Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

För mycket är aldrig tillräckligt.

Gemma
    eftersom mitt huvud fortfarande är fyllt med bomull så blir det nog lite förvirrat ett tag till...

Men de flesta jag känner är inte bittra, negativa och gnälliga efter sina graviditeter. Ok klart de kan vara lite trötta ibland efter nätter med bara någon timmes sömn men det är ju förståeligt. Sen vet jag ju iof inte hur mycket de gnäller inför sina män.

• förhoppningsis

oj nej. vill nog inte veta...
    men en snabbräkning säger
    2 glas vin
    ca 5-7 glas champange
    4-6 white lady
    1 mackmyra
    3-4 andra drinkar

• förhoppningsis

Stålis
    Välkommen hem till Sverige!!
    Skönt att höra att själva flytten gick så smidigt, när kommer resten av era grejer? Börjat kika på bostäder än?
    Såg i svenskan i morse att 25% av lägenehterna på hemnet i sthlm är på fast pris nu men de blir ändå inte sålda...
    Hur känns det att era chanser till en vit jul ökade ganska drastiskt, ok göteborg är kanske inte känt för snö men ändå.

Lapinette
    10 tjejer och glögg låter mysigt, hoppas ni får det trevligt. Vilken glögg blir det?

Vad det gäller klänningarna tyckte jag att madeleines klänning klädde henne jättebra, fin färg! Victorias urringning var lite nytänkande för henne, kul med något nytt! Har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om Silvias ännu, mitt första intryck var - OJ vad har hon på sig? Såg ut som om det inte fanns några ärmar på den. Men det är bra att hon inser att hon inte är purung längre och hoppar över bara armar/axlar och djupa ringningar. Härlig färg!!

Hoppar på Stålis gissningar
    lite kluven tror på pojke, men något säger mig att det blir en flicka...

Gemma exakt vilken dag är det beräknat till? Vet att du skrivit det tidigare men det blir många inlägg att läsa igenom för att hitta rätt.

Idag har jag varit ute vid mina föräldrars grav, jag och min bror konstaerade lite krasst att vi idag har varit föräldralösa i ett år. Mindre kul...

• förhoppningsis

Gemma
    Jag höll stilen utan problem, inte ett enda felsteg på dansgolvet som orsakades av mig. Lätt förfriskade pristagares danssteg är däremot inte helt lätta att följa... de kanske inte får tid att öva så mycket i sina labb.

Så din mage har ökat enormt i storlek! I förra tråden berättade jag om när vi seglade och min väninna som inte fick plats i några kläder i slutet på veckan... fick en känsla av att du inte trodde att det skulle hända dig. Men då börjar du se riktigt gravidmagad ut nu då, den varianten där man ser magen före resten av dig när du kommer runt hörn.

Du behöver inte packa väskan än, men se till att din man vet vad du vill ha med dig om det är så att du måste åka in utan förvarning, så han kan packa åt dig då.
    Vad det gäller packningen så säg till om du vill ha lite tips på vad mina väninnor packade som de verkligen behövde, och vad de saknade...

När du ligger där med en jordnöt på magen istället för i magen så ska du se att moderskärleken kommer över dig som en stor hink med vatten, inget att oroa dig för alls. Sen är det stor skillnad på din jordnöt och andras barn! Min man är likadan, så fort barnen ser honom skriker de, försöker han hålla ett så vrålar de rätt ordentligt. Barnen brukar behöva träffa honom ett par gånger med korta mellanrum så funkar det bättre.

Idag ska jag hämta mitt pass! Solen skiner men det är kallt, ska bli minusgrader i em. ska bli skönt med en promenad!

• förhoppningsis

glömde tror att jordnöten
    kommer den 9 jan
    väger 3800 g
    51 cm lång

• förhoppningsis

Amelle
    vist är det härligt!!
    SKa snart rusa ut på en promenad till kungsholmen och hämta mitt pass skön promenad på ca 40 min tot

• förhoppningsis

Stålis
    Nu blir jag ju aldeles avis, du har varit hemma några få dagar och har redan en jobbinterju. Vad söker du för jobb??
    Ska du läsa matten på universitet eller på komvuxvariant? Hur lyckades du komma in på en kurs så fort? Känner mig tämligen misslyckad när jag hör allt detta! Men grattis till dig, måste vara skönt att komma hem från kina och allt funkar! Vad är det för lägenheter?

Lapinette
    Krya på dig och drick mycket te och sov så mycket det går så kanske förkylningen om inte annat blir lindrigare.
    Vilka idioter till kollegor som inte bad om mer semester!

Gemma
    Saker som de alla hade med sig/önskade att de hade med sig är
    morgonrock, mjukisbyxor/mjukiströja el motsvarande. bekväma sovkläder! Stora trosor fler än du kan tro att du behöver, köp de billigaste du kan hitta då de troligtvis kommer blodas ner och förstöras. De är perfekta att använda första tiden då man brukar blöda ett par dagar efter. Spel, kortlek, tidningar mm då väntan kan bli lång innan jordnöten behagar komma ut. varma sockor, man fryser tydligen om fötterna - oavsett hur sällan folk fryser i vanliga fall...
    lite kläder till pyret + babysiter/bilstol så ni kommer hem säkert. Godis, kakor mm även om de är gulliga och kommer med mat mm så är det tydligen bra att ha och småknapra på.
    Shampoo, balsam och en lyxig hudcreme då tvätta sig tydligen ska kännas ganska bra efter. Även om det dröjer lite...

