• Munchkin

Ume-brudar 2008

Jag hade de perfekta skorna hemma i garderoben redan, köpte dom på ebay redan 2004 för under 200:- och de är helt perfekt att ha som bröllopsskor även om de abolut inte var tänka som det från början...och dessutom så kan de ju få bli mina "nåt gammalt" om jag inte hittar nåt bättre :)

Känner mig jätteduktig idag, vi har varit runt och bokat florist, bröllopstårta och hår/make up/naglar plus påbörjat bokningen av bröllopsresan :D

• Munchkin

Totalt för brudbukett, tärnbukett och 2 corsager runt 1000:- då är min bukett en handbunden rund bukett med 9 rosor ( vendela och blue curiosa, lila och creme alltså) och en grön "manchett" runt, tärnbuketten består av 1 vendelaros och grönt runt om. Vill inte ebtala en förmögenhet för blommorna eftersom de ändå bara dör efter nån dag, tänker inte konservera buketten för det bllir ändå aldrig bra.

• Munchkin

Nä precis. Jag gick bara in och frågade är det möjligt att få brudbukett, tärnbukett och 2 corsager för runt tusenlappen...och efter lite tvekan och räknande kom han fram till att jo, iom att jag vill ha det rätt enkelt så är det inte alls omöjligt *S*

• Munchkin

jag tror att bästa sättet att få ett humant pris på buketterna är att som jag gå in till floristen och säg, kan jag få det här för den här summan pengar? Fundera fram hur mcyket ni tycker är vettigt att lägga totalt på alla blommorna, gå dit med den summan och säg vad ni vill ha...jag garanterar att de kan göra fina buketter till det pris ni kan tänka er...de kasnke inte blir jättestora buketter, men är inte stoleken så viktig så.....;)

• Munchkin
    FruKjörling skrev 2008-03-02 18:28:29 följande:
    Villka fotografer har ni vänt er till ?
    Vi ska dels fotas av ett par kmpisar som lovat att som bröllopspresent göra en ordentlig reportage fotografering av oss, följa oss hela dan.
    Sen ska vi även ha ett proffs (Anna Thurfjell) som fotar oss innan vigseln och hon kommer även att fota själva vigseln, för det betalar vi 2500:- och då får vi 30 kort antingen framkallade på papperskopia eller på cd skiva.
  • Munchkin

Är det nån som vet nån I stan som man akn lära sig dansa vals hos??

• Munchkin
    Thildra skrev 2008-03-04 22:25:35 följande:
    Har ingen aning och har försökt fråga runt utan lycka. Hittade några filmer på nätet som jag o min blivande ska försöka lära oss utifrån. Kolla här:www.ballroomdancers.com/Dances/media.aspSen finns ju Youtube, sök på "how to" och "waltz". :)
    ah, smart, tack för tipset :)
  • Munchkin

det ligger en nagelsalong på kungsgatan, kommer inte ihåg vad stället heter dock...men det ligger på kungsgatan 51, man går in mellan hälsokostaffären och smycka, in på bakgården och sen i trapphuset just till vänster när man kommer in på gården :)

• Munchkin
    batwomen skrev 2008-03-07 13:58:45 följande:
    Du kan ju alltid ringa folkdanslget i umeå. Björkstalaget eller nå liknande heter de. Tror att UDI oxå kan lära ut. Annars så kan jag nog tipsa om en superb privat lärare men då måste jag nog fråga honom först
    Aha, de hade jag ingen aning om att de fanns ens *S* Vilken tur att det här forumet finns :)
  • Munchkin

var och hämtade ut 7 meter tyg idag, så nu är det bara att sätta igång och fixa löpare till borden....lat som jag är vet jag inte om jag orkar sy kasnkterna dock så jag funderar på att stryka fast dom med viselin på baksidan *S*

• Munchkin

Eller helgen efter det kasnke...eller nästa...eller....*S* Tur det ändå är ett par månader kvar :)

Svar på tråden Ume-brudar 2008