• Pumpkin

Fråga moderatorerna

Här är alla välkomna att ställa sina frågor till oss moderatorer. Det kan vara allt från vad vi gör till om nånting definieras som reklam eller till tekniska frågor om sajten. Alla frågor är som sagt välkomna, och kan inte vi svara på dem direkt så undersöker vi saken och återkommer till er med svar.

Så fråga på!

/Pumpkin, zukigirl, Sarah & Mitziemoe

• Svar på tråden Fråga moderatorerna
  • Blomsterbrud

JÄTTEBRA INITIATIV AV ER MODERATORER...
    Tack så mycket...
    Nu blir det lättare att undvika en massa onödiga tabbar...

• Kallt kaffe

Enligt de nya reglerna, måste man inte skriva var bilderna kommer från? Har jag missuppfattat det fett mycket, läst galet eller är det så att folk skiter i regeln? Det är fruktansvärt irriterande att folk inte skriver ut var bilderna kommer från, det strider väl till och med mot upphovsrättslagen? Och om det är så att man måste det kan det väl finnas ett fält där man skriver in var bilden kommer från när man laddar upp bilden/erna. Det hjälper inte så mycket om folk skriver på sin press eftersom man inte vilken bild som här med vilken källa. Och om nu reglerna säger att man måste skriva var bilderna är tagna från, varför får inte de som struntar i regeln någon form av tillsägelse? Inte för att jag vet om det är så men jag antar det eftersom man kan vara in flera veckor senare och titta i någons galleri och det står fortfarande inte var bilden kommer ifrån.

• Pumpkin

Det stämmer mycket bra att reglerna säger så och det finns redan en ruta där man ska fylla i vem som tagit bilden/var bilden är tagen ifrån, men tyvärr har det blivit en miss nånstans så går jag in i nåns bildgalleri så kan jag inte se vem som är fotograf/ägare även om personen har fyllt i detta. Felet är påtalat till webbutvecklaren och han ska fixa det.

Tillsägelse/varning kommer att delas ut när funktionen fungerar som den ska och när vi får in anmälningar om såna fall.

Kallt kaffe skrev 2007-12-17 16:57:04 följande:
    Enligt de nya reglerna, måste man inte skriva var bilderna kommer från? Har jag missuppfattat det fett mycket, läst galet eller är det så att folk skiter i regeln? Det är fruktansvärt irriterande att folk inte skriver ut var bilderna kommer från, det strider väl till och med mot upphovsrättslagen? Och om det är så att man måste det kan det väl finnas ett fält där man skriver in var bilden kommer från när man laddar upp bilden/erna. Det hjälper inte så mycket om folk skriver på sin press eftersom man inte vilken bild som här med vilken källa. Och om nu reglerna säger att man måste skriva var bilderna är tagna från, varför får inte de som struntar i regeln någon form av tillsägelse? Inte för att jag vet om det är så men jag antar det eftersom man kan vara in flera veckor senare och titta i någons galleri och det står fortfarande inte var bilden kommer ifrån.
  • Du & Jag

En väldigt enkel fråga men hur gör man alla roliga smiles??? Snacka om Den vanligaste kan jag men alla de andra?

• Du & Jag

Nu blev det lite fel när jag skrev, glöm det där med snacka om!!

• Äntligen är det min tur

Gå in på min sida så finns det i presentation!!

Du & Jag skrev 2007-12-19 13:28:18 följande:

En väldigt enkel fråga men hur gör man alla roliga smiles??? Snacka om Den vanligaste kan jag men alla de andra?
Svar på tråden Fråga moderatorerna