Inlägg från: Snart fru Nilsson |Visa alla inlägg
  • Snart fru Nilsson

Ume-brudar 2008

Har ni som ska gifta er 080808 bokat maten? Hur kommer ni att fixa med den? Själv känner vi för att ta catering.

• Snart fru Nilsson
    butterfly0725 skrev 2007-12-13 18:47:07 följande:
    vi ska göra maten själva, eftersom vi har bara 2 timmars mottagning mellan 16-18...det blir bara plockmat + bubblor för vår del och cupcakes till bröllopstårta.
    Ska ni inte ha fest längre än två timmar? Är det dags för en resa sedan eller? Det låter härligt med plockmat och bubbel, ett tag har vi varit inne på att grilla och äta potatisgratäng. Det känns lite som att man gör sig till så mycket att det blir konstigt. Visst är det skoj men kan lätt bli stelt och sånna är vi inte som personer med vänner och släkt.
  • Snart fru Nilsson
    butterfly0725 skrev 2007-12-15 19:39:24 följande:
    snart fru nilsson: egentligen ville jag ha en fest och redan bokade en lokal. men sedan erkännde min sambo att han inte vill ha en stor fest, just eftersom att han är inte sådan som har ett stor behov av den... då kom vi överens att vi har bara mottagning tillsammans med vänner mellan 16-18 hos sambos föräldrarhem och sedan vid 20 tiden går vi + vår närmaste familj till stan och äta på rex eller viktor. det är också min sambos bröllop och jag vill inte tvinga honom att göra ngnting som han inte känner sig för att göra....jag måste också erkänna att det är härligt att inte behöva planera så mycket, jämfört om vi hade en fest som först planerat...
    mycket klokt av er, låter som en mycket trevlig kväll! Fler som säkert känner som ni men tror att omgivningen förväntar sig en viss fest. Vi kommer att ha en fest och då utan bordsplacering eller tal, en vanlig fest med mat,dans och dryck. Blir som vi vill ha det och då får omgivningen tycka det är en knasig bröllopsfest men får stå för dom. Håller på er!
  • Snart fru Nilsson

Vaa är det mässa??? SKOJ!!!

• Snart fru Nilsson

Ok nu har jag kikat lite och det är bröllopsmässa på Scandic hotel Plaza den 26 Januari mellan 10-15. Vet en som ska dit och det är jag tänkte att ni andra som inte varit på någon tidigare ville veta det. Blir min första gång, CU!

• Snart fru Nilsson

Jo det ska visst vara musik och mat på kvällen

• Snart fru Nilsson

Har ordnat inbjudningskorten nu, finns att se i mitt album. Vi kommer att skicka iväg dom om två månader, eftersom det är under semestern och en fredag gäller det att vara ute i god tid så folk kan boka in det.

• Snart fru Nilsson

Vi har tänkt vara med på hela programmet, ska bli skoj!

butterfly0725 skrev 2008-01-12 15:19:49 följande:
    någon som tänker gå till schlagerklubben på kvällen och lyssna?
  • Snart fru Nilsson

Som sagt, vore skoj att få veta vart man kan köpa biljetter...väntar

• Snart fru Nilsson

Sitter och funderar vilken typ av musik man ska ha under själva festen, egen cd musik, trubadur eller vad har ni för tips att ge? Någon som fått veta hur man går till väga när det gäller biljett till nästa helg på bröllopsmässan?

• Snart fru Nilsson

Okej, har ringt och kollat upp detta med biljetter till bröllopsmässa och festen. Vill man gå på både mässa och festen kostar det 195:- och mässan håller på mellan 10-15 på Scandic Plaza sedan klockan 20.00 är det buffé med ett glas vin eller öl på Schlagerklubben. Där kommer olika band och trubadurer spela två låtar var för att visa upp att dom finns och man ska få en liten försmak av vad man kan boka till sitt bröllop. 22.00 slår dom upp dörrarna för Schlagerklubben och allmänheten kommer in. Biljetter finns att köpa på www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx&var=ume%e5&Vkiid=dA9DrA9YuTzgwklJaQoOjg%3d%3d&Vkid=15244423&isAlternateNumberResult=False

• Snart fru Nilsson

Vill bara avbryta med att fråga om det är någon härifrån som ska gå allt till helgens mässa?

• Snart fru Nilsson

Vi var på mässan idag, tycker den var bra men ack vad det var trångt. Skulle gärna haft det på annan plats, fick lite idéer där så det kändes bra. Nu blir det mat klockan 20.00

• Snart fru Nilsson

Har så tur att jag fått tag i en kompis som fixar håret och sminket på oss två (jag och tärnan) för 1000:- sedan en som jag känner går på bageriutbildningen och hon ska fixa tårtan, sedan en annan som jag känner hon ska fixa buketten. Ja, tur att man har kontakter kan man säga. Är en stor kostnad detta med att gifta sig och om man inte tar några lån eller säljer aktierna så är det tufft att ta det ur egen ficka. När det gäller smekmånad så vill jag att vi hela familjen åker iväg på en skojig tripp till Göteborg i stället för att jag och blivande maken åker iväg själva.

• Snart fru Nilsson

ina ina skrev 2008-02-17 11:37:42 följande:

Skickar inbjudningskorten idag! Har knåpat med korten hela helgen, så himla skoj PN78: Tack för tipset ska åka dit och prata med dom
    Skickade också korten igår
  • Snart fru Nilsson
    FruKjörling skrev 2008-02-26 14:34:16 följande:
    sambon och jag satt och pratade om det regnar vart kanman fota inomhus om man inte vill vara i en atelje några ideer någon ?
    Det finns partytält som man kan sätta upp utanför kyrkan, då går det bra att fota utomhus i alla fall.
Svar på tråden Ume-brudar 2008