• Pumpkin

Fråga moderatorerna

Här är alla välkomna att ställa sina frågor till oss moderatorer. Det kan vara allt från vad vi gör till om nånting definieras som reklam eller till tekniska frågor om sajten. Alla frågor är som sagt välkomna, och kan inte vi svara på dem direkt så undersöker vi saken och återkommer till er med svar.

Så fråga på!

/Pumpkin, zukigirl, Sarah & Mitziemoe

• Svar på tråden Fråga moderatorerna
  • Pumpkin

Det stämmer bra att det också är reklam, tack för påpekandet!

När man ser såna inlälgg/trådar är det alltså meningen att man ska anmäla inlägget/tråden, annars kan det bli svårt för oss att hitta det. Självklart söker vi igenom forumet också medans vi surfar runt som "vanliga medlemmar" och anmäler sånt som inte är tillåtet, men ansvaret ligger på alla.

Höstbrud-07 skrev 2007-12-02 22:49:28 följande:
    Jag undrar över detta med reklam, jag som blev varnad för att ha startat en tråd och tipsat om fotograf, är då inte tex detta också reklam?www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m2621403.html
  • Pumpkin

Ja, vi tyckte att det var dags - kanske stämningen härinne kan repa sig lite nu också

indiebrud skrev 2007-12-02 23:17:16 följande:
    Bra initiativ modisar! Nu blir det ingen översvämning av varför-har-jag-blivit-anmäld-trådar, utan det finns ett tydligt ställe att fråga eller protestera.
  • Pumpkin

Haha, det har nog blivit en liten miss där, har själv inte tänkt på det

Ska påpeka det för Johan!

indiebrud skrev 2007-12-03 08:38:44 följande:
    Okej, jag har en förfrågning som inte handlar om reklampolicy:ibland när man skriver förkortningar som ot markeras dessa och en liten förklaringsruta kommer upp om man pekar på dem. Men varför har ni implementerat Familjelivs förkortningsordbok här på BT? Det blir ju lite märkligt när, som jag såg idag, någon har råkat skriva "mb" i en tråd, och förklaringsrutan säger "missed abortion". Det borde ni skicka vidare så att det fixas till.
  • Pumpkin

Det sista vi fått höra är att det är problem hos en leverantör, vilket alltså gör att sidan är trög och inte går att komma åt ibland. Ska kolla upp det igen!

PLUS-tjänsten hoppas vi blir klar att lansera till i januari nån gång och därefter också videotjänsten. Vad jag förstått är PLUS högre prioriterat än video.

Majsis2008 skrev 2007-12-03 09:45:41 följande:
    Varför går d ibland inte att gå in på bröllopstorget alls? Och sen är sidan så fruktansvärt seg?Och när ska ni börja med plustjänsten och videotjänsten? Har stått kommer vid det datumet och längre fram rätt länge nu, hade varit kul och kunna få göra lite roligare "krypin" än vad det är nu....
  • Pumpkin

Använder själv Mac men då Mozilla förstås

Ska framföra önskemålet!

Kallt kaffe skrev 2007-12-03 10:56:16 följande:
    Ingen direkt fråga snarare ett önskemål. Kan sidan optimeras för oss macanvändare och som självklart använder webbläsaren Safari. Det är ett skämt att BT funkar pissdåligt för oss. Och nej jag har inte lust att byta webbläsare till Mozilla, även om det funkar lite bättre där men fortfarande inte bra. Skulle vara super ifall detta kunde fixas
  • Pumpkin

Utdrag från Köp&Sälj's regler:

Regler

Annonsplatsen är endast för privat bruk och för enskilda begagnade varor. Annonsering av tjänster är ej tillåtet Hänvisning till kommersiell plats eller andra liknande annonsplatser är inte tillåtet

Så nej, det är inte tillåtet och vi får dagligen in många anmälningar som vi behandlar allteftersom.

ILuv2BwU skrev 2007-12-03 11:02:24 följande:
    En liten nyfiken fraga...far foretag annonsera pa kop&salj? Tycker att det verkar som att det ar fler an privat personer som hittat dit pa sistone.
  • Pumpkin

Det är inlägg som anmälts och plockats bort. Tyvärr finns inte funktionen att citaten från det inlägget försvinner också.

Nessan skrev 2007-12-03 11:09:55 följande:
    Jag undrar varför en del gamla inlägg har försvunnit från trådar? Man kan se att det i svaren refereras till något som tidigare skrivits men som inte längre finns kvar...
  • Pumpkin

Hmm... Verkar konstigt. Ska kolla det.
    Inlägg kan också ha plockats bort på inläggsskrivaren begäran.

Nessan skrev 2007-12-03 11:14:52 följande:
    Är det varkligen bara anmälda inlägg. Jag menar i riktigt gamla trådar nu. Har t.ex. sökt på spex för att hitta nåt kul till en fest jag ska på, och då ser man i svaren att ngn undrar vad den leken går ut på, men ingen lek har nämnts i de svar som visas...
Svar på tråden Fråga moderatorerna