• Skottdag07

Ume-brudar 2008

Hej allihop!

Med lite drygt en månad kvar till vårt bröllop har vi nu fått hem min klänning som jag beställde på nätet. Den sitter jättebra och nu ska jag "bara" hitta en underkjol ockås. Vet ngn var man köper/hyr en sådan i umeå?

Har även skickat våra inbjudningar och påbörjat dekorerandet av festprogram och placeringskort.

Längtar tills nästa lön, behöver pengar...
    //Elin

• Skottdag07

Batwoman:
    Jag har beställt min klänning via Littlecoral.com Priset blev 1400:- inklusive frakt...sedan tillkommer 200:- för att hyra underkjol på ateljé A&K.

• Skottdag07

Bummel. jag har fått klänningen och allt fungerade jättebra. Det enda sopm var svårt var att uppskatta längden på klänningen eftersom det inte var längden ner till golvet utan fram till klänningskanten de ville ha. Passade ändå bra med den underkjol jag ska hyra.

• Skottdag07

Har red & black någon hemsida? Var håller de till?

Jag har idag varit och kollat in ring i sista minuten. Skulle ta mormors ring var det tänkt men morfar verkar inte längre med på idén så jag måste kanske gardera mig...

• Skottdag07

Börjar närma sig vår stora dag.

Har allt klart utom fotograf! Någon som vet en billig men bra fotograf som har tillgång till studio? (behöver inte vara avancerad) Har en kompis som fotar mycket men vill komplettera med studiobilder också.

• Skottdag07

Bummel, tack för tipset. vad fick ni ge för barnfotogrfering? Ingick några bilder eller var det bara "tagningen"?

• Skottdag07

AnnaoMatte: Vår kantor heter Jenny Lindberg och är superbra! Hon har en otroligt bred repertoar och uppskattar att man väljer sina egna favoriter ihop med henne. Hon spelar självklart prgel, men hennes främsta instrument är piano.

Madam Mim: Norrforsloge är en jättefin plats strax väster om Umeå. Man kan gifta sig utomhus utanför logen och ha festen i/utanför om man vill. De har även ett stort kök att tillgå. Kontaktperson är Doris Fredriksson i norrfors.

• Skottdag07
    annaomatte skrev 2008-02-21 21:06:48 följande:
    Thildra: Eftersom du har beställt från LittleCoral så tänkte jag att jag måste fråga dig några saker. Kostar det extra att måttbeställa och måste alla mått vara med (står typ tusen olika mått på formuläret). Måste man vara i kontakt med någon på företaget innan man skickar in beställningen? Och hur mycket kostar tullen/frakten. Tycker att hemsidan är lite svårförstådd på vissa punkter, vore hemskt tacksam för svar!
    AnnaoMatte: Jag bestälde också därifrån och jag angav alla mått enligt deras mätinstruktion. Känns ju trist om man missar ett mått och klänningen blir skev...dessutom mailade jag in i cm och lät bli att omvandla till tum!
    Vi hade tur och slapp tullavgift. Min klänning landade på 1440:- inklusive frakt (som ingår i det pris som anges på sidan)

Lycka till!
  • Skottdag07

Och för oss närmar sig den stora dagen: Om en vecka är jag fru!

Ska till Wilmas imorgon och få ansiktsbehandlig, massage och färga bryn och fransar. Lyx för nästan en tusenlapp, mamma sponsrar med ett presentkort hon inte lyckats använda. *tacksam*

Visst är det otroligt vad pengar som drar iväg så fort man säger "bröllop" helt galet dyrt med både blommor och hår. Ska bli så skönt att få lön i slutet på mars och faktiskt inte ha en stor händelsa att lägga pengarna på.

• Skottdag07

Ina ina: Hur stor prisskillnad verkar det vara mellan floristerna?

Svar på tråden Ume-brudar 2008