• PN78

Ume-brudar 2008

Skapade en ny tråd precis jag också :) Vi forsätter här istället.
    Jag har komit igång med att planera inbjudningskorten, tänkte skicka ut dem i början av februari. Har bestämt form och text.
    Gud vad spännande att det snart är dags för den stora dagen, jag längtar till mitt bröllop.
    Ett tips jag fick från en kompis var att be någon filma i kyrkan samt talen på festen, det hade jag inte tänkt på.

• PN78

Vi kommer att bo på Plaza men vi har bokat sviten mellan natten fre-lör så att vi kan njuta av bubbelbadkaret och sitta i sofforna och mysa. Sedan bokade vi ett "vanligt" rum mellan
    lör-sön. Vi fick då ett rum med fin utsikt över älven.
    Det blev samma kostnad att boka sviten + ett vanligt dubbelrum som att boka sviten mellan lör-sön.
    Vi kände att när vi väl kommer till hotellrummet efter festen kommer vi inte vilja öppna upp en champagne och bubbla, vi har brunch tillsammans med våra gäster dagen efter klockan 12.

• PN78

Butterfly0702-

är klar med följande saker:

-kyrkan, festlokal samt mat bokad
    -fotograf bokad
    -hotell och brunchen dagen efter bokad
    -frisör bokad (Salong Liss i Holmsund)
    -klänning köpt och ring beställd
    -påbörjat att göra inbjudningskorten denna helg

kvar att lösa:

-vad ska vi ha för tårta?
    -göra klart inbjudningskorten samt påbörja vigselprogram och festprogram.
    -börja fundera på hur dukningen skall se ut
    -vem skall filma vigseln och talen under middagen?
    -DJ måste bokas

• PN78

Hej på er! Har ni några bra förslag på DJ till festen? Den jag hade tänkt använda jobbar kväll den dagen :(

• PN78

ina ina- Jag skall beställa min från Holmsundsblommor. Har sett arrangemang från dem och helt underbara buketter.

• PN78

Vi kommer att spendera bröllopsnatten på Scandic Plaza men det beror dels på att vi kommer att äta brunch där dagen efter tillsammans med gästerna.

• PN78

Nu kan jag pricka av att fotograf samt DJ är bokad, känns skönt! Nu är det dags att ta tag i vem som skall sjunga i kyrkan.
    Vi gifter oss 14/6. Sista anmälningsdag för våra gäster är 15 mars och då ska det bli spännande att få veta exakt hur många som kommer.

Hur går det för er andra, är det någon som har ett roligt förslag på placeringskort?

• PN78

Ina ina: Intressant att få höra prisskillnaden när du fått svar från samtliga. Hur ska din bukett se ut?

• PN78

Hämtade min ring igår och nu börjar det bli verklighet :) Provade klänningen i helgen också. Känns fortfarande som en dröm att om 3,5 månad skall vi gifta oss.

Min bukett kommer jag att göra hos Holmsunds Blommor och fotografen blir min syrras kompis. Han är en professionell fotograf och tar 3500 kr. Då är han med i kyrkan, fotar när vi går ut och självklart efteråt. Antal bilder har vi inte pratat om men vi får samtliga bilder på en CD skiva så vi kan själva bestämma vilka som skall framkallas.

Svar på tråden Ume-brudar 2008