Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

För mycket är aldrig tillräckligt.

ok, då ska jag inte pressa dig, gillar verkligen dessa smycken!! Du har tur som får köpa dem så billigt, då kan man ju köpa dubbelt så många.

Har precis varit och tränat, första gången den här veckan. Varje gång jag har gjort det funderar jag på varför jag inte gör det oftare, det är kul och jag känner mig väldigt nyttig + att det är superskönt efter. Blir bara inte att jag kommer iväg mer än 1-2 gånger/vecka

Har nu fixat allt jag hade på min lista idag, och gjort strax över 100 egna crostini. det går ju väldigt fort att göra själv och blir väldigt gott och dessutom lite större än vanliga.
    Nu har jag jagat ur mannen ur köket igen där de ligger och svalnar, måste gå och försvara dagens arbete...

• förhoppningsis

Gemma
    precis sånna menar jag, sen kan man smaksätta oljan med lite olika saker så får man olika smak på dem, eller så hoppar man över oljan helt och bara rostar dem i ugnen på ett galler, då behöver man inte vända på dem.

Oj det låter som riktiga klassiker då, får se om jag har s¨mycket tid och tålamod. Det brukar jag ha men i år är det ju lite speciellt eftersom jag vi är bortresta ch inte kommer fira jul. Har bläddrat i Choklad passion ett par gånger och velat. Har redan 2 böcker om choklad så det känns inte helt försvarbart när kokbokshyllan redan bågnar.

Brukar berätta om dina kinesiksa gravidkulturkrockar för mina vänner som precis fått barn + en som är gravid. Hysteriskt kul när man hör om det och gämför med hur de har det. Med tanke på att den ena absolut vägrar att promenera längst sveavägen för avgaserna. Man får lite perspektiv... snacka om att svälja kameler om man låter folk måla med giftiga färger men inte tillåter manikyr. Visserligen är det ångor då med men inte i närheten som av färg!

Lapinette
    Jag gillar ju också SNÖ men beroende på vad jag vill ha så blir det olika märken, rätt mycket pilgrim bla.
    Sen har jag mina halsband som jag har massor och bara älskar. Ett som jag fick när jag fyllde 25 av mannen, kjedja i vitt guld med ett hänge med 5 lodräta diamanter infattade i vitt guld och sen en pärla i slutet.
    Gillar smycken överlag måste jag nog erkänna...

• förhoppningsis

God morgon!
    Hade inte riktigt tid att hänga här så mycket igår så jag har en del att läsa igenom.

festen var bra och som vanligt mobbade mannen mig för att jag gjorde aldeles för många snittar, tror vi har ca 50 kvar totalt när jag rensade i natt. All dricka gick åt bortsett från ett par burkar öl. Det var rätt städat de sista gick hem vid 3.30 i morse. Fick massa fina presenter, bla en flaska champange och ett SNÖ smycke, kul när vi precis hade pratat om det. Fick även sex & the city boxen mm.

Har inte hunnit kika på dina skor ännu Gemma, vill hinna titta på dem ordentligt i lugn och ro. Hur var det med Jordnöten?

Amelle
    kul med pyntrace på jobbet, låter som att det är ordentlig julstämning hos er.

Stålis
    Vist är det kul att man köper nya saker när man knappast frå plats med de man redan har! MEn ser man det som sista chansen att fynda så är det ju snarare dumt att låta bli.

Snart dax att dammsuga, mannen bönade och bad att jag skulle vänta ett par timmar med det, han mår inte helt bra...

• förhoppningsis

Gemma
    nu har jag kikat på dina skor, så söta! Ser otroligt gosiga ut, jag vill nästan klappa dem!

• förhoppningsis

Stålis + Amelle

Jag är också absolut för iden att hyra in Margaux en helg och lära mig mer om vin!

Har nu haft lägenhetsvisning 2 dagar irad, mannen älskar det för det är pedantiskt rent och välstädat hemma då. Snart dags att byta om för glöggmingel hos väninnan och deras 3 veckors son.

• förhoppningsis

Izunia
    Grattis!! Vad roligt!

Stålis
    Eftersom det är bytesvisningar så kommer ju bara den vi hade tänkt byta lägenhet med. Nu hade hon med sig sin kille (lustigt uttryck om någon som är så gammal) så han också fick titta

Gemma
    kikade på dina babyshower bilder på nätet, fina! Gick allt bra? Fick du några roliga saker? Vilka lekar lekte ni?

