Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

För mycket är aldrig tillräckligt.

Stockolm är underbart vissa dagar, solen strålar från en fin blå himmel och termometern visar på 7 grader. Vissa ställen är helt vindstilla och andra är det full storm så det är lite knepigt att ta en långpromenad.

Vad fin din lägenhet låter Zea!

Om en vecka går jag också över 100 kvm strecket, hoppar från ca 81 till 111 kvm. Packade ett par kartonger till i går, massa kökssaker som jag inte kommer använda under veckan. Hittills är det 26 kartonger packade som står fint staplade längst en vägg här.

Lapinette
    Hoppas allt går bra, är det idag du börjar IVF? *håller tummarna*

Gemma
    Jag jobbar inte på fredagarna men igår kändes bättre, men det kan bero på andra saker... Middagen blev inte av för att min chef inte kunde gå. Hoppas på att det funkar bättre nästa gång!

Nu har jag precis varit på akupunktur igen och snart ska jag till frissan för klippning och slingor. Trött på att vara vinterblek och ha vintermörkt hår. Andra brukar beskriva det som guldblont på vintern jag tycker bara det ser tråkigt ut.
    Ikväll blir det däremot stor middag så dagens svåraste beslut blir vilken klänning jag ska ha (och skor såklart) klädseln är mörk kostym så jag har massor med klännigar att välja mellan.

Hur ser era helgplaner ut?
    Bortsett från middagen ikväll har jag inte så mycket planer. Ska bruncha på Haga Norra på söndag, hoppas vädret håller i sig tills dess.

• förhoppningsis

Min klippning blev verkligen super kanon bra! Precis vad jag behövde. Massa blonda slingor och sen några ännu blondare på det så nu ser jag ut som jag brukar göra i augusti i blondhet men med lite slingor. Klippte även upp det ordentligt och sen böjde hon alla toppar utåt med en jättelocktång. Kände mig super fin och väldigt glamourös! Så härligt att bli ompysslad i 2 timmar.

Nu sitter jag i soffan och är mer än lovligt bakis efter gårdagens middag och fest. Vädret är fint så det blir nog en promenad snart.

Lapinette
    Åh, vad duktig du är, jag skulle vara helt hispig om jag var du, inte alls klara av att vara cool!
    Förstog jag det rätt när din man ska träffa din bror och en kompis utan dig? Måste vara kul att de kommer så bra överrens.

Izunia
    Du får vara försiktig i skidbacken! Balansen brukar ju påverkas när man är gravid så jag förstår om din man är orolig för er.
    Passa på att handla fina mammakläder i NY för utbudet är inte så stort här hemma.

Amelle
    Passa på att vila ordentligt så du blir frisk snart. Spännande med nytt kök, ska ni bygga det själva eller ska ni ha nån som monterar det år er?

Allt blir alltid bättre av lite champange, instämmer till fullo med er!

• förhoppningsis

Lapinette
    Underbara skor! Med ett ordentligt band runt vristen så sitter de ju stadigt på foten så du kan dansa hela natten på bröllopet.
    Kardborre låter onekligen praktiskt, det måste ju var fler än jag som avskyr att utföra en mindre graciös dans när jag står på ett ben och försöker få på mig skorna och inte hittar det pyttelilla hålet. Första skon är en sak, men den andra.... vingligt värre, spec efter en fördrink.
    Vad blev det för fotölj och soffa?

Jag har packat mina skor inför flytten idag, blev ett par kartonger och jag ser så fra emot lite varmare tider så jag kan använda alla mina stilettos och sommarpumps.

Amelle
    Jag håller mig gärna till immaterial eller human om jag får välja.
    Så härligt med håret, alla jag träffar säger att det är superfint.
    Kul med fixade inbjudningskort, skönt att kunna pricka av saker från den långa listan över allt som ska göras. Vist känner man sig väldigt naken utan ring(arna) jag har 3 och tar bara av dem när jag bakar.

