God morgon!! Ni har säkert varit uppe sedan många timmar redan, men jag vaknade just. Mår bättre idag än vad jag räknade med faktiskt! Kom i säng prick kl 6 i morse och hade svårt att somna men nu efter 6 timmars sömn känns det lite bättre. Inte helt sugen på julbord i dag, vi ska till Grand i Saltis kl 19 med mannend familj.
Lägger upp lite bilder från balen igår när nobelpristagarna behängs med grod-orden och lite andra bilder.
Stålis
Lägenheter med skum planslösning finns det tyvär ganska gott om, men att behöva gå genom sovrumet för att komma till kök och badrum slår nog det mesta! Var den så i orginal eller är det någon som har byggt om den själv? Min bror är hantverkare och han berättar att folk flytar runt kök och badrum så att det blir helt galet ibland.
Anande att det var Handels i göteborg du hade sökt till. Men har du redan kommit in utan att ha fullständiga betyg? Eller har jag missförstått dig helt nu så du ska börja i sommar.
Min man brukar säga att varje jobbintervju man gör är bra, det är som en övning. Trevligt med ung snygg intervjuare, roligare än torra äldre gubbar!
Jag pratade med lägenhetsmänniskan i går och hon velade naturligtvis fortfarande. Hon hade bestämt sig härromnatten för att ta den, men nu var hon osäker igen. Hon bad om uppskov till efter nyår! Jag sa att det fick hon absolut, men att vi då kommer börja titta på annat så länge. Så på Söndag blir det 2 visningar. Den ena lite lustigt planerad, 2 lägenheter som slagits ihop till 1 tror jag. Den andra är ett urblåst kontor från 60 talet med egen bastu. Och nyss hittade jag ytterligare ett alt.
Gemma
Oavsett hur mycket kläder ni har köpt om det inte är aldeles väldigt små storlekar så jordnöten passar perfekt i dem när h*n kommer så behöver du inte oroa dig för att inte hinna använda kläderna. Barn "läcker" de kräks ganska mycket ibland flera gånger per dag. Då är de inte sjuka eller så utan de bara gör det. Byta kläder spec body på bebis 3-4 gånger per dag är inte något konstigt! Har du köpt dreggellappar? Annars byter man konstant body eftersom hela bröstet på den blir aldeles plaskvått jättefort. Blir de sedan sjuka (vilket barn blir ibland) så är det antingen att plasta in barnet eller låta det vara naket som gäller. En väninna gjorde slut på alla sin sons kläder på en dag när han blev sjuk. Då hade de inte ens tvättmaskin i lägenheten...
Men det är klart du måste lägga upp bilder på jordnöten i alla dessa kläder som vi har hört talas om!
Förstår att jordnöten hade en livad natt, det är något med kryddningen i maten, händer samma sak när du äter indiskt?
Man sover klart sämre mot slutet, har du provat att palla upp mängder med kuddar bakom ryggen och mer eller minrde sova halvsittande? Det hjälper för en del.
Även när nöten är ute kommer du inse att sushi (wasabi) indiskt, arabiskt mm kan ge ont i magen beroende på vad h'n är van vid sen graviditeten.
Bärsjalar är visserligen praktiskt, men då missar du ändå vissa av de klara fördelarna med barnvagn - du slipper bära! Ine bara på jordnöten utan även på skötväskan, ev shoppingkassar, din handväska, vilket iof ganska fort brukar slås ihop med skötväskan. Det är tungt att släpa runt på allt sånt hela tiden! Spec om ett par månader då den gått upp i vikt till ca 8 kg.