För mycket är aldrig tillräckligt.
Wow Stort GRATTIS förhoppningsis till jobbet! Så glad jag blev såhär på torsdagsmorgonen för din skull. Ska du få arbeta med det du vill och har läst?
Wow Stort GRATTIS förhoppningsis till jobbet! Så glad jag blev såhär på torsdagsmorgonen för din skull. Ska du få arbeta med det du vill och har läst?
Vad exakt går inmaterialrätt ut på? Vet att du har pratat om patent inom medicin innan, ingår det i inmaterialrätt?
Hoppas att det blir en heltidstjänst till slut, men först och främst är det ju härligt att ha fått ett jobb du vill ha, det är det ju inte alla som får! Och att ha "fått in en fot", så att säga är ju det främsta. Vilken bra julklapp!
Lägenheterna vi har sett på hoppade vi över, väntar på att något nytt ska komma upp på hemnet. Vi ska annonsera i Göteborgspostens söndagsbilaga under helgerna, får se om det bär frukt. Annars står ju bostadsmarknaden förmodligen ganska still under julen skulle jag tro.
Nu börjar det nalkas måste man säga!
Har julpysslat hela dagen med tryfflar och lackat pappersboxar och försökt lyckas med lacksigill.. blev fint faktiskt!
Nu iväg till svärmor på kalkonmiddag och minst tre timmars konstant tjat.
Lapinette, återkommer med tips om Hong Kong!
Hej och hå i stugan mina vänner!
Nu är det jul i 200km/h här, ville bara önska god jul!
God fortsättning på det nya året mina damer!
BT vägrade släppa in mig för att kunna skriva under julhelgerna, det gick inte att logga in trots jag fixade allt med cookies, lösenord, etc. Men nu gick det, så här är jag!
Skulle mest påminna om att idag ska ju en liten jordnöt kläckas, enligt Stålis gissning? Vi går ju ändå på svensk tideräkning, ( ) så jag har ju några timmar kvar, eller hur?
Jaha, då var det bara att erkänna att min gissning på jordnötens ankomst var helt och hållet fel. Men nu gissar jag på den 13 januari klockan 15.15! (Vadå, man får väl mer än EN gissning? ) Och det är fortfarande en pojke, det KAN bara inte vara något annat!
Nyår var helt underbart för oss med både gamla och nya vänner i hyrd gammal lokal i Slottsskogen i Göteborg. Buffé bestående av allt möjligt gott, favoriten var renskavsgrytan. Drack faktiskt Gula Änkan till tolvslaget, men det var svärfar som hade köpt då vi inte hann, annars hade jag inte valt det själv, är inte så förtjust. Vaknade gjorde vi vid halv sexi en av mina väninnors lägenhet av att grannarna grälade högljutt och glas och porslin for och gick i kras. Det gick våldsamt till, men efter någon timme slutade dem lyckligtvis!
Idag har jag varit och färgat in mörkblonda partier i mitt ljusblonda hår, det är så härligt med lite liv i håret!
Snöar gör det ute också- och solen lyser på!
Kikar in lite snabbt för att kolla jordnöts-status, och konstaterar att Amelles gissning nog känns mest giltig. Dagarna bara går, jag som trodde på innan årets början. Men tji fick jag!
Befinner mig mitt i ett virrvarr av jobbletande och lägenhetsletande (Den första får ofta stryka på foten i förmån för den senare, har jag noterat), men vi har fortfarande inte hittat något som passar. Har nu varit på nio visningar, det kanske inte låter så mycket, men för någon som sitter och trycker svärfars hus, då känns det som en och en halv evighet. Men det ska väl lösa sig hoppas jag!
Amelle, när flyttar din fästman hem för gott? Var det nästa månad?
Förhoppningsis, jag trodde att ni redan hade bestämt datum för start på jobbet? Har det ändrats eller är det jag som minns dåligt?
Lapinette, jag har skrivit ned några ställen ni kan besöka och göra i Hong Kong, men just nu står det mest såhär; "Den där söta restaurangen jämte den där lilla butiken där vi köpte min svarta klänning med band i midjan" samt "Den där gatan där jag stukade foten när mamma var på besök". Ska dubbelkolla med H i veckan när han har tid, då det är han som kan sätta namn på platserna, då jag verkligen är sämst på detta.
Gemma, jag är övertygad om att allt kommer att gå så bra så med förlossningen. Känns det bättre efter samtalet med läkaren?
Förresten, är det någon som hört ifrån Trollsländan ngt? Hon måste ju också ha fått sin bebis, för länge sedan!?
Nu ska jag läsa Izunias tråd!
Gemma, söta rara, allt låter jättejobbigt! Se till att mannen säger till att det ska frågas innan någon tafsar och tallar på dig nu och försök att tänka på hur fantastiskt det kommer att kännas och hur långt borta de funderingar du har just nu, när jordnöten väl är ute och ni har en underbar liten dotter eller son. Tänk så otroligt livet ändå kan vara!
Så kul det är när alla flickorna på tråden tittar in ungefär samtidigt!
Gemma, du verkar i alla fall känna dig lite bättre till mods, vilket är bra. Bebisen behöver två samlade,förväntansfulla föräldrar som väntar på den när den tittar ut för första gången! Och ni kommer att bli fantastiska föräldrar, det är jag mer än övertygad om!
Dock, när det kommer till gissningarna, så blir det inga fler för mig då jag så uppenbart har misslyckats fatalt med mina förra. 2 jan och 7 jan? Jag måste ju ha varit ute och cyklat.
Margaux, jag pratar ganska hyffsad spanska. Har både läst under hela skolgången och rest i många spansktalande länder, så den är något underhållen iaf. Testade den i Kina på ett gäng affärsmän från sydamerika, och den höll, men flöt verkligen inte!
Varför ska du lära dig spanska? Är det för vinodlandets skull eller bara nöje?
Grattis till moster-rollen! Den är fantastisk! Jag blev moster för första gången när jag var två, sen kom det fyra syskonbarn till. Nu är de snart vuxna allihop sötnosarna!
Izunia, en fråga: Ska ni ta reda på könet?
Izunia,