Margaux
    Jag tycker att det var en underbar present från din sambo! Lite tid får du väl själv ändå? Annars får du en bra ursäkt att åka bort snart igen om inte annat bara för att ha "ensam semester".
    Underkläder, är de bra där? har du kollat naturkompaniet eller stadium mfl för fleecetröjor? De brukar ha svarta och gråa...
    Vad gick fel med din färgning? Blir man inte nöjd så ska man nog klaga även om det kommer en influensa mellan!

Jag har funderat mycket på ensamresor nu när jag har långweekend ledigt hela tiden och ingen annan verkar ha möjlighet att åka, antingen saknas pengar eller tid =(

Izunia och Amelle
    Jag har inte heller varit i NY, det står väldigt högt på min lista men det dröjer nog är jag rädd. Skulle åka med ett par väninnor när vi alla tagit examen men jag har en stark känsal av att det inte kommer hända.
    Izunia, gillar din inställnig, klart man kan shoppa under graviditeten!

Idag har vi brunchat på Haga Forum och sen tittat på möbler till nya lägenheten. För andra dagen i rad är jag sliten efter en hård kväll, gäller att passa på nu när jag fortfarande har gångavstånd hem från nattlivet.
    Kvällen blev det ett par kartonger till och ett par avsnitt av Gossip Girl och nu är det dax för sängen då 1.30 är en tid då jag borde ha sovit för länge sen.
    Natti natti

• förhoppningsis

Snabbinlägg från mig bland kartoger och tvättstugerusningar.
    Solen strålar och mannen verkar tro att jag inte gör annat än ligger på soffan och äter choklad när jag är hemma...

Hur många säsonger av Gossip Girl har sänts i USA?
    Hittar bara 1 men det kan väl inte stämma?

• förhoppningsis

Zua
    Ska inte prata om våra fönster! Bor bara ett par kvarter från Sveavägen och Kungsgatan och dessutom håller de på att bygga tvärs över gatan så byggdamm och avgaster i en underbar blandning täpper till våra fönster. De tvättas på fredag tillsammans med resten av lägenheten i flyttstädningen. Hade det inte varit flyttstädning så hade det nog varit tid att göra det ändå, det är något spec med vårsol och rena fönster.

Har nu blivit färdig i tvättstugan och varit på akupunkturen och dessutom hämtat tapeter + klister som kördes ut till mannens föräldrar så de finns lätt tillgängliga på söndag och inte riskerar att försvinna bland alla kartongerna under flytten.

Mitt största I-landsproblem nu är vad jag ska göra på fredag när det städas här + vad jag ska göra sen när städningen är klar och jag inte vågar vara hemma för att jag är rädd för att smutsa ner. Alla jobbar så mycket att det bara finns tid för en snabblunch med en väninna, tänkte gå på centralbadet men under sportlovsvecka känns det mindre lämpligt och träna får jag inte göra med armen... så några ideer på vad man hittar på mellan 11-18 en fredag helt själv. (Nej shoppa dagen innan flytt är inte ett alternativ)

Lapinette
    Jättecool fotölj och snygg soffa!

Ska man ha Marimekko grejer tycker jag att det är roligare att gå till deras egen butik istället för till NK, bara något kvarter extra att gå och mycket roligare eftersom man är på NK "jämt"

Zua
    Vad spännnde att ha pluggat i Indien, måste ha varit en upplevelse!

Brukar också passa på at lämna mannen hemma och åka runt och besöka folk som pluggar eller bor på andra ställen än Sverige, problemet nu är bara att den enda som gör det för tillfället är min kompis som gör praktik på Sri Lanka nu. Får kanske ta en tripp till Lund och besöka en kompis istället, känns inte riktigt som samma sak bara.

Gemma
    Dina vardagsskildringar över ert liv låter alltid så mysiga. Skönt med Maxines sovande och ätande så ni kan göra allt sånt untan problem. Vad blev det på tygmarknaden den här gången?
    Mamma-barn resor tycker jag alltid verkar så gulligt!

Näpp, åter till kartongerna! Ska bara ner och handla lite mat innan alla slutar jobba och invaderar gatorna och mataffären.

• förhoppningsis

Amelle
    Välkommen åter ut ur bacillträsket! Spännande att lägenheten börjar ta form nu, funkar allt bra med hantverkarna?
    Vad gulligt med Parisresa, när åker ni?

