• Pumpkin

Fråga moderatorerna

Här är alla välkomna att ställa sina frågor till oss moderatorer. Det kan vara allt från vad vi gör till om nånting definieras som reklam eller till tekniska frågor om sajten. Alla frågor är som sagt välkomna, och kan inte vi svara på dem direkt så undersöker vi saken och återkommer till er med svar.

Så fråga på!

/Pumpkin, zukigirl, Sarah & Mitziemoe

• Svar på tråden Fråga moderatorerna
  • Fozzie

Tycker BT mer och mer verkar som en polissajt, utan att vara elak så är detta inte trevligt längre.

Anmälningar hit och dit, undkomma amnälningar.

Trist att det blivit så.

• Äntligen är det min tur

Hur är det med dom som jobbar med bröllop. vad gäller? Det känns ju som smygreklam lite här o var. Jag tycker det e helt ok egentligen. För då får man ju reda på priser,tips mm. Men vad gäller egentligen???? Känns ju konstigt att de ska få göra men sen när andra tipsar om ställen så blr de varnade...

Liten fråga bara. Tack på förhand.

• Pumpkin

Det beror ju som sagt till viss del på att nya reklampolicyn introducerats, en del beror på att det nu händer nånting när man anmäler (dvs vi finns för att behandla anmälningar) och till sist att fler och fler anmäler inlägg - för att man vet att nånting händer och/eller för att "får inte jag får inte han/hon".

Men visst är det tråkigt att stämningen sjunkit och det är också en anledning till att vi startat den här tråden så att det blir lättare att komma med frågor och få svar, istället för att sitta och bli irriterad

Fozzie skrev 2007-12-03 12:52:26 följande:
    Tycker BT mer och mer verkar som en polissajt, utan att vara elak så är detta inte trevligt längre.Anmälningar hit och dit, undkomma amnälningar.Trist att det blivit så.
  • Pumpkin

Så länge som man inte gör reklam för sin egen verksamhet så får man hänga här, det är den övergripande regeln. Sen får man bedöma lite från fall till fall men, är man här i egenskap av privat person och inte en levande reklampelare för sitt företag så ska det vara OK.

Äntligen är det min tur skrev 2007-12-03 12:53:23 följande:
    Hur är det med dom som jobbar med bröllop. vad gäller? Det känns ju som smygreklam lite här o var. Jag tycker det e helt ok egentligen. För då får man ju reda på priser,tips mm. Men vad gäller egentligen???? Känns ju konstigt att de ska få göra men sen när andra tipsar om ställen så blr de varnade... Liten fråga bara. Tack på förhand.

Ok, ja allt blir ju lite luddigt....

• Fozzie

Tycker fö det är svårt att missuppfatta reglerna. Dom ärhårda och man vet knappt vad man får nämna eller inte nämna för att vara ute i kylan.

Avreggar mig nu idag, kommer kanske tillbaka om jag ska gifta mig nån gång ...

• Pumpkin

Alltså när jag säger att man bedömer från fall till fall så menar jag att man måste se till syftet. Men det ÄR ALLTID otillåtet att göra reklam för sin verksamhet, i vilken form som helst. Så det är inte det minsta luddigt i alla fall

Äntligen är det min tur skrev 2007-12-03 13:08:12 följande:
    Ok, ja allt blir ju lite luddigt....
  • Pumpkin

Tråkigt att du lämnar oss Fozzie, speciellt nu när jag sagt att din medverkan här är OK. Överhuvudtaget är det tråkigt att folk feltolkar och överreagerar, är man inte här som företagare har man liksom inget att oroa sig för.

Nä men det är ju svårt när man ÄR egen företagere men ÄR här som privatperson eftersom JAG ska gifta mig...

Jag vet att det är tjafs om detta o att ni är tötta på det o att regler är tydliga.

Men man blir ju trots allt lite fundersamt när det hoppar av folk för varningar mm O sen sitter andra o gör reklam hej vilt fast inlindat....

Jaja... Va är väl en bal på slottet....

• Pumpkin

Jo jag förstår att det är svårt och är glad att jag själv inte är i den situationen

Att vissa klarar sig och andra inte beror ju på att vissa anmäler och andra inte, vi själva hinner inte kolla igenom varenda tråd tyvärr, utan det är ju som sagt upp till var och en av alla medlemmar

Äntligen är det min tur skrev 2007-12-03 13:28:49 följande:
    Nä men det är ju svårt när man ÄR egen företagere men ÄR här som privatperson eftersom JAG ska gifta mig... Jag vet att det är tjafs om detta o att ni är tötta på det o att regler är tydliga. Men man blir ju trots allt lite fundersamt när det hoppar av folk för varningar mm O sen sitter andra o gör reklam hej vilt fast inlindat.... Jaja... Va är väl en bal på slottet....
Svar på tråden Fråga moderatorerna