Har varit på glöggmingel nu, 4 par med tot 3 bebisar + en singelkille. Tycker nästan lite synd om honom... har ätit så mycket godis och kakor nu att jag känner mig som en duracellkanin! Ska krypa upp i soffan och se på film resten av kvällen...

• förhoppningsis

Gemma
    vad bra att barnmorskan är förstående till er inställning, måste kännas bra!

• förhoppningsis

Känner igen det där med begynnelseångest, drabbades av akut sådan varje gång det var en promemoria som skulle skrivas. Började med framsidan och när den var klar kunde jag stolt tänka att jag iaf hade börjat, så det räckte nog för idag. Sen var det kört att komma igång igen.

Gemma
    Kul med lekar som inte bara är flamsiga, har inte hört talas om right price leken. Lite fuskigt om man har mammor med i laget som faktiskt handlar sånt.
    Vad det gäller amerikaner så måste jag nog säga att jag inte blir förvånad av det du säger om deras amningsklubbar mm, de är inte så bra på att göra saker i "lagom" dos, allt blir så stort och halvt hysteriskt hela tiden.

Gullit av er mäklare att tänka på er! Förstår att du inte vill bli isolerad utanför stan men nånting inom mig funderar ändå på föroreningsgraden i luften. fast med en sån luftrenare som du pratade om tidigare är det kanske mer ok. Här hemma anses man som sagt vara en dålig mamma om man går längst sveavägen med barnvagn eller som gravid. Men sen är vi ju lite speciella här...

Sov till 10 i morse, tänkte att det var lika bra om jag ska orka festa hela natten! Tänkte passa på att prova Mackmyra ikväll. Är ingen större vän av wiskey eg men har velat prova den svenska bara för att ha gjort det. Någon av er som testat den? I övrigt finns det en stor välfylld champangebar som jag nog kommer beöka flera vändor. Det är väldigt trevligt att det är fria barer överallt så jag slipper känna att jag är student och kanske borde lägga pengarna på annat än champange hela kvällen/natten. Sa till mannen att jag räknar med att vara hemma vid 6 i morgonbitti med mycket ömma fötter.

• förhoppningsis

Hej alla glamourflickor!
    Efter en helkväll med mer champange än vad som är lämpligt kan jag nu försöka kränga av mig balklänningen. Istället för varannan vatten provade vi var 11 vatten. Jag ska verkligen inte klaga, efter en hel kväll med bara champange och champangedrinkar - vad kan man önska mer? Dans med nobelpristagare? Jag lyckades pricka av det med, fast iår blev det inte efter efterfest på grand med pristagarsöner, men det kanske var lika bra det...

Margaux
    tråkigt att höra, men stolt över dig som vågade ta steget!!

Gemma
    Skönt att försäkringen täcker allt, själ tar kan ju sånt för givet... inser att vi svenskar nog är lite bortskämda ändå.

Lapimette
    Datafri helg - det borde jag prova! Tror inte att kag kommer lyckas dock.

Nu ska jag sova, kommer vara lite sliten i morgon, skyller alla stavfel på moeten.

kram på er!

• förhoppningsis

God morgon!
    Amelle
    även jag är otroligt imponerad över mig själv, att få den ljusa iden att gå in här och avlägga en liten nobelrapport innan jag rasade i säng vid 6.30 var inte vad jag hade tänkt.
    Men då någon mindre vettig människa just nu lever gott på att ha sålt bilder från efterfesten till aftonbladet så finns det inte så mycket att berätta. Mer än att de som vanligt förstorar och hittar på. temat var 20-tal, vilket var jättekul, sen var burleskshowen en liten del, det var otroligt många uppträdanden under kvällen och det här var ett i mängden. Alla andra var helt "rumsrena"... men aftonbladet - vad ska man säga...

Festen var väldigt trevligt och tack vare den brillianta iden att äta en pizza innan jag gick (inte ätit pizza på 3 år) så kunde jag glatt dricka fram till 5 i morse utan att det blev jobbigt. Sen är det alltid lättare att dricka champange, vet inte om det var spons men champangebaren serverade Moet hela natten i väldigt rikliga mängder. Både rent och i coctailform.
    Blev ganska många glas moet, mimosa, white lady mfl. provade tom Mackmyran, är som sagt ingen wiskytjej utan föredrog champange alla gånger, men nu har jag iaf provat den.

Blev ingen efter efterfest på grand för mig i år som det blev förra gången. Nöjde mig med att dansa med en pristagare istället, riktigt dansant var han och stog inte på mina tår en enda gång! Även om han var långt ifrån nykter...

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.