• Munchkin

Ume-brudar 2008

Hur klantig får amn bli då? Söte på umeå brudar 2008 och bara den låsta tråden kom upp så jag startade en ny...och efter det hittade jag den här...oj oj *S*

I vilket fall som så gifter vi oss i strömbäcks kyrka den 5/7 och festen ska vi ha i stöcke bygdegård.
    Sambon friade på nyårsafton så jag har inte så lång tid på mig att planera..känns som jag ligger lite efter

• Munchkin

Det är visst en helt annan arrangör på denna bröllopsmässan än på de som varit på norrlandsoperan, och det kan ju inte bli sömre än de somvarit där.
    Tydligen ska det vara rätt många utställare denna gång, plus ett helt annat upplägg på modeshowen osv, kan nog bli kul :)

• Munchkin

Mässan kostar 50:- om man bara vill gå på mässan, vill man gå på vip kväll på schlagerklubben kostar det 195:- Vet inte om man måste köpa biljet före, men om man vill så kan man typ *S*

På Schalgerklubben ska visst olika solister osv visa upp sig och ge smakprover på vad de kan om man skulle vilja hyra nån form av livemusik till bröllopet, det tycker jag verkar jättebra. Man vill ju höra lite av de som ska spela innan den stora dagen :)

• Munchkin

är det nån som vet nåt om red and black? kikade på deras hemsida och de gjorde visst bröllopsuppsättningar för 1200:-
    På alla andra ställen jag tittat på i stan ligger priset mellan 2000 och 2500

• Munchkin

Vi funderar på att ta med en dator och använda som "dj" lägga upp massa mp3:or som sen får rulla på under kvällen, billigt och bra :)

• Munchkin
    annaomatte skrev 2008-01-25 11:05:57 följande:
    Min bästa kompis fixade hår och make-up på sig själv och alla fem brudtärnor (däribland jag själv) på Red and Black. Hon var jättefin och väldigt nöjd. Dessutom är relaxen mycket trevlig, vi var där förra helgen med svärföräldrarna och det var hemskt uppskattat av oss alla!
    Det låter ju jättebra, man blir ju lite skeptiskt näsr priset ligger så väldigt mcyket lägre än hos de inne i stan *S*
    Ska kolla hur priser osv är hos salong Liss i holmsund på mässan i morgon, de ska tydligen vara väldigt duktiga med :)
  • Munchkin

jag tycker mässan var jättebra , särskilt om man jämför med tidigare mässor i Umeå. Däremot gav inte festen på kvällen nånting....urkass mat och halvdan underhållning även om det fanns ett par guldkorn bland de som uppträdde....

• Munchkin
    batwomen skrev 2008-01-30 09:42:24 följande:
    Jag var oxå på mässan och hittade faktiskt min klänning där så nu är den bokad. På auktionen så ropade jag in salong Liss hår, smink och lösnaglar för 1700:- det var ett klipp som jag inte hade tänkt. Det enda jag blev besviken över var att de inte gör en provfrisyr utan bara en kosultation. Hoppas de gör en prov sminkning i alla fall, det glömde jag fråga om.
    Jag frågade dom och då sa de att om jag ville så kunde jag få både provsminkning och provuppsättning på salong Liss....fast de brukade inte göra så sa hon för hon ville att bröllopsdagen skulle vara första gången bruden fick se sig själv som brud...söt tanke men man vill ju inte se ut som frankensteins monster den dan *S*
    kan det ha berott på att du inte betalar fullpris kasnke? Att de snålar in på vissa saker 8 som provuppsättning) eftersom du fick hela paketet 500:- billigare?
  • Munchkin

Hur går det för er tjejer? kommer ni nånvart i planerandet?
    Vi var på IKEA idag och shoppade lite småsaker till bröllopet :)

• Munchkin

Anna har vi bokat till vårt bröllop, vad kul att höra att hon är bra *S* har bara gått efter bilderna hon har på sin hemsida när vi bokade henne och de tyckte jag såg bra ut, men den är ju lite svårt att döma utifrån en hemsida där hon har kunnat lägga ut enbart de som blivit superbra *S*

Svar på tråden Ume-brudar 2008