• bummel

Ume-brudar 2008

haha! Ursäkta att jag är helt förvirrad! Nu har jag oxå öppnat en ny tråd! Fattade inte hur och när man var tvungen att öppna en ny innan. men så hittade jag denna tråden så då tycker jag att vi fortsätter på denna nu.

Icra- ja nu är det ju inte långt kvar för dig! Så spännande. känns det som du har allt under kontroll nu då?

• bummel

Lägger till denna listan igen..

Icra - Linda o Carl 5/1 2008
    Skottdag07- Elin och Erik 29/2 2008
    Thildra - Susanne och Mikael 31/5 2008
    PN78 - Pernilla o Fredrik 14/6 2008
    Bummel - Åsa o Daniel 12/7 2008
    malerina - Malin o Lars 26/7 2008
    the_butterfly0725: 8/8 2008
    batwomen- Liz O Stefan 8/8-08

• bummel

Sitter här och funderar på bröllopsnatten... Hur ska ni göra? Jag menar alltså om ni ska hyra någon svit eller så? Någon som har koll på vad det finns för allternativ här i umeå?

• bummel

icra - Vi känner likadant som du. Det är ju trots allt inte många timmar man ska spendera där. Vi vill stanna på festen så länge så möjligt nu när vi har ordnat en sån fest för alla. Så det känns onödigt att lägga ut allt för mycket pengar.

Vad kostar det för er på stora hotellet?

• bummel

God fortsättning på er allesammans!

Tjohoo! Då har man äntligen bokat kyrkan också. Det var inte helt lätt att komma fram på deras telefon idag men tillslut så.. Känns som att nu kan man ta tag i allt lite mer på allvar när man har ett datum helt bokat. Först på prioritetslistan just nu är inbjudningskorten.

• bummel

butterfly - verkligen fint. kortet var supercharmigt!
    Vi har bokat backenkyrkan den 12/7.
    Har ni med bokat?

• bummel

Jag vill absolut också gå på mässan! Jag har heller aldrig varit på bröllopsmässa. Är det någon som vet mer.. vad kostar det. Behöver man köpa biljett innan?

Nu har jag gjort ett första utkast på våra inbjudningskort. Känns bra faktiskt. Nu ska man bara göra nästan 40 likadana kort.. :-s Bild finns i mitt galleri strax!

• bummel

Jag hakar gärna på om vi ska träffas på mässan. Har inte bestämmt än om vi ska med på kvällen. Vi har ingen barnvakt till våran dotter så det blir svårt att gå tillsammans och då känns det inte så spännande längre... men det hade absolut varit kul. Ska man köpa förköp till mässan? I så fall var?

• bummel

skottdag07 - Jag är oxå inne på att beställa klänning därifrån. Hur funkade det att beställa? Har du fått klänningen än? Blev den som du förväntat dig? Min m2b blev nämligen lite misstänksamm mot sidan..

• bummel

Jag gillad också mässa. Massor av tips och bra att få prata med de olika utställarna som man läst om på nätet. Tycker den är absolut värd att besöka.
    Det enda som var jobbigt var ju i så fall att det var så himla mycket folk och inte alls lika mycket plats.. Särskilt jobbigt med lilltjejen då hon gärna ville krypa runt på golvet och äta upp alla rosenblad och annat diverse.
    Sen kom det en journalist och frågade om vi ville svara på några frågor... Så här blev det:

www.folkbladet.nu/2008/01/28/giftastankar-%e2%80%93-da-ar-det-glitter-och-glamour-som-galler/

Nu börjar det närma sig att jag är färdig med mina inbjudningskort. Tanken är att vi ska skicka ut dem här i slutet på veckan. Har ni andra som ska gifta er i sommar skickat ut inbjudningarna?

• bummel

Idag skickar jag äntligen iväg våra inbjudningar. Tog lite längre tid att göra än vad jag hade räknat med, men nu är de äntligen klara! Har ni andra sommarbrudar fått iväg era inbjudningar?

Skottdag - Vi var häromdagen och fotograferade våran dotter hos Anna Thurfjell. Hon hade en studio hemma. Vi blev jättenöjda med bilderna så vi försökte boka henne till våran dag, men då var hon tyvärr uppbokad redan. Men du kan ju kolla med henne.

www.annathurfjell.se/index.html

• bummel

Själva fotograferingen kostade inget, utan man får betala för det bilder man vill ha sen. finns olika paket, se under priser. Tror att man får de bilder kostanadsfritt som hon lagt ut på sin hemsida, men vet inte säkert hur det är med det..

Verkar som hon lägger ut något foto på varje barn hon fotar så man kan ju dömma på så vis

Sen tyckte jag även att hon var bra för att hon var personlig och hade ett sätt som gjorde att man kände sig avslappnad och trygg.

• bummel

Finns många bussföretag här i umeå! Själv jobbar jag på Veolia transport Tror man kan abonera på Swebuss och Vilhelmina taxi också..

Vi har inte bokat hotell än men vi har tänkt att ta bröllopsviten natten innan bröllopet och bara ett vanligt rum på själva bröllopsnatten. tänkte att vi är så trötta då och inte orkar utnyttja alla förmåner som finns i bröllopsviten.

• bummel

Precis som filifjonkan så gifter vi oss den 12 juli. Vi gifter oss i Backenkyrkan och har efterföljande fest på Göstas loge.

Jag känner att vi har en del att kvar att planera. t.ex. har vi inte bokat in var vi ska tillbringa bröllopsnatten Känner mig lite lätt stressad emellanåt..

• bummel
    fdLadye skrev 2008-02-27 00:01:38 följande:
    Jag bor på Umedalen fast vi ska flytta till häggnäs som ligger hitom Vindeln.
    Här är en till som bor på Umedalen
Svar på tråden Ume-brudar 2008