, helt galet! Och lite tråkigt. De minsta nyfödingskläderna kunde hon inte alls ha, speciellt inte de franska som är minismå.
Ikväll har vi badat henne för första gången, hon gjorde jättestora ögon och älskade det uppenbarligen. Efteråt blev hon insvept i varma handdukar och fick fotmassage av mannen. En riktig spa-dag helt enkelt, men med bebisars kortvariga tålamod varade varje moment föreskrivna fem minuter.
Jag har också övat på bärsjalarna. Har köpt en ringsjal och en vanlig långsjal. Ringsjalen verkade enkel men är helt omöjlig att få till. Krångliga femmeters långsjalen knöt jag bara fast enligt instruktionerna och vips ner med bebisen. Det får bli den i fortsättningen. Nästa vecka har vi en rad sociala aktiviteter inbokade som ligger på taxi-avstånd och då kan jag inte släpa med mig vagnen, därav sjalens intåg i vårt liv.
Hur var er söndag? Kram, G