• Margaux1

För mycket är aldrig tillräckligt.

Hej tjejer!

Här sitter det en sliten Margaux och dricker grönt te... Denna veckan har varit ganska kaosartad, därav lite tid till att hänga här inne! Har just gått upp och ser förhatligt på krigssonen som kallas hem! Måste städa...

Igår var jag på svullmiddag delux, är fortfarande mätt och borde troligtvis inte äta flera kalorier denna veckan. Var på Norges enda 2 stjärnors restaurant www.bagatelle.no , väl värt ett besök om ni skulle ha vägarna till Oslo. JAg äter ju ganska mkt ute med jobbet både här i landet och i den stora världen och detta är verkligen speciellt! Jag räknade inte antalet rätter men det var nog 9 st plus massa extra småsaker både innan, under och efter menyn.
    Synd bara att man måste amputera och sälja vitala kroppdelar för att ha råd att gå där....

DEt låter som om ni har haft fullt upp i veckan också! Gemma, jag är superavis på dig som fick packa upp så mkt spännande paket....
    Jag var och handlade lite småsaker till min systers groda i veckan och eftersom jag inte vet vad det blir för något fick det bli grönt! En SUPER cool velour träningsoverall i två härligt skarpa nyanser med en stor stjärna på bröstet. Och 2 grönmönstrade pjamasar... Vad mkt kul det fanns! Polarn och Pyret är ju oslagbart!!
    Ser fram emot att se bilder på din jordnöt!

förhoppningsis! Det är bra att du tar ansvar och håller glamnivån uppe i denna tråden! Du springer ju på häftiga tillställningar flera gånger i veckan.... Hur var prisutdelningen?

Amelle, hoppas du och mannen får en fantastisk helg tillsammans.....

• Margaux1

Lapinette... Våga!! Fram för flera vänner på facebook!!
    Det är ju inte så lätt att hitta fram till en ändå! Vi använder ju aldrig våra riktiga namn här inne...

• Margaux1

God jul och gott nytt aar till er alla!!

Jag firar i England med min systers familj! Rapport kommer senare...

Stort grattis till dig ocksaa Gemma!! Hoppas du faar en jattebra dag!

Stor kram. K

• Margaux1

God fortsättning!!

Jag hoppas att alla har haft det fint bland klappar, sill och skinka..

Gemma, jag har ju varit och klappat på min systers groda och jag måste säga att din verkar lite mera latjo lajbans.. Systerns mage är ganska liten, hård och bebisen ligger mest stilla plus åt fel håll! De vet inte om den har plats att vrida sig heller så det kan hända att det blir kejsarsnitt. Men hon hoppas på naturlig väg! Den ställer tydligen till mest rabalder när hon lägger sig... passande nog!

Vi har fått massa god mat, både traditionell svensk, dansk och engelsk! Nog har vi fått i alla fall! jeansen känns redan trängre!

Mannen håller på att hacka loss kakel på badet för glatta livet! flisorna flyger och jag håller mig mest undan(ibland är det skönt att vara tjej...). När det är klart ska det primer på och membran. Sen är det dags att klistra upp vår fina svarta moraik! Glädjer mig!!

Jag älskar ju att laga mat, så catering är oftast inget alternativ för oss... Men med tanke på alla "måsten" som finns är det säkert ett välkommet alternativ för mindre matlagningsglada och stressade människor! Vi ska ha 12 pers på 6 rätters på nyår! Maten är delvis redan förberedd(inhandlad) och helgen ska användas till att laga. Vi provade en meny med mkt a la minut sist och det var inte lyckat! Nu ska allt vara mer eller mindre klart, för att minimera arbetet! DEt sker liksom något med fokus och synkronisering om man dricker...

• Margaux1

Om någon vill veta vad Casa Margaux bjuder på så blir det:
    Löjromstoast
    pilgrimsmusslor med jordärtskocksallad
    trattkantarell soppa med gorgonzola
    ugnskokt hälleflundra med hummersås
    ljummen mont d´or med fikonsylt
    chokoladtårta

...mätt...

• Margaux1

Här är det ingen julstämning alls... plus 7 och grått!!
    Buuu...
    I England pissregnade det på julafton men sedan var det strålande sol och varmt! Underbart för promenader på stranden!!

• Margaux1

hej tjejer!

Förhoppningsis, skönt att höra att du är bättre! Låter för mig som en mild släng av matförgiftning... Var det bara du som blev dålig? Sådant kan iofs bero på ens egen form och motståndskraft!

Amelle, smarrig meny! ska se på viner till er, vad får det kosta på Systemet? Och har ni några favvo land?

Gemma! Tänk att du är mamma om ca en vecka.... Sjukt vad fort det gått!! Glädjer mig till att höra att allt gått bra och få veta vad ni får för en liten jordnöt! Eller kanske inte så liten längre....?

Jag har spenderat dagen med att städa lägenhet (GAAHH för gipsdamm..), äta lunch med en polare och dricka kaffe med mannen på världens trögaste kafé. Nu står han och sliter på badrummet igen! Don't try this at home.....
    Fick en låda vin av min kompis(betalning för ett jobb..) och nu är mitt vinskåp fullt! What to do? Har dessutom beställt vin som tillfälligt bor i en kollegas källare... Och jag kan inte dricka upp något av det då det ska lagra... Lyxproblem delux!

Har lagat mat till i morgon också, soppan är klar och en del annat förberett! Så nu kan jag snart sticka på gymmet och träna och duscha(fin anledning att få in en god träningsrutin, när man inte har dusch hemma!!)

• Margaux1

Lapinette, kanske du kan göra sufflé? Skojjigt och gott, smaksätt med ex after eight och servera med en sorbet! eller ska ni vara många? Då är det krångligt...
    En annan god rätt är svartvinbärssoppa med "maräng ägg"(sågana kokade) och vaniljsås... Speciellt!

Eller så kan du ju göra en parfait, med kaffe,lingon eller annat...
    Päron kokt i Bourgongevin med lakrisglass?

• Margaux1

Hjortron med karamelliserade blinis?

I can go on and on....

• Margaux1

Gott nytt åar Ladies!

Låter som om ni har haft det fantastiskt!! Härligt att läsa om. Själv är jag fortfarande bakfull efter våra eskapader på nyår!
    Middagen blev otroligt lyckad och maten fantastiskt! Jag rekomenderar alla att ha med sig en tvättäkta kock på köket, succé raten blir SÅ mkt högre...
    Vi var som sagt 12 st och blev 4 till vid ett tiden, igår bar jag ut 26 fl vin, 1 vodka och 24 ölburkar... champagne fl blev lämnade utomhus då vi var ute och kollade på raketer.. allt för mkt för stackars lever som nu gör livet surt för mig!!

Idag ska jag hem och käka och sedan till elexia och träna då vi fortfarande inte har badrum! En vecka till räknar jag med...

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.