• Madam Mim

Ume-brudar 2008

Hej på er. Är ny på forumet men har följt er ett tag. Jag ska förhoppningsvis gifta mig sommeren 2009, ska bara fria först. :)

Bor i Stockholm men vi båda är från Umeå så det är där bröllopet kommer att hållas.

En fråga: kan man inte beställa catering från Östra gymnasium? Dom har ju resturang utbildningen och resturang på skolan? Tänkte komma billigt undan med maten. :P

• Madam Mim

batwomen: Bra tankte men är dom inte tillbaka sista vecka i augusti? Har ingen koll längre..

Vart inspirerad av butterfly0725:s cupcakes och försökte mig på att göra egna. Det gick inte så bra, all smet rann ut på plåten och dom smakade bara ägg. :( Men jag har en snäll pojkvänn som försökte tröstade mig, han åt från plåten och sa att dom smakade jätte gott. I bland är det okej att ljuga. :) Ska göra ett nytt försök idag går det åt skogen ger jag upp.

• Madam Mim

Ett tips: Om ni ska bjuda på bubbel kan jag varmt rekommendera Crémant de Bourgogne. Det är ett mousserat vin för 89:- som är helt underbart. Det är gjort på samma sätt som vanligt champagne och är så nära champagne man kan komma, bokstavligen. Vingården ligger nämligen strax utanför Champagne distriktet. :)

• Madam Mim

Hej,

Jag och min pojkvän skulle vilja viga oss utomhus men med 90 gäster är det lite lurigt med platser. Är det någon som kan tipsa om en bra och vacker plats i Umeå eller strax utanför?

• Madam Mim

Hej,

Jag undrar om det är någon som har lite bilder på Druidgården? Hittar inga på nätet. Är jätte nyfiken på hur det ser ut inne i lokalen.

• Madam Mim

Jag vill bara tipsa er som funderar på lokal.
    Folkuniversitetet ligger centralt och har fina lokaler som dom hyr ut för en rimlig summa. Har ingen aning om det finns porslin och sådant då jag inte varit där själv utan fick tipset av en vän.

www.folkuniversitetet.se/templates/Page.aspx

• Madam Mim

PN78: Jag har tänkt göra placeringskort med hjälp av billiga ramar som jag målar och roliga kort på gästen som ska sitta där. Gissar att det kan uppstå en del fniss och skratt. :)

Svar på tråden Ume-brudar 2008