För mycket är aldrig tillräckligt.
Förhoppningsis ? tack, NK har jag inte tänkt på men det är nog värt att checka! Vad fint ni löste det på ert bröllop, blir alldeles rörd.
Förhoppningsis ? tack, NK har jag inte tänkt på men det är nog värt att checka! Vad fint ni löste det på ert bröllop, blir alldeles rörd.
förhoppning - om det är den jag menar så är det precis vid Humlan.
Goddagens!
Underbart väder i Stockholm i dag. Tack för alla klänningstips!
Gemma ? Old Touch är jag inne i för jämnan då den ligger på väg till/från jobbet. Har för mig att vi diskuterat den tidigare. Verkligen häftigt med din väninnas bröllop! Hölls det i Sverige? Jag drömmer om att hitta en fin vintageklänning som inte känns så tråkigt ?balig? utan lite mer speciell.
Zua ? vill jättegärna se bilder på dig i balskrud (ser också fram emot att få se Wallinkreationen när den är klar) och skulle tycka det vore svinkul att se vad du hade när du gifte dig! Frossar gärna i sånt nu inför vårt bröllop :)
Lapinette ? ojoj, hur mår du i dag undrar man? Blev väldigt inspirerad till Spisa hos Helena så jag har precis meddelat fästmannen att det blir söndagsmiddag där. Perfekt nu när vi inte kommer att ha något kök.
Gemma,
ditt lilla monsters nya skrikvanor till trots så tycker jag att du verkar ha en väldigt fin mammatillvaro! Så du tycker att Anna Wahlgren är grym, verkar som om att det är antingen eller när det kommer till henne. Visstkör hon med magsovning och fasta rutiner eller har jag helt fått det om bakfoten?
Modigt Lapinette! Det är en himla skön, om än lite skum känsla när man kapar allt hår. En gång gick jag från riktigt långt till pojkkort och det kändes som en helt ny värld.
Gemma, låter i mina öron vettigt att försöka få in rutiner direkt. Det är nog som du säger väldigt speciellt i Sverige med att bebisen ska äta när den själv vill, tycker inte att det verkar funka särskilt bra för de kompisar som tillämpar det då den som sagt ofta snuttäter och somnar under tiden. Så jag suger tacksamt i mig information inför framtiden.
Lapinette - när var det ni skulle till det kära Paris?
Hehe, ja det är ju något som jag tvivlar på att du behöver oroa dig för ;)
tjing tjong,
Izunia, vad härligt med Österrike! Följer din man med hem sen eller blir han kvar?
I dag har vi flyttat....hem till mamma!! Insåg sent omsider att det vore sjukt jobbigt att flytta in i smutsen så det blev mamsen i förorten istället. Nu är vi på plats i alla fall, och det känns skönt. Nu kan vi städa ur vår lägenhet i lugn och ro när den är klar innan vi flyttar tillbaka. Men det är ett jäkla flängande...
Nu sitter jag här i stora villan alldeles allena då mami är på landet och fästmannen lämnar tillbaka bilen innan han ska på killmiddag. Mina planer för kvällen går ut på att äta lösgodis, enkel middag, ta ett glas vin och läsa nya Brides, hehe. Och sova, för jag har en del att ta igen.
What else, jo, jag har kärat ner mig i en balklänning hos den roliga tanten på Sturegatan. Var där i 1 1/2 timme igår efter jobbet och hon bara langade fram den ena blåsan efter dena andra: bland annat en rosa 50-talsdröm, en orange i sidenchiffong, en duvblå med silverbrokad och puffkjol från 50-talet, och så en ASCOOL smaragdgrön i plisserad tunn chiffong från 70-talet. D
et var en jätterolig tant som hade butiken och hon tyckte det var såååå roligt med en som förstod sig på gamla klänningar och inte bara ville köpa nån massproducerad variant i syntettyg, som hon uttryckte det. Har hängt undan den gröna men det lutar åt att det blir den. Tänkte matcha med antingen silver eller guldskor och handväska. Mitt i all renoveringssurhet så blir jag nu glad bara jag tänker på den, åh vad jag älskar vackra gamla saker. Dessutom var den i nyskick så då känns det ju ännu bättre.
Hur känns det då med flytten? Bastu låter helt underbart. När kommer hantverkarna och börjar måla?
Ser att ni dissar princesstårta?! I lööööv it!
Lapinette - här har du en till som vill se din nya frisyr. Är du med på fejjan? Coolt med Kina, ni reser verkligen som skottspolar du och maken.
zua - jag har inboxat dig!
Gemma - ni verkar ha riktiga dunderförkylningar, beror det på luftföroreningarna att de sitter i så länge?
Imorgon blir det äntligen träning igen, har inte gått sen i tisdags pga. 13-timmarspass på jobbet, begravning och så flyttmeck. Den här veckan har vekligen varit crazy, men imorgon blir det pump igen, så jäkla gött.
zua, alltså jag skickade min mejladress till din inbox då den är mitt namn och jag inte vill skriva ut den här. Älskar Xoko och brukar hänga där ofta, dock är allt i dyraste laget, men ofta är det ju värt det. Som exempel kan jag ta när jag köpte ett danskt rågbröd (litet) och två lussebullar och fick hosta upp 130 spänn :)Det ligger precis granne med oss så det blir frukost där rätt så ofta.
Har sovit som en stock i tystnaden och känner mig lite groggy. Har precis satt i oss sushi/yakiniku och snart ska vi sticka och träna. Slö och skön söndag!
hehe, ja det var den jag menade :)
Provar även att mejla dig nu!