• Svar på tråden Ume-brudar 2008
  • Thildra
    bummel skrev 2007-12-14 10:19:12 följande:
    icra - Vi känner likadant som du. Det är ju trots allt inte många timmar man ska spendera där. Vi vill stanna på festen så länge så möjligt nu när vi har ordnat en sån fest för alla. Så det känns onödigt att lägga ut allt för mycket pengar.Vad kostar det för er på stora hotellet?
    Vi har oxå bokat "svit" på Stora Hotellet. Vi tog den m badkar och utsikt över älven. Bröllopspaketet kostar 1600:- tror jag om jag minns rätt. Men det står på deras hemsida!
  • Thildra
    icra skrev 2007-12-17 09:18:46 följande:
    Ja, det stämmer även om jag har för mig att det numera är 1800 men nåt sånt är det! Undrar om vi har samma rum då Thildra
    Kanske det :D
  • Thildra
    annaomatte skrev 2007-12-19 17:52:34 följande:
    Vi har äntligen bestämt datum och bröllopet blir den 23e Augusti! :) Dock blir jag lite besviken när man provar klänningar här i Umeå. Var på Högtidskläder och tyckte inte alls att det var någon trevlig personal där. Snäsiga och de tyckte att det var besvärligt att beställa in en klänning som de normalt inte har (men det innebär ju ändå en ganska stor inkomst för dom..förstår inte riktigt sånt.). Har ni någon bättre idé? Atelje A&K hade sånt litet utbud om man inte vill ha tvådelad klänning.. Övik? Skellefteå? Nån som har bra erfarenhet därifrån?
    Blev också besviken när jag var dit. De var väl hyfsat trevliga men utbudet var som sagt litet. Antar att man blivit mer kräsen iom att det går att hitta så mkt på nätet. Jag köpte min via en av de här på BT berömda kinaklänningsföretagen. Gick bra och smidigt, passade perfekt.

Vet att det ska finnas en affär som heter Golden Existence eller likn, har dock ej varit dit. Sen finns en tjej som har hyfsat nyss startat, Änglalikt, ligger i Röbäck tror jag. Kolla i gamla Umeå-tråden för webbadress dit.
  • Thildra
    Vinter09 skrev 2008-01-12 19:27:00 följande:
    Hej allihopa. Var ett tag sedan jag skrev ett inlägg. Är dock och tittar på denna tråd ofta. Jag och min sambo är intresserad av att ha stråkare som spelar i kyrkan. Först och främst tror ni att det tillåts? Vidare är det någon som har något tips på musiker i Umeå/Vindeln som man kan anlita till bröllop?
    Jag letar också...
    En stråkkvartett, men har inte lyckats hitta nån än. :(
    Vi kanske kan höras av om nån av oss hittar före den andra? Det är ju inte samma dag som vi ska använda dem, så...
    Vad tror du om det?
  • Thildra
    Vinter09 skrev 2008-01-18 15:41:57 följande:
    Thildra.Kom att tänka på att man kanske skulle kontakta Norrlandsoperan ifall de kan bistå med musiker, eller tipsa om namn på duktiga stråkare som man kan kontakta. Jag skickar ett mail till dem. Återkommer med info när jag vet mera. Vart vill ni att de spelar i kyrkan, festen?
    I kyrkan, ingångsmusiken kommer att vara ett klassiskt stycke av J.Pachebel.

Jag har oxå tänkt tanken på att kontakta NO, men det har inte blivit av än. :)
    Lycka till!
  • Thildra
    bummel skrev 2008-01-23 15:14:23 följande:
    skottdag07 - Jag är oxå inne på att beställa klänning därifrån. Hur funkade det att beställa? Har du fått klänningen än? Blev den som du förväntat dig? Min m2b blev nämligen lite misstänksamm mot sidan..
    Jag beställde min klänning därifrån oxå. Den har nu hängt i garderoben ett tag(var ute i goood tid :) ).
    Min klänning passade perfekt förutom att den var lite lång, men jag tog i lite så det var nästan väntat. Det går ju att sy upp...
    Det var enkelt att beställa, jag använde mig av Paypal's betalningstjänst för att känna mig lite säkrare. Det du/ni måste vara beredda på är att tullavgift tillkommer.

Vi ses säkert på mässan i helgen, tjejer! Jag o m2b ska dit o träffa Anders på Brännlands, bland annat.
  • Thildra
    batwomen skrev 2008-01-30 09:42:24 följande:
    Jag var oxå på mässan och hittade faktiskt min klänning där så nu är den bokad. På auktionen så ropade jag in salong Liss hår, smink och lösnaglar för 1700:- det var ett klipp som jag inte hade tänkt.
    Vad kul! Grattis!
    Antar att de på Liss snålar in, precis som Munchkin sa.

Vi var oxå på mässan och det var vi som vann middagen på Brännlands. Kan fortfarande inte fatta att vi hade sån tur! Ingen som bjöd emot... Vi fyndade rejält på den mässan, rabatt på både middag, hotellsvit och glasögon. :D

Ska på första besök till frisör imorrn för att planera. Blir spännande.. Fast jag såg nu att det är en fjärdeårselev som ska göra mitt hår. Hoppas hon har gjort några uppsättningar innan...Äsch nu börjar man nästan låta lite bridezilla-aktigt...Skärpning!

