• Gemma

För mycket är aldrig tillräckligt.

amelle: Hur mår hästarna? Rider du i innerstan eller tar du dig ut till nån förort? Jag red ute i Farsta Strand under en mycket kort period och i Täby kyrkby under en ännu kortare period, var på tok för lat för att pulsa från pendeln genom halvmeterhög snö, bara för att rida runt på en ouppfostrad blåsbälg till arabhingst / avdankad travare / finfin dressyrhäst, kort och gott: Jag gillar att rida men jag är väldigt bekväm av mig.

amelle igen: Min man är också den fiffiga typen och skulle mycket väl ha kunnat köpa ring på ekonomisk basis. En liten liten del av mig vill att han ska vara så kär att han tappar huvudet och göra impulsköp som nästan sätter honom på bar backe. Men det har aldrig hänt och kommer aldrig att hända. Vilket innebär att jag känner mig desto tryggare med honom, i det långa loppet. Man kan inte äta diamanter, i alla fall har de inget vidare näringsvärde...

förhoppningsis: Skulle bra gärna ha hjälpt dig att "städa" efter din fest (läs: ta hand om en del av de överblivna snittarna).

• Gemma

Eh ja... jobb var det. Men det känns så väldigt mycket trevligare att sätta sig om jag har en cappuccino bredvid mig. Får ta och börja med den.

• Gemma

Glömde säga: Ha en jättetrevlig resa Izunia, och njut av att någon annan passar upp dig på flyget...

• Gemma

Amelle, har du kommit igång än eller försöker du fortfarande förmå dig själv att börja? Hörde en så bra term en gång, "begynnelseångest". Jag tänkte börja peppa mig med att läsa lite andra artiklar och intala mig själv att jag är så himla mycket bättre själv ;) Funkar alltid!

Jag red på små privatstall, det i farsta strand låg rakt över vattnet från en jättestor ridskola, kan ha varit Ågesta, eller Farsta... är inte så välorienterad utanför tullarna.

• Gemma

Artikeln ska vara klar innan helgen men den är bara på 6000 tecken och jag har samlat en massa bakgrundsinfo så det borde inte vara nåt större problem... om jag bara liksom kan skriva.

• Gemma

Du då, vad är det för artikel och när är deadline?

• Gemma

förhoppningsis: Härligt att du unnar dig en riktig partyperiod efter väl förättat värv (examen). Om flytt och sådär: Skulle aldrig bo utanför stan, då missar man ju hela Shanghai. French Concession har helt OK luft jämförelsevis, speciellt som vår gata är väldigt lugn. I Kina är luften för övrigt ofta renare mitt i stan än utanför, för där eldar man med kol överallt och industrierna ligger där. Plus att där inte finns lika många turister att hålla masken inför. Man måste åka flera timmar bort för att hitta nåt som liknar orörd natur. Knasigt va?

Margaux, tråkigt med förlovningen, men det kändes lite som om du var på väg åt ett annat håll, inte minst efter Spanien-trippen. Och det är ju rätt smart att känna efter innan man är gift och eventuellt har barn, då blir allt nog väldigt mycket bökigare. Tycker att du är modig, åtta år är jättelångt och det är nog många som fortsätter att hålla ihop av gammal vana men man har ju liksom bara ett liv. Delar ni fortfarande lägenhet?

Har Tiffany's stulit designen? Hehe, nu skäms jag genast lite mindre över alla falska Tiffany-silversmycken (plus ett urfint förgyllt) jag köpt på fejkmarknaden här, i turkos ask och allt.

• Gemma

Hahaha, du får verkligen förlåta mig Margaux men det där med 6-packet lät så kul. Kollade just in min man när han tog av sig jobbskjortan, under det ett uttöjt brottarlinne som nödtorftigt skylde... ett en-pack.

• Gemma

Menade bara att ett 6-pack kanske inte räcker hela vägen... för alla, i alla fall.

• Gemma

Amelle, hade ingen aning om Bulgari-grejen, spännande!

Fick just veta att försäkringsbolaget täcker hela förlossningen, 90.000 pix! Sjukt dyrt. Och kejsarsnitt går loss på 140.000 men där var de lite kinkigare, de täcker "bara" 120.000 och bara om det är medicinskt motiverat. Så trots att man är i snittens förlovade land kan man minsann inte hålla på och prinsessa sig (sen råkar jag personligen tycka att det verkar bra mycket läskigare med kirurger i gröna rockar som slajsar en på korsan och tvärsan, än att klämma fram den för egen maskin. Men jag har sagt det förr - jag har säkert en väldigt förskönad bild av förloppet. Trevligt nog).

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.