• Pumpkin

Förkortningsordbok

Någon påpekade i "Fråga moderatorerna"-tråden att det råkat bli så att FL och BT har samma förkortningsordbok (dvs förkortningen t ex FL blir klickbar så man kan komma till en ordlista över olika förkortningar som används frekvent på FL) och det tänkte vi råda bot på genom att göra en förkortningsordbok för BT! Så rada upp förkortningar och förklaringar allteftersom här så får vi sammanställa sen.

Jag börjar:

M2B = Man to be = Blivande make/man
    OT = Off topic = Utanför ämnet
    H2B = Husband to be = Blivande make/man
    W2B = Wife to be = Blivande fru/maka
    WA = Weddingannouncer
    BT = Bröllopstorget
    OSA = Om svar anhålles

Det kan alltså vara alla möjliga och omöjliga förkortningar som används/borde användas här på BT och i övrigt i bröllopssammanhang.
    Kör på!

• Svar på tråden Förkortningsordbok
  • Nessan

några fler klassiska förkortningar:
    IOFS - i och för sig
    MAO - med andra ord

• Nessan

Frågan är iofs (sic!) om man snarare skulle störa sig på förklaringar av _alla_ små vanliga förkortningar i löpandet texter och om det inte räcker med bara bröllopsrelaterade förkortningar FL:s ordlista täcker väl bara mera FL-relaterade förkortningar...?

• mooogn

"Vanliga" förkortningar hör väl inte hemma i en sådan ordlista...? Jag uppfattar det också så att det enbart är förkortningar som är specifikt för just den här sajten, för BT

• mooogn

Håller dock med Lady o Lufsen om TS = Trådstart/-aren

• Nessan
    mooogn skrev 2007-12-04 11:46:52 följande:
    Håller dock med Lady o Lufsen om TS = Trådstart/-aren
    Absolut. Ser ofta frågor om vad just TS och OT står för.
  • Sosofofia

Hur konstigt det än verkar så är även de "vanliga" förkortningarna rena rappakaljan för många... Det är väl inget fel att ta med dem...

mooogn skrev 2007-12-04 11:46:00 följande:
    "Vanliga" förkortningar hör väl inte hemma i en sådan ordlista...? Jag uppfattar det också så att det enbart är förkortningar som är specifikt för just den här sajten, för BT
  • E hjärta A

Som nykomling bugar jag o tackar för denna tråd. Har funderar länge på vad OT betyder. H2B fick jag till "how to be" hur fel som helst!!! Så nu behöver jag bara hjälp med hur jag får in smilys i inläggen!

• Äntligen är det min tur

E hjärta A

: - ) =
    : - ( =
    ; - ) =
    : - D =
    : - [ =
    : - ? =
    : - o =
    : - p =

Lycka till...

• mooogn