Inlägg från: förhoppningsis |Visa alla inlägg
  • förhoppningsis

För mycket är aldrig tillräckligt.

Men Gemma, är du inte mycket tröttare nu än vad du brukar vara? bakande och gäster samma dag brukade du väl inte bli helt slutkörd av innan?

• förhoppningsis

Måste bara få gnälla lite på mesiga budare. Budgivningen har nu startat, vi var först och bjöd det begärda då det var ett skambud i sig. 2an höjde med 100 000 och 3an med 25000!!!!
    Nej jag tappade inte bort en nolla! Att öka med så lite vid sitt första bud känns mest fånigt tycker jag. Gör att det drar ut på tiden och fler hakar på med microökningar. SUCK! Det här kommer ta evigheter!

Berättade jag om när jag var ute och fikade härromdagen med en väninna jag inte sett sen i juni? Hon hade messat mig kvällen innan och sa att hon behövde komma ut från bebislivet lite. Trevligt tyckte jag och vi sågs på ett cafe´. Efter att inte ha setts på ca 5 månader och knappt ha pratat i telefon så tyckte jag att det skulle bli kul. Ångrade mig ganska fort. Hon satt med sin 9-10 månaders son i knät så de var vända mot varandra och sen pratade hon med honom ca 90 % av tiden!! Jag blev helt chockad! Hon är hemma med barnet hela dagarna och pratar bara med honom då hennes man jobbar mycket och hon knappast kommer utanför dörren själv. Trode att hon ville prata med någon annan vuxen männsika - jag hade fel...

• förhoppningsis

Vilken typ!! Direktörsmänniskan alltså!! Var det ett konkursbo som bjöd ut lägenheten, tänkte eftersom ni satt i samma rum och bjöd... Känslomänniskor vid budgivning är inte riktigt vettigt, skulle vara om de föll för oss och tyckte att vi var kanon bra människor som de verkligen ville skulle ta över deras lägenhet så att vi fick den superbilligt, men inte troligt.
    Efter 4 bud till är nu summan uppe i 4.300 000 dvs efter 6-7 bud! Jag blir tokig!!

• förhoppningsis

Oj vad oproffsigt av mäklarna, vad fånigt! Visserligen kunde man då se att alla budgivare faktiskt existerade osv men ändå...
    Att bli indragen i säljarens separation måste vara en mardröm, det sista man behöver faktiskt! Att de ens hade mage att dra in er! Den neda kontakten man ska ha säljare köpare mellan borde vara när man skriver under papper och lämnar pengar... Att ha det som stör när man flyttar in och vill boa in sig i nya bostaden låter väldigt oharmoniskt tycker jag.

Ja vi har ett tak. mannen som är ekonom har gjort en jättebra tabell i excell där vi stoppar in alla siffror och får då ut månadskostnaderna. (Både med och utan skattereduktion) På det sättet riskerar vi inte att förköpa oss. Sen kommer vi inte gå hela vägen till taket i det här fallet då den inte är värd det + det krävs en hel del renoveringar.

• förhoppningsis

Amelle
    Det är en enorm fördel med att vara hemmafru/ student!
    Jag gör alla mina ärenden på morgonen mellan 10-11 då är det inga andra ute - helt perfekt! Det har visserligen resulterat i att jag har blivit lite folkskygg, får nu ångest vid tanken på att handla på helgerna eller efter kl 17 med alla människor, illa nog att behöva dela t-bana och trängas.
    Ja vist, inte många som kommer vilja umgås med henne om hon gör så hela tiden. Ska vara de andra mammorna som gör likadant då kanske, men ingen annan jag känner gör så.

Efter allt mitt gnällande ovan måste jag få dela med mig av lite goda nyheter också

När jag var och hämtade mitt pass ringde tjejen som vi ville byta lägenhet med, hon har nu bestämt sig och vill byta. Det är en 3a på 111 kvm med stor balkong och som blir bostadsrätt snart. SÅ om allt funkar och hon inte ångrar sig igen så flyttar vi i skiftet feb/mars.

När jag kom hem ringde ett ställe och undrade om jag ville komma på intervju i morgon. Så nu är det intervjuer både ti + on.

Nyss när jag kollade hade jag fått mail från min handledare/examinator, Han ville träffas och prata lite om den. Har tagt 5 veckor i morgon, normalt tar det 1 vecka ca. Så äntligen!! Vet att jag är godkänd och i princip kan plocka ut min examen nu, men ska justera lite för att få högsta betyget.

• förhoppningsis

Amelle
    lägenheten ligger i Hammarbysjöstad

Vad snäll du är, håll tummarna!

• förhoppningsis

Håller med er andra om lägenheter, finns det bara bra ljusinsläpp i lägenheten så brukar de vara bra planerade. Älskar annars sekelskifteshus men de är otroligt lustig planlsning på dem om ingen har hunnit före och redan fixat till dem. Jätte stora fina lägenheter med högt i tak vackra golv, stora fönster osv men med pyttesmå och mörka kök. Tydligt att det var köksan som lagade maten och inte ett rum att visa för någon eller att trivas i. Som tur är har de flesta lägenheter då en jungfrukammare så man kan slå ut en vägg och få ett riktigt bra kök.