Gemma
    Jag har inga föräldrar kvar i livet, annars hade det varit perfekt.

• förhoppningsis

Lapinette
    Ja verkligen omväxlande väder. I fjällen blåser det så hårt att det inte går att åka skidor så min chef sitter och mailar massa uppgifter hela tiden. Hoppas det lägger sig snart så han kan tillbringa dagarna i backen istället, om inte annat för att hindra att vi jobbar ihjäl oss...

Gemma
    Det är ingen fara, tänker på dem så mycket och saknar dem massa ändå så det gör inget.
    Har också tänkt på det, alla andra som har mammor som kommer och avlastar dem när det blir lite mycket med barn och allt. En mamma som man kan ringa för att fråga saker osv. Men mest blir jag ledsen när jag tänker på att de aldrig får se sina barnbarn, eller att mina ev framtida barn aldrig får träffa sin mormor och morfar osv.
    Sen att det hade löst mitt resesällskapsproblem för långweekends är en annan sak. De älskade att resa och tog alla chanser att åka runt i världen.

Utrensning av frys och kyl gör att vi nu provar nya matkombinationer. Dagens middag består av kyckling i cocosmjölk och rödcurry med röd paprika och cashewnötter. Till detta blev det quinoa(!)

Ha en trevlig kväll tjejer

• förhoppningsis

Har förresten bokat resa till Riga över valborg med mannen min bror och hans sambo. Har aldrig varit i Lettland innan så det blir säkert trevligt, bara varit i Estland åt det hållet innan. Försöker besöka minst ett nytt land varje år och det här blir perfekt!

Här ska vi bo
    www.centrumhotels.com/en/v_monika_apie.php

Så har ni några roliga restaurant eller shoppingtips så dela gärna med er, ska kika lite på nätets reseguider på göteborgsposten o expressen.

• förhoppningsis

Amelle
    Vad det gäller balklänningar så beror det lite på vilken smak du har. NK fest har humanare priser än man tror, men annars är tipset att kolla tärnklänningar i bröllopsaffärer vilka inte kostar så mycket. Annars finns ju axsara eller vad de heter deras nedervåning är välfylld av balklänningar och alla är inte dränkta i glitter.

Beroende på vad du har för storlek kan du ju låna några av mig, jag har en trave =)

Min pappa gick bort när vi redan hade börjat planera bröllopet ca ½ år innan själva bröllopet. Mamma gick bort nått år innan dess och på datumet innan vårt bröllop. Jätte ledsamt att inte ha mamma med under hela planeringen och alla förberedelser mm. Pappa var aldrig så mycket för att organisera saker på samma sätt som jag och mamma. Gifte mig i samma kyrka som de begravdes i och efter vigseln, när vi skickat iväg gästerna till festlokalen så att de skulle hinna dit innan oss, gick vi upp och la min brudbukett på deras grav. Jag vet att de var med mig under dagen även om de inte var där rent kropsligen.
    Det är ok att gråta även på sitt bröllop, se på Mette Marit som stortjöt på deras bröllop inför många många länders tvpublik...

• förhoppningsis

Ikväll blir det ensammiddag för mig också + packning. Mannen är på avtackning för en kille på hans jobb som ska sluta och kommer nog hem sent.

Gemma
    Många barn får utslag av choklad men det brukar gå över efter ett par månader. Blir chokladbehovet för stort så pumpa ur innan du äter chokladen så funkar det kanon.
    Vad blev det för nätshopping?

Zua
    Oj vilken glamour, massage + manikyr och pedikyr och dessutom klänning uppsydd av Lars Wallin, det blir svårslaget!

Amelle
    Det finns en vintagebutik på söder som tydligen har fina klänningar, har aldrig varit där men en väninna köpte sin senaste balklänning där.
    Var ligger butiken på sturegatan?

Izunia
    VIst är det kul med klänningar som ingen annan har, köpte en av mina favoriter på rea i USA för 23 dollar (!) svart axelbandslös med vita broderier och snörning i ryggen. Det måste vara ett av mina bästa klädköp någonsin med tanke på hur mycket den är använd numera.

