Inlägg från: butterfly0725 |Visa alla inlägg
  • butterfly0725

Ume-brudar 2008

vad bra att du påminnde om inbjudningskortet batwomen! jag glömmde totalt om de, kanske är bäst att skicka de ute i god tid.....

apropå namn, mina fadderföräldrars dotter har ändrat efternamn från johansson (makens efternamn) till segerfast. jag tror att de är den enda i sverige som har namnet (enligt min fosterfar)

min väninna var adopterad och hade engman som efternamnet, maken hade nilsson tror jag...hon lyckade övertala honom att ändra till Rivera (hennes efternamn innan hon adopterades av sin styvpappa)

• butterfly0725

vi ska göra maten själva, eftersom vi har bara 2 timmars mottagning mellan 16-18...det blir bara plockmat + bubblor för vår del och cupcakes till bröllopstårta.

• butterfly0725

snart fru nilsson: egentligen ville jag ha en fest och redan bokade en lokal. men sedan erkännde min sambo att han inte vill ha en stor fest, just eftersom att han är inte sådan som har ett stor behov av den... då kom vi överens att vi har bara mottagning tillsammans med vänner mellan 16-18 hos sambos föräldrarhem och sedan vid 20 tiden går vi + vår närmaste familj till stan och äta på rex eller viktor. det är också min sambos bröllop och jag vill inte tvinga honom att göra ngnting som han inte känner sig för att göra....jag måste också erkänna att det är härligt att inte behöva planera så mycket, jämfört om vi hade en fest som först planerat...

• butterfly0725

jag hoppas att det blir en lite bättre mässa i så fall...var på förra årets och tyckte att den var "ho-hum"...ingenting speciellt...

i helgen gjorde jag färdig vår "save the date" kort. ska bara limma fast ett tjockare papper bakom och sedan magneten (beställde massor i fjol när vi tänkte gifta oss men det blev strul och var inställt...naja, bra att den kommer till användning ändå)

• butterfly0725

bummel: vilken kyrka ska ni gifta er? förstår verkligen ang. att ringa expeditionen om bokningen.....

har lagt upp vår save the date kort i mitt galleri om någon vill se

• butterfly0725

min sambo sa att hans min var "goofy" typ nähä, nu ska vi gifta oss och jag kan inte göra någonting åt den....LOL
    tog bilden med fjärrkontrollen och var den enda där båda såg okay ut

vi ska också vara på backenkyrka, den 8 augusti, kl 15:00

• butterfly0725

någon som tänker gå till schlagerklubben på kvällen och lyssna?

• butterfly0725

jag ska till mässan! =) roligt att träffa er andra!

nu är jag nästan klar med hälften av förberedelserna...

-mock-up på inbjudningskorten är klara
    -restaurangen där vi ska ha middag är bokad
    -fotograf bokad
    -hotel bokad
    -min klänning köpt och väntar på att bli "repaired" lite på sidorna
    -dotterns brudnäbb klänning köpt
    -kyrka bokad

letar fortfarande efter/måste göras:

-violinist till mottagning
    -2 mediastudent som kan spela in förberedelserna, bröllop och mottagning
    -underkjol till sjojungfruklänning
    -solist
    -sambon och sonens kläder
    -göra klart inbjudningskort och vigselprogram

hur går det för er andra som ska gifta er till sommaren?

• butterfly0725

silvergalen: jag dansade också magdans hos titti...vem dansade du med?

• butterfly0725

hej anna!

nu känner jag igen dig! jag dansade inte denna termin och förra terminen heller...såg dock att det blir workshop igen nu på sportlovet...är lite osäker om jag ska vara med...det är lena helt med baladi dans igen....

åh...jag vill också träna!

Svar på tråden Ume-brudar 2008