Inlägg från: FruKjörling |Visa alla inlägg
  • FruKjörling

Ume-brudar 2008

Hej tjejer hoppar in här bor i Uppsala men kommer gifta mig i Umeå i sommar :) Då jag kommer från denna underbara stad :)

• FruKjörling

ina ina skrev 2008-02-26 14:22:22 följande:

Välkommen FruKjörling! När gifter ni er? vilken kyrka, festlokal? *tusen frågor*
    Tack vi gifter oss den 26 Juli i stadskyrkan sen har vi bokat en av Umefolketshus lokaler :)
  • FruKjörling

sambon och jag satt och pratade om det regnar vart kanman fota inomhus om man inte vill vara i en atelje några ideer någon ?

• FruKjörling
    fdLadye skrev 2008-02-26 16:46:06 följande:
    FruKjörling: Då har vi samma datum. Fast jag i st mikaels kapell=)Silvergalen: Vad ska du ha för tå på skon`? Spetsig? rund?
    Oki :) ja ett trevligt datum att se framemot :)
  • FruKjörling

Snart fru Nilsson skrev 2008-02-27 08:48:00 följande:

Det finns partytält som man kan sätta upp utanför kyrkan, då går det bra att fota utomhus i alla fall.
    oki bra att veta.... har en idee och på fotagarfen lät det som det inte var helt omöjligt :)
  • FruKjörling

lite OT här med har bott Mellan Tavelsjö och vindel sen i Obbola Carlshem och Ersboda innan det blev uppsal... killen gillar Obbola sten vägrar att bo i norrland.. *S*

• FruKjörling

vi har kollat priser på två olika florister berghemsblommor och löfgrensblommor det hamnade runt 2800kr då är det en brudbukett 4tärnbuketter 1 bukett till brudnäbben och 7 corsager..

• FruKjörling

Villka fotografer har ni vänt er till ?

• FruKjörling

Filifjonkan2 ja vi hade ju funderar på dom också men fick tips av en kompis om en fotograf så nu har vi pratat med han och bokat han. Får man fråga hur mkt ni betalar och vad ni får för det ?

• FruKjörling

Vi har fått tag i en kille som fotar modeller och reklam bilder till ex Pilgrim Han ska vara med och fota lite i kyrkan se så har vi en idee på hur vi vill ha dom andra bilderna så det gillade han vi får alla orginal bilder han tar, han får behålla kopior då han ville ha dom i sin portfolio... Vi har valt att ligga högt i budget på fotograferingen så vi har lagt oss på 10000kr :)

• FruKjörling
    TigerLinn skrev 2008-03-03 17:06:12 följande:
    har en fråga.. vilka florister har ni bokat? vad ska ni ha för buktter och vad kotar dessa?
    Vi har kollat med berghemsblommor och löfgrens blommor ganska lika i pris skiljer bara någon hundra lapp... min bukett kostar mellan 1200-1600kr till killen låg det på 100-125kr brudnäbb och tärnor 100-150kr så någonstans mellan 2400-2800 beroende på vart vi beställer... väntar fortfarande lite svar från löfgrens :) (dom va billigast)
  • FruKjörling
    Silvergalen skrev 2008-03-04 11:43:57 följande:
    Nu har jag bokat in fotograf! Det blir fotafolk som tar 3000 kronor för en timme, exklusive bilder. Det är lite krångligt med fotograf eftersom jag fotar själv och är ganska kräsen... Jag är ofta irriterad över bröllopsbilderna i tidningen! Men jag hoppas att fotofolk är bra. Sandro har ju ibland jättedåliga bilder (främst vad gäller kompositionen). Svärfar får fota i kyrkan tänkte jag, så kan man ta hans bilder som tackkort.
    Fotafolk är duktiga dom har fotat lill tjejen när hon va liten :) så dom blir säkert jätte bra :)
  • FruKjörling

nån som vet av nått ställe där man kan göar franskmanikyr /förlängning, manikyr för killar förutom på Nagelfixeriet ? så centralt som möjligt !

• FruKjörling
    Munchkin skrev 2008-03-05 20:27:46 följande:
    det ligger en nagelsalong på kungsgatan, kommer inte ihåg vad stället heter dock...men det ligger på kungsgatan 51, man går in mellan hälsokostaffären och smycka, in på bakgården och sen i trapphuset just till vänster när man kommer in på gården :)
    oki då ska jag kolla upp det
  • FruKjörling

ina ina skrev 2008-03-05 20:56:15 följande:

Rekomenderar varmt Allé 16 - ligger brevid Savex (Opal Antikts gamla lokal) bågenhuset, går där själv
    Aha då ska jag kolla där också :)
  • FruKjörling
    Thildra skrev 2008-03-06 17:39:54 följande:
    Tror den heter Nail Design school...?
    Ja hittade den på eniro
  • FruKjörling

Om någon vill se så har jag lagt ut bilder på våra vigselringar :)

Svar på tråden Ume-brudar 2008