Ha en bra dag, tjejer!
  • Thildra
    batwomen skrev 2008-01-30 23:57:09 följande:
    Auktionen var ju jätte bra för mycket gick för utropspriset. Du hade tur att jag inte hade någon bokning på brännland annars hade jag bjudit emot dig. Ni fick verkligen ett strålande pris.Hur många ska ni bjuda? Räckte det med de 60 som ingick? får ni plussa på priset och få en finare middag?Glasögonen tänkte jag bjuda på men så ångrade jag mig men sen när jag gick hem så ångrade jag mig igen men då var de liiiite för sent
    Ja, vi får väl se om det räcker. Vi har bjudit in 87 st men många från min sida är långväga gäster och jag tror inte alla kommer.
  • Thildra

Butterfly

Tack så himla mkt för de goda cupcakes-proven du gjorde!
    Himla kul att vi bodde så pass nära varandra också. Vi hörs!

• Thildra

ina ina skrev 2008-02-20 09:09:38 följande:

God morgon!Tänkte höra med er, hyr eller köper ni era brudklänningar? Vad finns det för ställen i stan som hyr ut?Jag hade hittat en men den försvann framför näsan på mig Så nu är jag tillbaka på ruta ett! Om jag bara varit liiite snabbare!
    Jag köpte klänning via www.littlecoral.com i kina. Var dock lite osäker så jag köpte på mig en annan här på BT, så nu står jag med två klänningar.. :(
    Kinaklänningen blev dock så bra så jag har valt att använda den!
    Jag kan maila bilder på den andra om du är intresserad?
    (Tänkte lämna in den till Änglalikt så får hon sälja den åt mig.)
  • Thildra
    Munchkin skrev 2008-02-20 19:16:09 följande:
    ...ni som ska spendera bröllopsnatten på hotell, vart ska ni vara? Jag har bara hittat 2 hotell i Umeå som har nån form av bröllopspaket, varav det vi tänkte ta, Stora hotellet har börjat med att ha stängt från midsommar fram till augusti så det funkade ju ite alls....
    Vi är ju ute lite tidigare m giftermålet...så vi kommer att vara på Stora hotellet. Ropade dessutom in halva priset på hotellnatt via bröllopsmässan för ett tag sen. Kanske förlänger en dag...om vi tar oss råd vill säga...

Tråkigt att de sommarstänger, det verkar ju vara ett fint o mysigt hotell! Hoppas ni hittar nåt ni gillar!
  • Thildra

Madam Mim skrev 2008-02-21 16:43:16 följande:

Jag vill bara tipsa er som funderar på lokal. Folkuniversitetet ligger centralt och har fina lokaler som dom hyr ut för en rimlig summa. Har ingen aning om det finns porslin och sådant då jag inte varit där själv utan fick tipset av en vän.www.folkuniversitetet.se/templates/Page.aspx
    Svärmor hade sin 50-årsfest där. Jättefina lokaler!
  • Thildra
    annaomatte skrev 2008-02-21 21:06:48 följande:
    ...Kostar det extra att måttbeställa och måste alla mått vara med (står typ tusen olika mått på formuläret). Måste man vara i kontakt med någon på företaget innan man skickar in beställningen? Och hur mycket kostar tullen/frakten. Tycker att hemsidan är lite svårförstådd på vissa punkter, vore hemskt tacksam för svar!
    Nu har ju Skottdag svart på dina frågor, så jag upprepar inte det. :)
    Min klänning åkte dock fast i tullen och vi fick pyttsa ut ca 450 kr för det. Totalt kostade klänningen runt 1700:-.
    Min var måttbeställd och passade perfekt förutom i längden. Detta berodde på att jag saltade det måttet lite för säkerhets skull. Mao försök vara ganska exakt m måtten om du inte vill ändra själv i efterhand.
    Lycka till!
  • Thildra

Vi gifter oss också den 31 maj precis som ina ina, fast i Backens kyrka. :)

• Thildra
    Munchkin skrev 2008-03-04 21:37:23 följande:
    Är det nån som vet nån I stan som man akn lära sig dansa vals hos??
    Har ingen aning och har försökt fråga runt utan lycka. Hittade några filmer på nätet som jag o min blivande ska försöka lära oss utifrån. Kolla här:
    www.ballroomdancers.com/Dances/media.asp&StepNum=125

Sen finns ju Youtube, sök på "how to" och "waltz". :)
  • Thildra
    FruKjörling skrev 2008-03-02 18:28:29 följande:
    Villka fotografer har ni vänt er till ?
    [/citat]

Jag har två vänner som är jätteduktiga på fotografering. De ska fota oss både innan, under och efter vigseln. Tänkte ge en present som tack. På festen får vem som helst bidra med fotografier.
    TigerLinn skrev 2008-03-03 17:06:12 följande:
    [citat]
    har en fråga.. vilka florister har ni bokat? vad ska ni ha för buktter och vad kotar dessa?
    Jag har turen att ha en floristutbildad blivande svägerska som ska få göra buketter och blomarrangemang. Tänkte även här ge en present som tack.
  • Thildra

Den där citeringen blev tokig, men nåja ni fattar nog! : )

• Thildra
    Munchkin skrev 2008-03-05 20:27:46 följande:
    det ligger en nagelsalong på kungsgatan, kommer inte ihåg vad stället heter dock...men det ligger på kungsgatan 51, man går in mellan hälsokostaffären och smycka, in på bakgården och sen i trapphuset just till vänster när man kommer in på gården :)
    Tror den heter Nail Design school...?
Svar på tråden Ume-brudar 2008