• batwomen

Ume-brudar 2008

Hej tjejer
    Verkar lugnt här
    Jag tar det väldigt lugnt nu ska göra inbjudningskorten i januari för att skicka de i februari. Allt känns lite avlägset ännu. Jag får väl lite nerver igen snart då vi ska beställa ringarna. Sista helgen i februari är det 12 år sen vi träffades och jag tvekar mellan om vi ska förlova oss den 2/2(för datumets skull) eller sista lördagen i feb. Trevligt bekymmer men ja vet inte och m2b tycker att jag får bestämma. Har ni någon åsikt?

Jag vill oxå att vi ska hitta på ett eget efternamn men jag är nerröstad av mina killar jag ska försöka genomföra en övertalnings kampanj,) jag vill inte ha ett son namn....
    Är det någon annan som hittat på ett nytt namn? Ja e bara nyfiken.

• batwomen

Ja äntligen börjar det röra på sig igen...
    Jag har bokat kyrkan och vi var och beställde ringar i dag,
    vi ska förlova oss först så vi beställde alla tre ringarna på en gång. Nu känns det plötsligt mycke mera allvarligt.

Appropå klänningar så har Änglalikt ganska olika klänningar hon köper in det hon tycker om och bara en i vare st. Golder Existence kommer att få hem mera klänningar i februari (lite hemma nu).

Smycka sa att det skulle bli mässa den 26 jan inträde 50 kr och på kvälllen är det trubadur visning på slager klubber om man vill lyssna på olika trubbadurer innan man bokar någon.. kostnad 175:- tror jag, då får man va kvar då den vanliga slagerklubben öppnar oxå. (biljetter bla på smycka.)

Annas catring kommer att ha en egen bröllopsmässa i stöcke i feb.

Nu ska jag börja göra inbjudningskorten nu när jag vet vilken tid jag fick i Kyrkan (en hann före så jag fick ta alternativ 2, kl 16.00. men det känns helt ok.
    Vi kommer oxå att boka stora hotellet som bröllops svit.
    Nu ska jag ringa och boka sviten på hotellet i Lyxele för våran förlovning .. Ha en bra kväll.

• batwomen

Är det någon som vill så hänger jag gärna på en resa till skelefteå för att kolla deras utbud av klänningar.
    Vännes har ju en oxå men jag tror att det utbudet är litet.

• batwomen

Jag har tänkt att gå dit, inte köpt biljett ännu men tanken finns. Ska helt klart gå på mässan på dan.
    Om det är någon fler än jag som är nyfiken på er andra så skulle vi kunna träffas där någon spec tidpunkt under mässan.
    någon som hakar?? vi behöver inte umgås någon längre tid utan bara för att få ett ansikte på alla alias....
    Nyfikna jag

• batwomen
    Skottdag07 skrev 2008-01-10 23:22:58 följande:
    Hej allihop!Med lite drygt en månad kvar till vårt bröllop har vi nu fått hem min klänning som jag beställde på nätet. Den sitter jättebra och nu ska jag "bara" hitta en underkjol ockås. Vet ngn var man köper/hyr en sådan i umeå?Har även skickat våra inbjudningar och påbörjat dekorerandet av festprogram och placeringskort.Längtar tills nästa lön, behöver pengar...//Elin
    Jag undrar vart du beställde din klänning? Funderar på att beställa en själv men vågar inte riktigt.
    Änglalikt har underkjolar men om hon säljer de utan klänning vet jag inte. Hon har tele 0702 333 798...
  • batwomen

vad jag vet så är det möjligt att köpa förköp för kvällen hos de som ska vara med på mässan bl Smycka. För dagen tror jag inte att de säljer förköp men jag ska fråga när jag hämtar förlovningsringarna .

• batwomen

Jag var oxå på mässan och hittade faktiskt min klänning där så nu är den bokad. På auktionen så ropade jag in salong Liss hår, smink och lösnaglar för 1700:- det var ett klipp som jag inte hade tänkt. Det enda jag blev besviken över var att de inte gör en provfrisyr utan bara en kosultation. Hoppas de gör en prov sminkning i alla fall, det glömde jag fråga om.
    Frisyrerna de gjorde på mässan var ju häftiga men inte riktigt det jag hade tänkt mig .
    klänningen som jag bokade är i Skeå och man får bara hyra den i 3 dagar!! så antingen måste jag vara dit måndag (vigsel veckan) och prova för insyning och åka hem för att hämta den på torsdag eller åka dit torsdag och och prova sy in ta med den hem = hel dag i skeå dagen före bröllopet. Känns lite stressigt....
    Hur skulle ni gjort/göra?

• batwomen

Thildra sa:Vi var oxå på mässan och det var vi som vann middagen på Brännlands. Kan fortfarande inte fatta att vi hade sån tur! Ingen som bjöd emot... Vi fyndade rejält på den mässan, rabatt på både middag, hotellsvit och glasögon. :D

Auktionen var ju jätte bra för mycket gick för utropspriset. Du hade tur att jag inte hade någon bokning på brännland annars hade jag bjudit emot dig. Ni fick verkligen ett strålande pris.
    Hur många ska ni bjuda? Räckte det med de 60 som ingick? får ni plussa på priset och få en finare middag?
    Glasögonen tänkte jag bjuda på men så ångrade jag mig men sen när jag gick hem så ångrade jag mig igen men då var de liiiite för sent

Madam Mim om du vill att östra ska göra din mat så måste du nog ha vigseln inom skolåret. (tror inte någon elev kommer in frivilligt på sommarlovet)... bara en tanke så.

• batwomen

ina ina skrev 2008-02-23 23:49:18 följande:

Är det någon av er som har varit på Änglalikt och kollat på klänningar? Har hon mycket? dyrt, billigt?
    Jag har varit på Änglalikt. Hon har mycke olika klänningar för hon köper in det hon tycker om men bara i en st. Priset ganska lika som de andra ja mins inte riktigt det var i nov som jag var där. Nu vecka 10 ska jag dit igen å prova. Har inte hittat klänningen med stort K ännu.... Vet inte om jag törs beställa en på nätet, jag är lite feg när jag inte får prova först.
    Men det är ju en liten stund kvar till augusti ännu.
  • batwomen
    Munchkin skrev 2008-03-04 21:37:23 följande:
    Är det nån som vet nån I stan som man akn lära sig dansa vals hos??
    Du kan ju alltid ringa folkdanslget i umeå. Björkstalaget eller nå liknande heter de. Tror att UDI oxå kan lära ut. Annars så kan jag nog tipsa om en superb privat lärare men då måste jag nog fråga honom först
Svar på tråden Ume-brudar 2008