• Amelle

För mycket är aldrig tillräckligt.

Då jag inte håller på med någon kreativ verksamhet annat än att skriva, och inte har behov av en riktig värstingdator, så känns det inte motiverat att köpa en à la 35 laxar. Tänker nog mer på en vanlig, vit MacBook, och de är ju inte särskilt dyra.

Har blivit avrådd att använda Explorer så redan nu kör jag Firefox. En stationär dator tror aldrig mer att jag kommer vilja ha, älskar laptops och nu bor vi dessutom så litet så det skulle inte få plats :)

Gemma - kill your darlings, som man brukar säga. Det är hemskt att sitta med en text som måste ner till hälften, fast det brukar alltid bli mycket bättre när den är kortad.

• Amelle

Sorry, läste slarvigt och trodde du menade att man var tvungen att köpa till nåt nytt grejs till den gamla datorn :)

• Amelle

En del kaféer, skulle nog säga de flesta, har nog det i dag. Brukar inte använda mig av det så ofta i Stockholm faktiskt, sitter mest på jobbet och jobbar. Så jag har inte den bästa av koll. Just att hitta nya nätverk snabbt för alla Mac-lovers fram som ett av de tyngsta argumenten jämfört med pc:n.

• Amelle

Slakta på! Själv håller jag på med en hel hög små, pyttekorta personporträtt över året som gått.

• Amelle

Vilken bra julklapp Lapinette, här har du en till som älskar Kylie! Hon är så jäkla cool och grym och lyckas alltid förnya sig och göra dundercomeback.

Gemma, till din stora glädje kan jag meddela att champagne funkar som igångsättare! Detta enligt flera säkra källor :) Nåja, även om en väninna bergsäkert hävdar att det var mini-moëten som fick ut ungen efter 10 dar över tiden, så vet jag inte vad man ska tro. Men en anledning att dricka bubbel är ju aldrig fel.

• Amelle

Eh, såg just att du ville UNDVIKA att få ut ungen Gemma. Tar genast tillbaka det där med champagnetrixet.

• Amelle

Så de ska komma och göra hemma-hos-reportage Gemma? Nice!

• Amelle

Hello ladies, här hoppar jag in lite på lyset!

I morse bjöd jag en väninna på smaskig frukost hemma, lussebullar och allt. Sen åkte vi och tittade på en kompis som lade fram sin avhandling som han jobbade med under 4 års tid, som tur var gick det jättebra för honom.
    Därefter jullunch med jobbet ? därav min alkoholstatus. Blev sillatallrik med öl och snaps, sen halstrad röding med chablis, och så chokladtryffel med kaffe. Mums, men nu sitter jag alltså här på jobbet och kämpar med tangenterna. Ska skynda mig hem för ikväll kommer mannen, laddad till tänderna med skumpa (och pussar).

• Amelle

Sitter med rödvin framför Stolthet och fördom och njuter, mest av allt av mannen och vår nya MacBook :) Sååå fin.

Vad juliga och lyxiga alla är här på tråden, julkonserter, marknader,baler, storpaket och niorättersmiddagar - härligt, härligt!

Har blivit en del vin- och skumpadrickande för mig den här helgen, men imorgon ska jag i alla fall känna mig lite hälsosam och gå och spinna, innan det är dags för mer vin och mat hos svåger med familj.

Lappis - hur var det på Skansen? Har inte varit på deras marknad på några år.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.