• förhoppningsis

Gemma
    Snabbtips innan jag rusar till jobbet och sen inte kommer ha en dator på ett par dagar då vi flyttar på lördag och sover hos mannens föräldrar sista natten.

Ta en tröja du har haft på dig länge så den luktar riktigt mycket du, svep in henne i den när mannen matar med flaska, det kan funka.

• förhoppningsis

Hej på er!
    Läser vad ni har sysslat med sen senast och blir superavis!

Lapinette
    Din kväll med middag och barrunda lät ju som en riktig resa. Jag åt på Spisa hos Helena när jag jobbade på Kungsholmen, men bara luncher.
    Den kubanska baren missade jag nog fast jag tror att jag ahr gått förbi den.

Gemma
    dina dagar låter supermysiga trots att ni är sjuka och har ett matvägrande minimonster.
    Vet inte om någon har förvarnat er, troligen har ni redan märkt det om inte annat, men barn har "faser" de utveckas i skutt eller hur man nu ska beskriva det. Precis innan skuttet händer det massor i deras kroppar och då kan de vara ruggigt griniga och bara skrika och gnöla hur mycket som hellst - hela tiden! Allt som funkat bra innan går inte alls osv, men det går över efter ett par dagar.

Jag har idag konstaterat att jag kommer vara sämst på att vara gravid om jag blir det. Jag har ju ont i höger armbåge och får inte belasta den nästan alls. Igår efter jobbet packade vi ytterligare ett par kartonger och idag när mannen var på jobbet så flyttstädade jag, visserligen med hjälp av en städerska, i 5 timmar. Nu är lägenheten riktigt ren, den glänser verkligen!! Skrubba plåtar och torka ur skåp var nog däremot ingen hit för min arm. Bara dessa monotona rörelser som jag är helt förbjuden att göra.
    Mannen blev lite sur men var väldigt tacksam för att jag hade hjälpt till med städningen, annars hade det nog tagit dubbelt så lång tid så han bjuder på middag när allt är över. Jag får välja mellan Edsbacka eller Vassa Eggen.

Allt är nu packat - verkligen allt! Har smitit ut till svärisarna och precis ätit en stor middag. Snart blir det bastu, hur kommer det sig att lägenheten kan bli så ren när jag blir så smutsig? Jag har ju mer eller mindre dränkt mig själv i skurmedel under dagen. (hur jobbigt är det inte att ligga baklänges på rygg över spisen med fötterna på golvet för att komma åt att göra rent fläkten ordentligt?)

Kommer inte vara här så mycket närmaste dagarna, ska kika in så mycket jag kan.

Trevlig helg på er och tänk på mig i morgon bitti kl 7 då flyttgubbarna kommer.

• förhoppningsis

Inser just att jag missade en hek sida!

Gemma
    Håller tummarna för att ni får en bra natt!

Lapinette
    Spännade med ny frisyr, modigt så nära bröllopet. Ska du sätta upp det?

Izunia
    Facebook har vi allihop så tala om hur jag hittar dig där så addar jag dig

• förhoppningsis

Halloj

Vad det gäller besserwisser tips ang graviditeter, förlossningstid och småbarnsår så har jag nog dränkt stackars Gemma med sånna ungefär sen hon berättade att hon var gravid.

Har fått in allt i lägenheten och börjat packa upp och sortera möbler. Vi måste ju flytta allt 2 gånger, först hamnade alla våra saker i sov+arbetsrum och de hade sina i v-rum och kök, matplats mm. Så när deras saker väl var ute så fick fi börja flytta runt våra igen.

Nu blir det bastu och sen kommer jag sova gott!

Foton på hår och klänning vore kul att se

• förhoppningsis

God morgon!

Här skrivs det för fullt ser jag! Verkar som era helger har varit bra, klart lugnare än min.