Vad det gäller amningsbhar så köp bara någon innan då det är svårt att gissa storleken innan mjölken runnit till ordentligt.

Amelle
    7 veckors semester låter ju helt underbart!
    Min man jobbar väldigt mycket men får bara 5 veckorssemester och ingen övertid. Inte helt roligt alltid! SOm student har jag ju kunnat vara ledig ganska mycket i perioder men nu blir det nog ändring pådet.

• förhoppningsis

Gemma
    OJ jämfört med din mans arbetstider har ju min man det riktigt bra! Han är bara på jobbet från strax efter 8 och brukar komma därifrån 19.30 ca. Men jag känner så väl igen mig i det du skriver. Alltid lika spännande att bli bortbjudna på middagar och fika drinkar mm och detta eviga "han kommer så fort han kan". Middagarna hemma med gäster så väntar vi inte ens längre. jag ringer en stund innan och frågar när han tror att han kommer, sen börjar vi äta så får han hoppa in i middagen när han kommer.
    Stringtrosor funkar nog inte så bra då du kommer blöda efter och få gigantiska bindor. Svårt att fästa i stringtrosor och tampong är inte riktigt ett alternativ direkt efter förlossning.
    Kom på en sak till, på Apoteket här hemma har de som bh-ilägg, inte för en förstorande effekt utan snarare som jätte pads, de suger upp all den läckande bröstmjölken, vilket gör att du slipper gå runt med blöt bh och tröja med mjölkfläckar som kommer inifrån.
    Sen ett stort paket tålamod
    så tror jag att listan är ganska komplett.

Får ni ha mobilen på? I sverige får man inte det så då får männen gå ner och ringa/messa alla. Självklart får de ha telefonen på bbhotellet men det är ju inte många som bor där. Så de flesta utrustar sina män med en smslista, där det står vilka han ska messa och vad det ska stå.

• förhoppningsis

Stålis
    Är det handels här i Stockholm du ska söka? Intaget till i augusti då?

Imponerad över att du så fort har styrt upp din vardag, hade det varit jag hade jag nog fortfarande haft fullt upp med att träffa massa folk och inte fått något vettigt gjort.

Luciapoäng vet jag inte, men det blir luciatåg på balen ikväll vilket brukar uppskattas mycket av nobelpristagarna. Deppade lite för att det inte luktade jul här så igår tryckte jag in massa nejlikor i apelsiner, ungefär som man gjorde när man var liten. La vid ljusen så nu luktar det lite mer jul iaf.
    Glögg kommer jag dricka i flera omgångar i kväll och i går skickade jag alla julkorten, ca 40 st. Orkade inte ens insistera på att mannen skulle skriva under själv iår.

Amelle
    Gäller att förbipasserande på utsidan inte tipsar polisen om att det förekommer skum verksamhet hos er då, med alla röda lampor och porrtomtar. Hur är det med stelheten idag då?

Lapinette
    Håller med dig, älskar min lilla PC! Alla andra jag känner har också PC så det är perfekt när vi måste skicka dokument mm för skolarbete. Tex när vi skriver grupparbeten. Men min är väldigt liten och väldigt röd. Batteritiden är inte jättemycket att hurra för dock.

På nyår verkar det bli lite annorlunda iår, vi väljer vartannat år vilka vi ska fira med. I år är det mannens tur. Senaste åren har det varit långa middagar med massor med god mat, (förra året 6 rätter) gott vin och massor med champange. I år har alla andra vi ska fira med barn i åldrarna 5 veckor - 9 månader så det blir nyårsbuffe´istället. mer vin och champange till mig och mindre till de som ammar. Hopplöst att ens tro att alla kommer kunna sitta vid bordet samtidigt då det alltid är barn som måste ammas, matas, bytas på, nattas osv. så för att undvika kallnande mat och smältande desserter så blir det buffe´. Kommer nog inte bli så jättesent heller. Förra året åt vi till kl 01...

• förhoppningsis

Jag kommer inte köpa en enda julklapp iår. Har ingen familj att köpa till, min bror får ett handritat presentkort att lösa in när huset är färdigbyggt i sommar. Enades med mannen om att inte köpa till varandra och istället köpa något till nya lägenheten. Ska ringa tjejen som var här och tittade på vår lägenhet i söndags och se om hon har bestämt sig. Annars ska vi börja titta på BR igen. Nu när det är säkert så kan jag berätta att vi slutade titta på BR för ett tag sen, då mannen ev skulle ha fått jobb utomlands. Då hade det känts fånigt att köpa något precis innan. Men nu är det snarare tvärt om och hans jobb kallar hem folk därifrån istället. Lite tråkigt hade varit kul men jobbigt att inte veta, de är inte så snabba på att ge klara besked... Det enda som var säkert var att jag absolut inte fick säga något till någon. Suck!

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.