• Pumpkin

Fråga moderatorerna

Här är alla välkomna att ställa sina frågor till oss moderatorer. Det kan vara allt från vad vi gör till om nånting definieras som reklam eller till tekniska frågor om sajten. Alla frågor är som sagt välkomna, och kan inte vi svara på dem direkt så undersöker vi saken och återkommer till er med svar.

Så fråga på!

/Pumpkin, zukigirl, Sarah & Mitziemoe

• Svar på tråden Fråga moderatorerna
  • Lilla My

Bra initiativ modisar! Nu blir det ingen översvämning av varför-har-jag-blivit-anmäld-trådar, utan det finns ett tydligt ställe att fråga eller protestera.

• Pumpkin

Det stämmer bra att det också är reklam, tack för påpekandet!

När man ser såna inlälgg/trådar är det alltså meningen att man ska anmäla inlägget/tråden, annars kan det bli svårt för oss att hitta det. Självklart söker vi igenom forumet också medans vi surfar runt som "vanliga medlemmar" och anmäler sånt som inte är tillåtet, men ansvaret ligger på alla.

Höstbrud-07 skrev 2007-12-02 22:49:28 följande:
    Jag undrar över detta med reklam, jag som blev varnad för att ha startat en tråd och tipsat om fotograf, är då inte tex detta också reklam?www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m2621403.html
  • Pumpkin

Ja, vi tyckte att det var dags - kanske stämningen härinne kan repa sig lite nu också

indiebrud skrev 2007-12-02 23:17:16 följande:
    Bra initiativ modisar! Nu blir det ingen översvämning av varför-har-jag-blivit-anmäld-trådar, utan det finns ett tydligt ställe att fråga eller protestera.
  • Lilla My

Okej, jag har en förfrågning som inte handlar om reklampolicy:
    ibland när man skriver förkortningar som ot markeras dessa och en liten förklaringsruta kommer upp om man pekar på dem. Men varför har ni implementerat Familjelivs förkortningsordbok här på BT? Det blir ju lite märkligt när, som jag såg idag, någon har råkat skriva "mb" i en tråd, och förklaringsrutan säger "missed abortion". Det borde ni skicka vidare så att det fixas till.

• Pumpkin

Haha, det har nog blivit en liten miss där, har själv inte tänkt på det

Ska påpeka det för Johan!

indiebrud skrev 2007-12-03 08:38:44 följande:
    Okej, jag har en förfrågning som inte handlar om reklampolicy:ibland när man skriver förkortningar som ot markeras dessa och en liten förklaringsruta kommer upp om man pekar på dem. Men varför har ni implementerat Familjelivs förkortningsordbok här på BT? Det blir ju lite märkligt när, som jag såg idag, någon har råkat skriva "mb" i en tråd, och förklaringsrutan säger "missed abortion". Det borde ni skicka vidare så att det fixas till.
  • Majsis2008

Varför går d ibland inte att gå in på bröllopstorget alls? Och sen är sidan så fruktansvärt seg?
    Och när ska ni börja med plustjänsten och videotjänsten? Har stått kommer vid det datumet och längre fram rätt länge nu, hade varit kul och kunna få göra lite roligare "krypin" än vad det är nu....

• Pumpkin

Det sista vi fått höra är att det är problem hos en leverantör, vilket alltså gör att sidan är trög och inte går att komma åt ibland. Ska kolla upp det igen!

PLUS-tjänsten hoppas vi blir klar att lansera till i januari nån gång och därefter också videotjänsten. Vad jag förstått är PLUS högre prioriterat än video.

Majsis2008 skrev 2007-12-03 09:45:41 följande:
    Varför går d ibland inte att gå in på bröllopstorget alls? Och sen är sidan så fruktansvärt seg?Och när ska ni börja med plustjänsten och videotjänsten? Har stått kommer vid det datumet och längre fram rätt länge nu, hade varit kul och kunna få göra lite roligare "krypin" än vad det är nu....
  • Majsis2008

Ja, PLUS tjänsten tycker jag skulle vara roligare om den kom, för nu är våra krypin lite stela...hade varit kul och ha lite mer rörliga bilder, om man nu får ha d om man skriver vart man tatt dom ifrån

Svar på tråden Fråga moderatorerna