I lördags vid 18.30 la vi ner projekt flytt för dagen och åkte hem till mannens föräldrar för middag och bastu. Igår tillbringade vi nästan hela dagen i lägenheten med uppackning och städning. Tror jag berättade att de stoppade in sina saker i vardagsrummet vid flytten så vi fick stoppa in allt vårt i arbetsrum och sovrum. Idiotiskt eftersom de rummen + 2 hallar ska renoveras, så nu har vi tömt de rummen och fått ut allt i vardagsrummet. Möblerna står på sina platser och kartongerna travade längst väggen. Har fått upp nästan hela köket och kopplat in tvättmaskinen, byggt i hop soffor och fått upp lite lampor. Målaren kom i går kl 15 och vi flyttar inte in på riktigt förrän han har blivit klar. Vill gärna slippa bo i målafärgslukten, så tills dess bor vi hos mannens föräldrar med fullservice. Kan inte packa upp så mycket förrän han är klar, det dammar så hemskt så jag kommer vilja städa ur alla skåp ytterligare en gång innan jag fyller dem.

Zua
    Jag har nära killkompisar, hur så?

Gemma
    Jag är på din sida, princesstårta är faktiskt den enda sortens tårta/bakelse jag inte äter, ok inte banantårtor heller men jag äter inget med banan i.
    Följer däremot gärna med till ditt chokladställe, börjar dreggla vid tanken på 4 sidig chokladmenu! Skulle göra mitt bästa för att prova mig igenom hela.
    Kul att höra att du har haft nytta av tipsen, de har varit i all välmening även om det som du skriver är rätt stot skillnad på inställningen till olika saker i Sverige och hos dig.
    Ajabaja, inte slarva med knipövningarna, passa på varje gång du sitter i telefonen eller framför datorn. Tillslut blir det en vana och du tänker inte på det.

Izunia
    Kul med babyshopping!
    Har ni kollat på de stora väggbilderna man kan sätta upp som gör att man slipper måla rummen och sen lätt kan byta motiv?
    Tråkigt att din man ska stanna 2 veckor till, men skönt för honom!

Har inte provat Xoko tror jag, inte riktigt runt hörnet när jag ska handla sådant.
    Nu ska jag snart iväg och träna med svärmor innan det blir tillbaka till lägenheten för lite pyssel.

Lapinette
    Kul med pigga damer, jag ska bsolut bli en sån!

• förhoppningsis

Zua
    Jag hade 2 riktigt bra killkompisar, den ena tappade jag nästan kontakten med eftersom han jobbar natt hela tiden och vi därför nästan aldrig är vakna samtidigt. Dessutom var hans nya flickvän lite sotis på vår relation.

Min andra riktigt bra killkompis som var en riktig klippa, någon man kunde ringa hem till på nätterna om det var något, om så bara för att jag kände mig lite otrygg när jag gick hem nån natt eller så. Honom parade jag ihop med en av mina bästa vänner och nu blir det inte att vi ses bara han å jag på samma sätt längre. Kunde sitta hela nätterna och dricka vin och äta choklad.

Min familj är väldigt omusikalisk men mannens är detso bättre på musik. Hans 3 syskon sjöng och spelade under viglsen. Hans syster jobbar extra som sånerska på bla bröllop/begravningar. Båda bröderna spelar gitarr och sjunger och alla 4 syskonen spelar piano. Mitt bidrag blir att jag är "toastmaster expert" när det gäller stora middagar som kräftskivor mm.

Lapinette
    Såg att du hann före innan mitt inlägg, sånt är lite förvirrande tycker jag.
    Älgkalv som är så gott! Önskar att mannen kunde jaga lite sådana istället för alla kråkor och kaniner.
    När måste ni slutligen besluta er om vart i Kina ni ska åka?
    Vilken perfekt present, så kul att ge bort något som är den perfekta gåvan som mottagaren både vill och behöver och blir glad för.

Gemma
    Om det där är dina korta snabba inlägg... wow. Fast jag misstänker att du tog en paus i skrivandet på mitten nånstans då det bla blev mer nagellack.
    Precis, bananer är verkligen inte min grej. Håller helt med dig om att man ser galen ut när man äter dem och får de ligga framme skalade blir de riktigt bruna och mosiga. Uhäää!

• förhoppningsis

Izunia
    Kul att kolla på mönstret på mattorna,
    blå polis
    grön sjörövare
    rosa prinsessa
    röd prinsessa
    gul indianflicka

sen kom en helt otippad blå prins.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.