Inlägg från: lillfraggel1 |Visa alla inlägg
  • lillfraggel1

Ta bort födelsemärken..

Jag har tagit bort 19 födelsemärken. Fem av dem skar/hyvlade jag bort på vårdcentral och på läkarhuset samt hos en plastikkirurg i Uppsala. Efter dessa fem har jag ganska fula ärr. Resterande 14 har jag tagit bort genom att först scanna dem för att se om de var farliga och sedan hyvla lite lätt och därefter laser. Den metoden passade mig mycket bra för det syns inga ärr alls. Vissa människor får lättare ärr och då bör man ta bort med laser istället för att skära bort. Jag har flera kompisar med fula ärr liksom jag, så jag kan inte rekommendera att skära bort födelsemärken.

• lillfraggel1

Jo självklart är det dyrare med laser men för mig var det helt klart värt det. Jag betalade 1500 och då fick jag ta bort hur många som helst på hela kroppen + komma tillbaka och köra extra om de inte gick bort ordentligt. Jag tycker att 1500 för 14 födelsmärken är helt ok.

• lillfraggel1

Att skära bort är värst, speciellt om man måste sy. Hyvling med laser va helt klart mest smärtfritt. Det luktade dock lite bränd hud efter. Man betalar bara för första gången så det var jätte bra.

• lillfraggel1

Tror det heter laserkliniken och ligger bredvid filmstaden

• lillfraggel1

Man kan fixa till ärr med laser så att de blir bättre. Jag har riktigt fula ärr efter de födelsemärken som jag tog bort för 10år sedan men som tur är så är de ganska långt ner på ryggen.

• lillfraggel1

Lycka till. Jag fick ett ärr efter att ha tagit bort hos plastikkirurgen med Men jag kanske har lätt för att få fula ärr.

• lillfraggel1

Vänd dig inte till vårdcentralen utan kolla upp om det finns någon laserklinik i din hemstad. Som sagt det är billigt på vårdcentral men blir sällan snyggt.

• lillfraggel1

Jag har tagit bort mina på laserkliniken i Uppsala. Jag tror att det finns flera i kliniker i Stockholmsområdet. De kliniker som tar bort tatueringar m.m. brukar även ta bort leverfläckar bra.

• lillfraggel1

Jag har tagit bort ett födelsemärke mitt i urringningen hos en plastikkirurg. Ärret är rött och fult trots att jag hade det tjepat. Ärret är också mycket större än vad födelsemärket var. Folk brukar fråga om jag har gjort en hjärt operation. Så jag kan verklgien inte rekommendera plastikkirurger i Uppsala i alla fall.För mig finns det bara en metod LASER

• lillfraggel1

Jag betalade 1500 för 19 fläckar och då var jag på flera återbesök. Läkaren som jag var hos annonserar att de undersöker fläckarna innan de tar bort dem med laser för att se om de är farliga. Han skannade fläckarna och förstorade dem i datorn för att se form och färg förstorat och sedan hyvlade han bort lite av fläcken för "prov". Jag har inga vita prickar efter leverfläckarna som jag tog bort. Min läkare sa att han inte ville bränna djupare än nödvändigt just för att man inte skulle förlora pigment m.m därför var jag tvungen att komma tillbaka 3 gånger för att bränna lite till på samma fläckar. I samras belv jag solbränd och fin där alla prickar suttit och tur var väl det eftersom jag bland annat tog bort en fläck i ansiktet. 1500 kan kännas dyrt men helt klart värt det. Jag tror att det kostar 1000 om man vill ta bort 5 eller färre. Med tanke på att man har hur många återbesök som helst kostnadsfritt så är inte 1000 som det kostar om man inte har så många så dyrt. Det är mer värt att slippa fula ärr. Jag funderar faktist på att gå tillbaka och ta bort några till. Min läkare berättade att man får flest leverfläckar när man är i åldern 25 -30 och det stämmer verkligen på mig. Jag har alltid haft många men de senaste åren har det ploppat upp ännu fler. Nu är jag 30 så jag hoppas att det inte blir så jätte många fler.

Svar på tråden Ta bort födelsemärken..