• Amelle

För mycket är aldrig tillräckligt.

Och när det kommer till bröllopsnatten så har vi redan sagt att vi lägger sexkraven på hyllan, låter mycket roligare att kalasa till 5 respektive 7 på morgonen :)

• Amelle

Gemma: med tanke på ditt tillstånd så är du galen om du har dåligt samvete för att du inte kan gå på kalas! Sluta genast! Ta?t lugnt istället, det verkar som om du har fullt upp som det är.

Om renovering: jag får panik bara jag tänker på det, usch vad jobbigt. Skulle nog också vilja ha allt fixat innan man flyttar in, men det kanske beror på hur stor lägenheten är också. Har i alla fall försonats med mig själv och kommit fram till att a) jag vill inte hålla på och fixa och greja själv och b) jag bryr mig nog inte så mycket om inte allt är perfekt och toppfräscht och matchat.

Vi höll på och renovera och måla om vårt rum på västkusthuset förr-förra sommaren, väldigt enkelt men det räckte bra för mig. Föredrar att göra annat på min lediga tid :)

I dag är det lite trött och segt, vi var ute och åt samt gick på en låååång Dramatenföreställning på kvällen, så det blev sent i säng. Dessutom skulle fästmannen kliva upp 04.00 för att hinna med ett plan.

• Amelle

Måla (rolla) är faktiskt helt okej, där håller jag med! Tapetsering låter för avancerat för mig, skulle vara nervös att få det buckligt och snett.

• Amelle

Gemma: Håller med, det är hemskt när man får någon jobbig typ som vill skriva om ALLT, men den enda gången jag blivit intervjuad var jag själv sjukt jobbig.

Brukar faktiskt bara låta intervjupersonerna se sina citat, inte hela texten (men det beror naturligtvis på vad det är för text). Ibland är det jag som insisterar att de ska faktagranska hela artikeln, men det är mest när det är något knepigt och svårt ämne som jag inte behärskar, och då vet man med säkerhet att det smugit sig in en hel drös små pinsamma fel.

Vi var och såg Strindbergs "Dödsdansen". Bra, men lång.

• Amelle

ujuj, läbbigt värre Lapinette! Det var faktiskt längesen jag såg en riktig skräckis - har blivit så harig. Fast det ÄR ju lite skoj att bli skrämd. Problemet är bara att jag inte vill spä på min mörkrädsla ytterligare...

• Amelle

Jisses Stålis, vad du legat i idag! Allt låter underbart gott. Och jag som kände mig lite huslig då jag lagat storkok av potatis/blomkåls/purjolökssoppa samt gjort Rocky Road, dvs. marshmallows, jordnötter, pistaschnötter och dumlekolor som blandas med smält choklad och sen får stelna innan det bryts. Tänkte ta med det på fredag då vi och vännerna ska ha träffas och "fira jul".

• Amelle

Nämen grattis förhoppning! Kul med en så vältajmad klapp! När ska du sätta igång?

• Amelle

I dag är det lite slött här på jobbet. Mest snack och trams i väntan på glöggen hos chefen om ett par timmar. Har i alla fall hunnit med att försöka vara seriös, på franska dessutom, i en radiointervju. Gick väl sådär - min franska är verkligen inte på topp för tillfället.

• Amelle

Goddagens!

Njuter av min semester! Igår var det glöggmys och vindrickande hos chefen, med den sedvanliga trion som framförde julsånger på elpiano, trumpet, valthorn och andra instrument. Är tre arbetskamrater som alltid uppträder inför jul- och sommaravslutningar - jättemysigt.

Lapinette: vi vann såklart pysseltävlingen :)

Sen hem till mindre rolig sak: stämma med brf. Fullkomligt vidrigt. Imorse hade vi fyra hantverkare här som rekade läget inför stambytet, sen sprang jag iväg i det underbara vädret för att gå på pump. Vilket jag inte gjort sedan mitt ledbandshaveri så det var grymt jobbigt. Hem och så lunch med hemmajobbande fästmannen på Xoko. Åt en underbar silltallrik och fick julkänslor.

Nu ska jag iväg till väninnan som vi ska ha middag hos ikväll. Tänkte hjälpa henne handla och laga mat eftersom hennes bebis är vild och precis lärt sig stå. Sen kommer två kompisar till plus respektive och så ska vi klä granen.

Locanda är trevligt, har iofs bara druckit drinkar där men de var i alla fall toppengoda!

Gemma: otroligt rolig överraskning för dina päron, de kommer bli såååå glada!

Izunia: kan inget om sånt där men instämmer i att det kanske vore skönt att kolla för din/er sinnesros skull.

• Amelle

Hej alla jul-addicts!

Ser att ni haft fullt upp med pyssel, godistillverkning och annat. Vi hade ordentlig sovmorgon efter gårdagens middag. Det var verkligen så trevligt, det blir så sällan att vi fyra ses tillsammans med våra respektive, alla åtta på en gång.

I dag har vi städat, tvättat och så hade vi vår bröllpsfotograf över på fika. En tjej som frilansar för oss och som alltså inte är "riktig" bröllopsfotograf utan mest jobbar med dokument/reportage/nyhetsjournalistik. Men jag tror att det blir toppen ändå, hon är verkligen duktig och vi vill gärna ha den dokumentära stilen på våra bröllopsbilder. Dessutom blir det kompispris plus att vi får ALLA bilder högupplöst utan extra kostnad och kan framkalla precis de vi vill. Hoppas på många fina mingelbilder förutom porträttbilderna, förstås.

Efter BBQ-burgare nere på hörnet slökollar vi nu på Nord och Syd-boxen som vi lånade hem igår.

Har faktiskt pratat med fästmannen om att införskaffa långfärdsskridskor, problemet är bara att jag bara ger mig ut om det typ varit minus 20 i två veckors tid.

Svar på tråden För mycket är aldrig tillräckligt.