Här är ett kanonexempel på lustig planlösning.
    Den budade vi på och hade tänkt bygga om den en del sen.

www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/72947

ja vi får hoppas att det går bra med allt nu, börjar tröttna lite på att bara gå hemma

• förhoppningsis

Oj vad ni har varit flitiga med ert skrivande idag!
    Gemma
    blev nästan lite orolig när du berättade att du tänkte gå till posten och vad det innebär, tänkte att du kommer vara helt slut sen. Skönt att se att du inte gick dit, men du blev trött ändå. Är rädd att du nu kommer vara trött hela tiden mer eller mindre och absolut - då och då känna dig pigg och utvilad igen. Den känslan går dock fort över när du börjar göra något.

Amelle
    vad jobbigt med ett stambyte, men skönt att ha det avklarat innan ni flyttar. Tur att ni hittat någonstans att bo undertiden, måste vara hemskt att bo i en byggarbetsplats!

Stålis,
    om ni hittar en lägenhet ni tycker om så ta den! Att inte bara ta första bästa är en sak, men tycker man om den så varför vänta?

Gemmas brudklänning är verkligen superfin! såg den på BT tidigare tror jag och föll pladask redan då.
    Min hänger i klädkammaren kemvättad och fin. Först tänkte jag sälja den men har inte bestämt mig ännu, lite fin att ha som minne. Vet inte riktigt varför dock, inte så att jag tar fram den eller kommer använda den igen direkt. Mina fållar är hela trots idogt dansande höll den, fläckarna på kjolen och släpet gick bort allihop!

Vad det gäller sex på bröllopsnatten så hade vi faktiskt det. Min nyblivne man hävdade att jag kanske skulle ångra mig efter annars... kanske inte det mest inspirerade sexet genom tiderna så det blev en repris på morgonen efter.

Efter en hel dags budgivning har nu lägenheten ökat till 5.1 milj. Den andra verkar det bara ha varit vi som budade på tror jag. Jag la ett bud på 1.5 under begärt pris och mäklaren skulle höra av sig när han kollat med de andra...

Lapinette
    ditt julbord lät helt fantastiskt, älskar små desserter så man kan äta en av varje! Är en sann gottegris och äter en av varje oavsett storlek!
    Idag har jag ätit 3 stora lebkuchen, annat godis, pepparkakor och nu mumsar jag på en stor belgisk våffla med hemmalagad björnbärssylt. Mums! Jag är så hemsk att jag hellre äter mycket mindre av huvudrätten så att jag säkert får plats med all dessert

• förhoppningsis

Stålis
    Att köpa, sen flytta in och bo i lägenheten när det renoveras måste vara jättejobbigt! Kan ni inte bo kvar där ni bor nu och låta hantverkarna fixa allt själva istället? Mycket lättare och då är det ju inte massa saker överallt heller. Om nu allt funkar med bytet till lägenheten i Hammarbysjöstad så flyttar vi inte in förrän den är omtapetserad. Ställer de stora möblerna i mitten av rummen och bygger kartongberg men bor någon annanstans. Hantverkare brukar vara ganska snabba så på någon vecka borde det vara klart.

• förhoppningsis

Hej tjejer!
    Ser att ni har haft fullt upp här inne under dagen.

Vi brukar passa på att smita på semester när vi får ommålat/tapetserat hemma. Mindre kul när man kommer hem med stora väskor fulla med smutsig tvätt och kommer på att alla möbler står ihopsamlade mitt i lägenheten med lakan över och att det är ett par cm damm över hela golvet. Men man slipper frustrationen under tiden.

Vi provade att måla om lite själva, började med köket men mannen hade tagit i lite väl mycket när han räknade färg för han ville vara säker på att det räckte. Så kök hall, innerhall och vårt sovrum blev ommålade... vi fick gå och köpa 1 liter färg till i slutet men ändå. Tror att mitt äktenskap mår klart bättre om vi inte ger oss på att renovera en hel lägenhet!

Stålis
    jag har också gjort chili/saffranstryffel den provade jag ny för iår, helt klart lite annorlunda men väldigt bra. Ska bara chokladdoppa mina citrontryfflar nu så är jag helt klar.

Gemma
    Låter som en riktigt mysig julig dag, spännande för er att läsa i morgon!

Har haft en helt hektisk dag idag, sen säger mannen att jag bara slöar =)
    Var på jobbintervju i morse kl 11, älskar kontoren nere runt stureplan i de äldre husen. Blev invisad av sekreteraren i ett stort konferensrum med underbara takmålningar och stuckaturer. Där var det dukat med blåblom servisen och ett fint kakfat med pepparkakor. Rummet var fint jupyntat med amaryllis och julgrupper. Kände att jag absolut skulle trivas där och som tur är så var advokaten enig med mig så jag börjar efter nyår.

Slängde mig vidare ut på stan för lite julshopping till mannens mormor innan jag rusade hem och lyckades trycka i mig 3-4 tuggor av lunchen innan min engelskalärare kom. Har fått mitt extrajobb att betala privatundervisning för mig i juridisk engelska.

Efter 2.5 timmes studier och tedrickande (min lärare är helt fantastisk) kastade jag mig iväg till universitetet för att träffa min examinator och gå igenom uppsatsen som han äntligen läst och gått igenom. Han var supernöjd och det kommer inte krävas många timmar för mig att fixa till den så jag räknar med att skicka tillbaka den i morgon em. så han kan titta på den igen och skicka den till examinering och registrering med ett toppbetyg.

Direkt från universitetet och träffa svägerskan för middag och julkonsert i globen. DiLeva har aldrig varit någon favorit och den här gången var ingen skillnad men de andra var bra. Jätte mysigt och mot alla odds lyckades jag få lite julkänslor...
    och nu har jag precis kommit hem och tänkte ge mig på första delen av uppsatsen

god natt på er!

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.